Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#612073
jippieeeee :D gestimuleerd door deze topic ben ik ook eens gaan praten met mijn supermarkt. en het eerste wat hij zei was "waarom kwam je vorige week niet? door een stroomstoring in de koel vitrines heb ik 500 kg. weg kunnen gooien". kreeg meteen wat kippenlevers en sucadelap mee gratis en voor niks. hij heeft zelf drie ierse wolfshonden dus helaas snoepen die het meeste op van het vlees dat over datum is. maar hij was zo enthousiast dat hij beloofde ook wat voor mijn honden te bewaren.
#612193
hellenbanjerbo schreef: jippieeeee :D gestimuleerd door deze topic ben ik ook eens gaan praten met mijn supermarkt. en het eerste wat hij zei was "waarom kwam je vorige week niet? door een stroomstoring in de koel vitrines heb ik 500 kg. weg kunnen gooien". kreeg meteen wat kippenlevers en sucadelap mee gratis en voor niks. hij heeft zelf drie ierse wolfshonden dus helaas snoepen die het meeste op van het vlees dat over datum is. maar hij was zo enthousiast dat hij beloofde ook wat voor mijn honden te bewaren.
goed gedaan hoor, ik geloof dat ik ook maar eens moet gaan babbelen met de super in onze dorp ;)
#613054
Ik krijg van de groenteboer alle afvalgroente, maar dat is de ene keer natuurlijk heel iets anders dan de andere keer. De eerste keer had ik er veel kool bij en nu waren er twee dozen sperciebonen. Ik vind het veel werk om alles in mijn keukenmachine klaar te maken. Ben hier vaak wel een hele dag mee bezig. Hoe zou je dit makkelijker kunnen doen?
#613139
hellenbanjerbo schreef: jippieeeee :D gestimuleerd door deze topic ben ik ook eens gaan praten met mijn supermarkt. en het eerste wat hij zei was "waarom kwam je vorige week niet? door een stroomstoring in de koel vitrines heb ik 500 kg. weg kunnen gooien". kreeg meteen wat kippenlevers en sucadelap mee gratis en voor niks. hij heeft zelf drie ierse wolfshonden dus helaas snoepen die het meeste op van het vlees dat over datum is. maar hij was zo enthousiast dat hij beloofde ook wat voor mijn honden te bewaren.
Alle gratis vlees is welkom  :P ;D
#613141
Xada schreef: Ik krijg van de groenteboer alle afvalgroente, maar dat is de ene keer natuurlijk heel iets anders dan de andere keer. De eerste keer had ik er veel kool bij en nu waren er twee dozen sperciebonen. Ik vind het veel werk om alles in mijn keukenmachine klaar te maken. Ben hier vaak wel een hele dag mee bezig. Hoe zou je dit makkelijker kunnen doen?
Je gaat toch geen 2 dozen sperciebonen malen voor de groentenmix?
#613146
Xada schreef: Ik krijg van de groenteboer alle afvalgroente, maar dat is de ene keer natuurlijk heel iets anders dan de andere keer. De eerste keer had ik er veel kool bij en nu waren er twee dozen sperciebonen. Ik vind het veel werk om alles in mijn keukenmachine klaar te maken. Ben hier vaak wel een hele dag mee bezig. Hoe zou je dit makkelijker kunnen doen?
Er uit houden wat je die dag wil gebruiken en de rest afspoelen en in de vriezer stoppen, dan gewoon inporties gebruiken.
#613331
202spots schreef: Er uit houden wat je die dag wil gebruiken en de rest afspoelen en in de vriezer stoppen, dan gewoon inporties gebruiken.
Bedankt, dat is de oplossing! Heel eenvoudig, maar ik had er niet aan gedacht.  :-[ Ben hier heel blij mee.
#615396
Mijn vraag aan de bedrijfsleider van de supermarkt: wat doen jullie met vlees dat over datum is?
Zijn antwoord: dat wordt ingevroren en afgeschreven (wordt ook echt bijgehouden op lijstjes) en daarna wordt het afgevoerd om te worden vernietigd. of, en ik weet niet of ie dat nou meende eigenlijk  ??? het wordt verwerkt in hondenbrokjes...
#615397
Dat kan zeker waar zijn, gebeurt ook in de kippen fabriek waar ik werkte als uitzendkracht. Ook de visboer laat het ophalen door een bedrijf waar het ook verwerkt wordt, maar hij zou voor mij vissen aan de kant leggen (is een kennis van me).
#623697
Als alles goed gaat heb ik een deal  :D, heb het afgelopen weekend gewerkt met een collegaatje die ik lang niet had gezien, zijn zo over voeding voor mijn hond aan het praten zegt zij, ik zal 'ns vragen, mijn broer werkt op de slagersafdeling van een supermarkt, wat over is wordt daar weggegooit!!, resultaat:  als hij vlees heeft zal hij dat aan mijn collegaatje doorgeven en kan ik het ophalen  :D :D
#623715
Ike schreef: Als alles goed gaat heb ik een deal  :D, heb het afgelopen weekend gewerkt met een collegaatje die ik lang niet had gezien, zijn zo over voeding voor mijn hond aan het praten zegt zij, ik zal 'ns vragen, mijn broer werkt op de slagersafdeling van een supermarkt, wat over is wordt daar weggegooit!!, resultaat:  als hij vlees heeft zal hij dat aan mijn collegaatje doorgeven en kan ik het ophalen  :D :D
hee goed hoor  ;) daar wordt ik vrolijk van, nog minder weggegooide producten :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door