Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#146571
CaSanGio schreef: Dus tot slot wat is het beste boek zonder in details te treden????? Er zijn er meerdere zoals ik het allemaal zo lees, maar wat is nu dan het aller, allerbeste????????
Denk dat dat heel erg persoonlijk is! ;)

Gr.
Linda
#146573
CaSanGio schreef: Dus tot slot wat is het beste boek zonder in details te treden????? Er zijn er meerdere zoals ik het allemaal zo lees, maar wat is nu dan het aller, allerbeste????????
Ja, met Linda eens. Ik vind er niet 1 echt het beste. Ik heb best het e.e.a. aan te merken op alle boeken. En ik vind ook dat ieder boek goede punten heeft. En wanneer je er verschillende leest, kun je uit ieder boek DAT halen wat je het meest aanspreekt.

Nee, voor mij geen BESTE.
#146798
CaSanGio schreef: Dus tot slot wat is het beste boek zonder in details te treden????? Er zijn er meerdere zoals ik het allemaal zo lees, maar wat is nu dan het aller, allerbeste????????
Wanneer je uit elk boek 'n beetje wil lezen,en daarnaast ook nog de meningen wil lezen van heel veel eigenaars die zelf 't voer samenstellen....dan zou ik zeggen lees alles wat in de Bieb van BARFPLAATS staat,lees de menu's van verschillende leden en lees de berichten die HIER op BARFPLAATS staan. ;)
#149172
Hahaha, het is hier maar goed dat er internet bestaat.
Gisteren even een rondvraag gedaan bij dierenwinkels en boekwinkels. Ze snappen allemaal helemaal niet waar je het over hebt en de dieenwinkel is falikant tegen Barfen.
Ja, als je Duck voor 4,75 per kilo verkoopt kan het ook niet anders.
#151791
poesiemauw schreef: zijn er trouwens ook boeken over kattenbarf te krijgen of moet ik dan op zoek gaan naar boeken over de voeding van wilde katachtigen?
Niet specifiek over kattenbarf. Wel bestaan er boeken over het "natuurlijk" verzorgen van je kat (waarin soms ook een gedeelte over rauwe kattenvoeding). Ik heb zelf hier Natural Cat van Anita Frazier. Leuk boek met veel info. Net als in elk boek staat er ook wel onzin in, en zul je moeten bekijken wat er het meest op jou van toepassing is.

Gr.
Linda
#153286
Kaar schreef: Hahaha, het is hier maar goed dat er internet bestaat.
Gisteren even een rondvraag gedaan bij dierenwinkels en boekwinkels. Ze snappen allemaal helemaal niet waar je het over hebt en de dieenwinkel is falikant tegen Barfen.
Ja, als je Duck voor 4,75 per kilo verkoopt kan het ook niet anders.
Ja stel je eens voor dat iedereen op kvv of barf overgaat dan blijven ze met al die lekkere ;D ;D ;D brokken zitten. Dus een positieve mening van die kant hoef je niet te verwachten.
Door cattystyle
#180728
Ik heb Mogens gelezen, dat vond ik begrijpelijk en ontzettend goed, dat e-book.

Ik heb Natuurlijk gezond voor Honden gelezen van Sonja Jäger, dat is echt een goed naslagwerk, en er staan allerlei diëten in voor honden met bepaalde aandoeningen. HEEL HANDIG!

Verder heb ik een e-book van Pat mcKay gelezen, tja, het meeste wist ik al, en er stonden een aantal kapitale fouten in (laat je hond gerust paardenpoep eten, dat is heel gezond!!! Heeft ze dus niet aan het ontwormen van die paarden gedacht!!!).

En ik heb een e-mail van JdBL gelezen, ik kan het niet anders noemen, titel was: Gezonde jonge honden. Veel is achterhaald (ik geloof dat het woord koelkast en blik één keer werd genoemd, het gedoe met granen vind ik nogal achterhaald c.q. ingewikkeld), maar het is een heel makkelijk te lezen "boek" voor een beginner en er staat in hoe het WEL moet.

Donath ben ik nu in bezig (wat moet mijn hond eten), ik vind het een bijzonder moeilijk boek, ik kan mijn hoofd er slecht bijhouden, hij wijdt zo uit over eiwitten en vet, op een niveau dat ik het soms niet bij kan benen. Hopelijk wordt het na de verschillende voedingsstoffen wat leesbaarder.
Door cattystyle
#182924
Opgezocht...helaas kan ik die niet bij de Nederlandse Boekenclub bestellen, veel andere boeken wel, en dat is handig, dan kan ik elke keer als ik weer "moet" een gaaf hondenboek bestellen! Er staan er al heel wat op mijn verlanglijstje. Deze heb ik ook gelezen, volgens mij de versie uit 1958. Vond ik in een vuilniszak bij de vriend van mijn moeder (die echt NIKS met honden heeft, dus dit boek was wsl. van zijn ex, hahaha).

Jan van Rheenen
PRISMA-HONDENBOEK
Elfde bijgewerkte druk, 1977/ISBN 90-274-00229

Hij onderschrijft de theorie van Juul.

http://home.concepts.nl/~kynetho/12_LITERATUUR.htm
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door