Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#607224
Twiz schreef: Ik denk dat het verschilt van hond tot hond. Als ik het over gemiddeld heb, dan bestaat dat voor mij uit een massa die evenveel nodig heeft, een paar die veel meer nodig hebben en een paar die veel minder nodig hebben. Dus uitzondering op "gemiddelden" zijn heel normaal.
Ik heb een dobermannteefje van 2,5 jaar die 3,5 % eet, en die is echt NIET zoals de standaard dober (zo gek als een deur en druk) ze is juist heel rustig, moet wel mee wandelen, elke dag minimaal een uur, buiten de plas en poep rondjes, is vorig jaar gecastreerd (gesteriliseerd) en zeker niet te dik.
Ze weegt nog geen 34 kilo, schofthoogte 70 cm. en eet elke dag zo'n 1100 á 1200 gram, vindt ze niet erg hoor...... ;D
Gitte (hele ranke Rottweiler) is heel jaloers... zij weegt 33 kilo, is ook gecastreerd, maar moet het met 550 gram per dag doen (ongeveer 1,7% van haar lichaamsgewicht), anders wordt ze te dik. Dus over verschillen gesproken, jouw en mijn teefje zijn ongeveer elkaars tegenpolen kun je wel zeggen ;).
#607233
Arme Gitte zeg, dat is hap slik weg. Wel lekker voordelig hoor ;)
Maar zo zie je maar, sommige mensen kunnen ook "alles" eten en worden nooit dik en andere worden van de gewone dagelijkse kost al te zwaar.
En zo is het met honden ook.

Barfplaats wordt gesponsord door