Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#579940
tieneke schreef: Hier eten ze het ook maarrr ik betaal maar 9 of 15 kc per kilo=35 eurocent of 55 eurocent dus misschien de juiste adresjes vinden ;D
Maar, jij woont niet in Frankrijk toch?
Door amber9960
#579942
ik neem mijn dayco ook mee voor 2 weken naar frankrijk wij nemen voor de eerste paar dagen CB mee,en voor de rest zijn er markten genoeg daar waar je kip ed... kunt kopen.Wat ik ook heb gedaan is op de website van GEANT dit zijn grote supermarkten ginder de dichtsbijzijnde GEANT opgezocht,kan misschien wel even rijden zijn maar je kan dan toch voor een paar dagen meenemen.En je geeft een dag eens een heel grote portie en voert de volgende dag eens een vasten dag in moet toch kunnen denk ik? en voor je het weet is de vakantie weer over! ( ;D :'( en kan je hond weer normaal eten.
Oh als je de hond meeneemt naar frankrijk wees dan voorbereid op het beruchte zandvliegje wat toch heel gevaarlijk kan zijn.
wat betreft de GEANT website enkel de postcode van de plaats waar je verblijft invoeren en je krijgt adressen
www.geant.fr
Door Helen
#579947
amber9960 schreef: ik neem mijn dayco ook mee voor 2 weken naar frankrijk wij nemen voor de eerste paar dagen CB mee,en voor de rest zijn er markten genoeg daar waar je kip ed... kunt kopen.Wat ik ook heb gedaan is op de website van GEANT dit zijn grote supermarkten ginder de dichtsbijzijnde GEANT opgezocht,kan misschien wel even rijden zijn maar je kan dan toch voor een paar dagen meenemen.En je geeft een dag eens een heel grote portie en voert de volgende dag eens een vasten dag in moet toch kunnen denk ik? en voor je het weet is de vakantie weer over! ( ;D :'( en kan je hond weer normaal eten.
Oh als je de hond meeneemt naar frankrijk wees dan voorbereid op het beruchte zandvliegje wat toch heel gevaarlijk kan zijn.
wat betreft de GEANT website enkel de postcode van de plaats waar je verblijft invoeren en je krijgt adressen
http://www.geant.fr
Met Balou heb ik al heel vaak gebarft in Frankrijk. Maar ik schrok ervan dat ik Frankrijk in de supermarkten met zo'n open slachterijafdeling varkens en koeien gewoon zo naast elkaar in stukken gehakt worden. Dat durf ik dus niet te voeren.
Als er een kipboer in de buurt is en het is niet duur, dan krijgen ze dat hoor. Maar ik ga er geen grote afstanden voor rijden oid. We gaan altijd gewoon rijden trouwens. Dit jaar rijden we de bergen in en zien wel waar we belanden.
Verder behandel ik mijn beide honden met pulvex (permethrine en redelijk effectief tegen zandvliegjes)en spray ze iedere dag 2 keer in met een natuurlijke anti teken/vlooien/ allerhande insecten spray. Bij thuiskomst behandel ik ze ook tegen hartworm. Ik ga niet naar de zuidkust. Daar is het allergrootste risico op hartwormen.
Door Helen
#579948
tieneke schreef: Kijk even op mijn website dan kom je er meteen achter ;)
Uhm, ik zie nog steeds geen Frankrijk hoor ???
Door amber9960
#579951
Helen schreef: Met Balou heb ik al heel vaak gebarft in Frankrijk. Maar ik schrok ervan dat ik Frankrijk in de supermarkten met zo'n open slachterijafdeling varkens en koeien gewoon zo naast elkaar in stukken gehakt worden. Dat durf ik dus niet te voeren.
Als er een kipboer in de buurt is en het is niet duur, dan krijgen ze dat hoor. Maar ik ga er geen grote afstanden voor rijden oid. We gaan altijd gewoon rijden trouwens. Dit jaar rijden we de bergen in en zien wel waar we belanden.
Verder behandel ik mijn beide honden met pulvex (permethrine en redelijk effectief tegen zandvliegjes)en spray ze iedere dag 2 keer in met een natuurlijke anti teken/vlooien/ allerhande insecten spray. Bij thuiskomst behandel ik ze ook tegen hartworm. Ik ga niet naar de zuidkust. Daar is het allergrootste risico op hartwormen.
is dat zo?maar de supermarkten waar ik het over heb,daar heb ik dat nooit gezien hoor,en dat kan toch op de markt ook gebeuren he,daar zie je het niet maar wie zegt dat het niet zo is? ja kippeboeren zijn daar genoeg en ook plaatselijke slagers dus ik red me wel.Heeft iemand een idee over het blikvoer van het merk canidae? is dit van een beetje kwaliteit? en kan dit een optie zijn om voor een paar dagen mee te nemen?
Door Peet
#579953
Canidae-blik ken ik niet, maar wat ook een handig alternatief is, is Nature Diet. Het is weliswaar niet rauw (gestoomd en dan dicht gesealed pakje), maar het staat niet stijf van de troep. Mijn honden vinden het zalig en hun poep bleef ook goed!
Door Helen
#580012
Peet schreef: Canidae-blik ken ik niet, maar wat ook een handig alternatief is, is Nature Diet. Het is weliswaar niet rauw (gestoomd en dan dicht gesealed pakje), maar het staat niet stijf van de troep. Mijn honden vinden het zalig en hun poep bleef ook goed!
O ja, da's een goeie!! Daar had ik nog niet aan gedacht, thanx!
Gebruikersavatar
Door pike
#580162
Ike schreef: Ik heb nog geen problemen ondervonden in de vakanties, er is altijd wel een winkel of supermarkt te vinden waar je iets kunt kopen en ik eet ook NIET de hele vakantie junkfood en mijn hond ook niet, hoewel ik heel makkelijk ben hoor, btw.....mijn hond had in zijn brokken tijd eeuwig darmproblemen dus dat doe ik nooit weer, van mijn part eet ie drie wkeen kip en gehakt of zo ;)
dit is ook mijn idee. Je kunt altijd wel een of twee dingen vinden. En ik heb dus hier en daar gelezen dat mensen sardientjes of zalm uit blik geven. Nou, daar kan je ook gemakkelijk wat van meenemen op vakantie dan heb je in noodgeval nog iets om af te wisselen. Zelf eet ik ook geen junkfood, en al zou ik dat wel doen, dan nog vind ik dat ik mijn hond daar niet mee op kan zadelen hij kan niet zelf kiezen dat doe ik voor hem en dan geef ik liever gezond

