Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#585520
Pyts schreef: Oooh moet er wat door? Nouja, het heet groentemix, dan zal de mix wel voor het eitje/yoghurt/vis staan zeker? ;D

Ga ik dat proberen! ;)
nou het moet niet maar als ze de pure groentemix niet lusten is het de enige manier om ze wel aan het groente-eten te krijgen
Door 202Spots
#585784
Pyts schreef: Oooh moet er wat door? Nouja, het heet groentemix, dan zal de mix wel voor het eitje/yoghurt/vis staan zeker? ;D
Nee, de groentemix is 'n mix van verschillende groentes.
De groentemix kan alleen als groente gegeven worden, maar de meeste honden willen er liever iets anders doorheen gemengt hebben voordat ze 't eten.
En dan heb je de groentemix waar je stukjes vlees, of pens ,of orgaantje, of blikje vis, of stukjes verse vis, of ei, of yoghurt doorheen gemixed word.
Je hoef dus niet 'n ei EN vis EN yogurt tegelijk te gebruiken. 8)
1 of 2 dingen door de groentemix is meestal voldoende om 't lekker te maken.
En als je hond het zonder extra's wil eten dan is dat natuurlijk OOK goed.
Gebruikersavatar
Door pike
#585821
... en vandaag lukte het met yoghurt dus niet meer, het was dezelfde soort groentemix en joghurt van hetzelfde pak >:( :(
nu weet ik het niet meer hoor
lust het niet met lever (gekookt)
niet met ei
niet met yoghurt
niet met stukjes vlees of vis want dan zoekt ie mooi de stukjes eruit
ga nu maar proberen met wat gehakt erdoor of zo
Door Pyts
#585870
202spots schreef: Nee, de groentemix is 'n mix van verschillende groentes.
De groentemix kan alleen als groente gegeven worden, maar de meeste honden willen er liever iets anders doorheen gemengt hebben voordat ze 't eten.
En dan heb je de groentemix waar je stukjes vlees, of pens ,of orgaantje, of blikje vis, of stukjes verse vis, of ei, of yoghurt doorheen gemixed word.
Je hoef dus niet 'n ei EN vis EN yogurt tegelijk te gebruiken. 8)
1 of 2 dingen door de groentemix is meestal voldoende om 't lekker te maken.
En als je hond het zonder extra's wil eten dan is dat natuurlijk OOK goed.
Bedankt voor je aanvulling, mijn berichtje stond er wat gek denk ik. Ik snapte het al...Maar wel leuk dat je het zo expliciet uitlegd, nou kan er met de mix weinig meer mis gaan. ;)
Door Pyts
#586715
Ik zag het somber in...Maar het was een smulpartij! De groentemix met ieder een paar kippenhartjes en een beetje yoghurt.

Ravasz likte de bak zowat om! ;D Hij at namelijk eerst de groente met yoghurt op om vervolgens aan de schoongelikte hartjes te beginnen...Zou hij het lekkerste voor het laatst bewaard hebben??Anders begin ik toch sterk te twijfelen aan zijn carnivoor-geaardheid! ;) ;D
Door Pyts
#586919
Lizzy schreef: Nee, op zich niet hoor. Ik denk dat het eerder toeval is.
Ooh, het had ook al een nacht verteerd...Misschien een samenloop van omstandigheden idd.

Kon me voorstellen dat het zoiets zou zijn, die groente is veel zuurder natuurlijk, helemaal in combi met de yoghurt. Maar hij is perfect fit, dus geen zorgen... ;)
Door Lizzy
#586951
Pyts schreef: Ooh, het had ook al een nacht verteerd...Misschien een samenloop van omstandigheden idd.

Kon me voorstellen dat het zoiets zou zijn, die groente is veel zuurder natuurlijk, helemaal in combi met de yoghurt. Maar hij is perfect fit, dus geen zorgen... ;)
Heb je veel groente gegeven? Je zou anders bij het volgende portie wat minder kunnen geven!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 10 jul 2006, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#587072
Pyts schreef: Ongeveer 50 gram...
Lijkt me ook niet teveel.... Ik houd het vooralsnog op toeval. Misschien kun je de groente de volgende keer met pens of vlees mengen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door