Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#54968
Ik denk dan bijv. aan een boegbout van een kalf. Of een kalfsnekwervel ofzo. Maar, deze zijn te groot om een beginnende boteter het bot in 1 maal op te laten eten.....
Door debbymuch
#55038
hoi,an ;D

weet er hier alles van,met muchra en diesel.
met grotere lappen vlees,of groot bot
(kalfsnek,of staart)
duurt te lang voor het op is.
denk vooral met dit ras dat je toch wel een beetje op de rangorde met botten/grote vlees lappen moet denken.
klinkt allemaal zo leuk zo'n lekker bot.
maar bouw dit langzaam op,zodat yorick weet wat hij moet doen ermee.

de eerste twee maanden bleef het hier bij kippenekken en ribbetjes.
nu kan ik ze makkelijk een halfe kip geven.
maar een kalfsnek wil nog niet echt lukken
omdat muchra wacht dat diesel klaar is,en daarna gaat zij haar nek verdedigen.

en pens gaat hier goed in grotere stukken,heb lappen nog niet geprobeerd.
Laatst gewijzigd door debbymuch op wo 18 feb 2004, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yorick
#55144
Lizzy schreef: Ik denk dan bijv. aan een boegbout van een kalf. Of een kalfsnekwervel ofzo. Maar, deze zijn te groot om een beginnende boteter het bot in 1 maal op te laten eten.....
Bedankt Lizzy. Aan deze botten kan ik geraken. Ik ga Yorick en Lenka goed laten wennen door ze eendennekken en vleugels voor te schotelen en als dit blijft goed gaan, ontlasting blijft prima, dan ga ik voor de grotere botten. Als je zegt: een beginnend boteter bedoel je dan vooral het feit dat ze 'verstopt' zouden kunnen geraken of niet weten wat ze met het bot aanmoeten?
Door Yorick
#55145
Lupa schreef: de bench of de mand, heeft dat niet met de geur van de bot te maken of nog wat restjes?
Idd, dat denk ik dus ook! Ik ga het vanavond eens proberen door zijn vetbed uit de bench te halen als ie gedaan heeft, wie weet is dan het probleem opgelost hé!
Door Yorick
#55146
debbymuch schreef: hoi,an ;D

weet er hier alles van,met muchra en diesel.
met grotere lappen vlees,of groot bot
(kalfsnek,of staart)
duurt te lang voor het op is.
denk vooral met dit ras dat je toch wel een beetje op de rangorde met botten/grote vlees lappen moet denken.
klinkt allemaal zo leuk zo'n lekker bot.
maar bouw dit langzaam op,zodat yorick weet wat hij moet doen ermee.

de eerste twee maanden bleef het hier bij kippenekken en ribbetjes.
nu kan ik ze makkelijk een halfe kip geven.
maar een kalfsnek wil nog niet echt lukken
omdat muchra wacht dat diesel klaar is,en daarna gaat zij haar nek verdedigen.

Hey Debby,


Tja, staffjes hé ;D

Ik zal het zeker langzaamaan opbouwen hé, het is idd een feest om te zien hoe ze aan dat bot bezig zijn! Weet je, lenka (de kleinste dus), is een echte schrokkop, die wil het liefst alles asap inslikken terwijl Yorick echt alles goed bestudeerd en in stukjes maalt, daar heb ik dan wel geluk mee! Geef jij de botten ook in de bench of je laat ze door mekaar lopen daarmee?
Door debbymuch
#55217
kleine dingen zoals ribben,geef ik ze tegelijk.
en heb gemerkt met de staart en nek dat het te lang duurde.
in het begin deed ik diesel wel in de bench,maar dat werkt ook niet echt want muchra blijft dan gewoon wachten of hem.
maar diesel is nog maar 6 maanden dus weet niet hoe hij zich ontwikkeld over een jaar.
nu is hij kwa karakter nog een lekkere sul :P
Door Lizzy
#55224
Met beginnend boteter bedoel ik eigenlijk honden die nog niet fatsoenlijk kluiven op zo'n bot en 'm in 1 keer proberen naar binnen te proppen ;D

EN

inderdaad honden die het verteren van botten nog niet gewend zijn. Want, het is nogal een veschil of je brokken moet verteren of botten! Een hond heeft veel zuurder maagzuur nodig om botten te verteren en veel honden hebben gewoon luie lijven op brokken gekregen. Dus, altijd rustig opbouwen, het eten van botten!

Ik vind om die reden (de tweede) de combinatie brokken en botten ook verre van ideaal.

Groetjes, Lizzy
Door Yorick
#55337
Lizzy schreef: Met beginnend boteter bedoel ik eigenlijk honden die nog niet fatsoenlijk kluiven op zo'n bot en 'm in 1 keer proberen naar binnen te proppen ;D

EN

inderdaad honden die het verteren van botten nog niet gewend zijn. Want, het is nogal een veschil of je brokken moet verteren of botten! Een hond heeft veel zuurder maagzuur nodig om botten te verteren en veel honden hebben gewoon luie lijven op brokken gekregen. Dus, altijd rustig opbouwen, het eten van botten!

Ik vind om die reden (de tweede) de combinatie brokken en botten ook verre van ideaal.

Groetjes, Lizzy
Ok, got it! Opbouwen is de boodschap. Ze krijgen nu af en toe een kippenvleugel (dan moet ik toch niet minder versevleesvoeding geven hé?), ze krijgen deze als dessertje. En binnenkort heb ik dan de eendennekken en daarna beginnen we aan het echte botwerk hé!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door