Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#602989
Malamoods schreef: Ik gebruik het ei door de groentenmix om het wat smeuig te maken. Zonder ei (met blender) wordt de mix te droog...
Wanneer de groentemix word ingevroren,dan gewoon 'n beetje water erbij inplaast van 'n ei.
Wanneer je mix maakt en dan gelijk te eten geeft dan kan je er WEL 'n ei doorheen doen.(of yoghurt of kefir)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#603372
202spots schreef: Wil je het  dan invriezen?

Tenzij je ZOveel eieren gratis krijgt, begrijp ik eigenlijk niet eens waarom er eieren ingevroren worden..of 't nou geklutst is,of apart geel of apart wit...
Maar ik zou dus echt niet 'n ei  met de groentemix mengen en dan samen invriezen.
Ik vind het niet zo moeilijk om gewoon 'n vers ei door het voer te gooien, en begrijp dus niet waarom het perse door de bevroren groentemix gedaan word.. :-\
Omdat ik groentenmixen in grote hoeveelheden maak en het dan lastig vind om er later nogeens een ei doorheen te doen.
Door 202Spots
#603386
Ik maak OOK grote hoeveelheid groentmix tegelijk, en vind het gewoon makkelijker om er 'n vers ei door heen te gooien wanneer ik de bak klaar maak.
Ei breken, leeg gooien...uh...2 seconden werk denk ik?
Het ei  is dan niet alleen VERS...maar ik weet ook precies wanneer ik 'n ei aan ze geef.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#603714
202spots schreef: Ik maak OOK grote hoeveelheid groentmix tegelijk, en vind het gewoon makkelijker om er 'n vers ei door heen te gooien wanneer ik de bak klaar maak.
Ei breken, leeg gooien...uh...2 seconden werk denk ik?
Het ei  is dan niet alleen VERS...maar ik weet ook precies wanneer ik 'n ei aan ze geef.
Maar ik verkoop het ook dus dat gaat dan wat lastig ;)
Door 202Spots
#603882
Rovanna schreef: Maar ik verkoop het ook dus dat gaat dan wat lastig ;)
De eigenaars gewoon vertellen dat ze ZELF 2 of 3 x per week 'n rauw ei er door kunnen gooien ???
Door Mevroi Kruim
#604003
The202spots schreef: De eigenaars gewoon vertellen dat ze ZELF 2 of 3 x per week 'n rauw ei er door kunnen gooien ???
Maar wat is nou het probleem als je de eiren wel mee invriest?
Door conleeuw
#604009
The202spots schreef: De eigenaars gewoon vertellen dat ze ZELF 2 of 3 x per week 'n rauw ei er door kunnen gooien ???
maar als je eieren kan invriezen zonder probleem kan je natuurlijk ook in een moeite de eieren in de mix doen en het gewoon compleet als mix leveren aan de klanten, net zo makkelijk
Door 202Spots
#604107
Ik heb hier gekeken wat het verschil is tussen :
vers rauw ei en bevroren ei (wit en geel door elkaar)
vers rauw eiwit en bevroren eiwit
vers rauw eigeel  en bevroren eigeel
http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/
whole raw egg, fresh/frozen
egg yoke,raw fresh/frozen
egg white, raw fresh/frozen

Wanneer je de eigeel en eiwit door elkaar klutst, dan is er 't minste verlies in voedingswaarde tussen vers rauw ei of bevroren ei.
Wanneer je alleen de eigeel in vriest is er meer verschil
Wanneer je alleen het eiwit in vriest is er nog meer verschil.

Bij verse rauwe eieren word er wel de waardes aangeven van,sucrose,glucose,dextrose),fructose,lactose,maltose,galactose.
Bij de bevroren ei/eigeel/eiwit  word het niet aangegeven, dus ik neem aan dat de suikers vernietigd worden door 't vriezen.

Wanneer je dus eieren wil invriezen.. dan kan je het beste de ei geel samen met 't eiwit geklutst invriezen.
Dit is dus alleen voor eieren, en ik weet niet wat of de waardes gaan doen wanneer 'n ei samen met groentemix word ingevroren, en of de verschillende sappen van de groentes misschien de waardes beinvloeden?
Er is geen info te vinden wat de smaak gehalte betreft van bevroren ei...
alleen dat de ei geel rubberachtig word en eiwit waterig kan worden na 't ontdooien.
En of je wel of geen eieren samen met de groentemix wil invriezen is 'n persoonlijke keuze.

Ik heb helemaal geen probleem om de groentemix in te vriezen,omdat het voor mij gewoon veel makkelijker is om 'n grote hoeveelheid tegelijk te maken inplaats van 'n dagelijkse mix.
Maar zelf geef ik er de voorkeur aan om dan 'n VERS rauw ei toe te voegen wanneer ik de dagelijkse bak klaar maak.
Bovendien weet ik dan ook precies hoeveel eieren ik per week geef, en ook wanneer ik 'n ei wil geven.
Door Twiz
#604164
conleeuw schreef: maar als je eieren kan invriezen zonder probleem kan je natuurlijk ook in een moeite de eieren in de mix doen en het gewoon compleet als mix leveren aan de klanten, net zo makkelijk
Beetje moeilijk als je de groentemix ook misschien moet verkopen aan mensen die een hond hebben met een eiwitallergie ::)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#604248
The202spots schreef: De eigenaars gewoon vertellen dat ze ZELF 2 of 3 x per week 'n rauw ei er door kunnen gooien ???
Doe ik ook al :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#604268
Rovanna schreef: Maar ik verkoop het ook dus dat gaat dan wat lastig ;)
Dan zou ik het ei er helemaal uit laten, als ik een groentenmix zou kopen dan zou ik er geen ei in willen, ik wil zelf weten hoeveel ei ik geef , als het door de groentenmix zit dan weet je helemaal niet hoeveel ei je hond daar binnen krijgt.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#604377
sylvia schreef: Dan zou ik het ei er helemaal uit laten, als ik een groentenmix zou kopen dan zou ik er geen ei in willen, ik wil zelf weten hoeveel ei ik geef , als het door de groentenmix zit dan weet je helemaal niet hoeveel ei je hond daar binnen krijgt.
Ja dat doe ik nu dus ook. Maar ik krijg vaak de vraag van mensen om er ei doorheen te doen. Dat wil nog niet zeggen dat ik dit ook ga doen maar vandaar mijn vraag hierover.
Door Mevroi Kruim
#604378
Zou mij hogelijk verbazen als suikers door bevriezen vernietigd worden, dan zou er aan bv ijs geen smaak meer zitten.

En heel eerlijk gezegd denk ik dat gepureerde groente bij het invriezen en vooral ontdooien meer voedingswaarde verliest dan een ingevroren ei. Je maakt de celwanden stuk en de kwetsbare stoffen worden bij het ontdooien langdurig aan de lucht blootgesteld.
Door tieneke
#604383
The202spots schreef: Ik maak OOK grote hoeveelheid groentmix tegelijk, en vind het gewoon makkelijker om er 'n vers ei door heen te gooien wanneer ik de bak klaar maak.
Ei breken, leeg gooien...uh...2 seconden werk denk ik?
Het ei  is dan niet alleen VERS...maar ik weet ook precies wanneer ik 'n ei aan ze geef.
Zo doe ik het ook...geef hem zelf met schil en al...is toch geen enkele moeite om dat verse ei er zelf effies bij te geven?  ::) ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door