ik kan me wel ergens voorstellen dat wanneer je bent gaan barfen zonder dat je hond daarvoor problemen had met brokken je tijdens de vakantie brokken gaat voeren maar ik vind dat toch niet erg consequent
Door workingmalinois
#580173
Je kan natuurlijk ook gewoon naar Tsjechië op vakantie gaan bij Tieneke en volpension aanvragen voor de woeffers.
Hoef je je gegarandeerd geen zorgen te maken en kan je rustig genieten van de vakantie!! ;)
En het is er nog heel mooi ook!
Door amber9960
#580177
pike schreef: dit is ook mijn idee. Je kunt altijd wel een of twee dingen vinden. En ik heb dus hier en daar gelezen dat mensen sardientjes of zalm uit blik geven. Nou, daar kan je ook gemakkelijk wat van meenemen op vakantie dan heb je in noodgeval nog iets om af te wisselen. Zelf eet ik ook geen junkfood, en al zou ik dat wel doen, dan nog vind ik dat ik mijn hond daar niet mee op kan zadelen hij kan niet zelf kiezen dat doe ik voor hem en dan geef ik liever gezond

ik kan me wel ergens voorstellen dat wanneer je bent gaan barfen zonder dat je hond daarvoor problemen had met brokken je tijdens de vakantie brokken gaat voeren maar ik vind dat toch niet erg consequent
gelijk heb je,en als je ervoor kiest een hond te nemen en dan nog mee te nemen op vakantie dan moet je het er ook voor over hebben om wat tijd ter plaatse in te leveren om voor goed eten te zorgen,een hond staat ten alle tijd klaar voor zijn baasje hoe hij/zij ook behandeld word, niks zo trouw als een hond,dan is zorg dragen voor hun toch het minst wat we kunnen doen niet?
Door amber9960
#580181
workingmalinois schreef: Je kan natuurlijk ook gewoon naar Tsjechië op vakantie gaan bij Tieneke en volpension aanvragen voor de woeffers.
Hoef je je gegarandeerd geen zorgen te maken en kan je rustig genieten van de vakantie!! ;)
En het is er nog heel mooi ook!
is misschien een gat in de markt ! een hotel speciaal ingericht voor gasten met honden! vol barf pension voor de hond en junk food voor de baasjes
Door Christin
#580731
Hallo vakantiegangers,

Wij zijn (helaas) net terug van vakantie uit frankrijk. Best spannend om dat we pas sinds een paar maanden barfen met Max. En in Nederland ook nog 2 a 3 dagen Carnibest gaven.

In de Franse supermarkten is echt alles te koop voor Barfers, eend, kwartels, konijn en super mooie lamsrib. Ook genoeg orgaanvlees en verse vis in overvloed. In veel slagers verkopen gemalen rundvlees als hondenvoeding.

Verder vonden we complete verse voeding CHADOG gemaakt van gevogelte. Wel met granen, maar complete voeding. Volgens de verpakking.

Wel een nadeel, het is allemaal niet goedkoop tussen de 6 euro en 10 euro per kilo. De totale rekening in de supermarkt was dan ook vaak voor meer dan de helft voor Max ;D.

Prettige vakantie, allemaal.

Groeten Christin
Gebruikersavatar
Door pike
#580737
Christin schreef: Hallo vakantiegangers,

Wij zijn (helaas) net terug van vakantie uit frankrijk. Best spannend om dat we pas sinds een paar maanden barfen met Max. En in Nederland ook nog 2 a 3 dagen Carnibest gaven.

In de Franse supermarkten is echt alles te koop voor Barfers, eend, kwartels, konijn en super mooie lamsrib. Ook genoeg orgaanvlees en verse vis in overvloed. In veel slagers verkopen gemalen rundvlees als hondenvoeding.

Verder vonden we complete verse voeding CHADOG gemaakt van gevogelte. Wel met granen, maar complete voeding. Volgens de verpakking.

Wel een nadeel, het is allemaal niet goedkoop tussen de 6 euro en 10 euro per kilo. De totale rekening in de supermarkt was dan ook vaak voor meer dan de helft voor Max ;D.

Prettige vakantie, allemaal.

Groeten Christin
jammer dat je vakantie al weer voorbij is! maar wel fijn dat je vanallerlei vleessoorten kon krijgen (lees: kopen). Ik moet nog maar afwachten wat ik kan kopen maar ik weet nu al dat ik er veel geld aan kwijt ben want in denemarken/zweden is vlees allesbehalve goedkoop! Maar ja we gaan maar een keer per jaar op vakantie dus vooruit dan maar
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door