Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#549802
Kan me voorstellen dat als je al tijden aan het klooien bent met eten, het hele eetgebeuren te veel nadruk heeft gekregen. Zeker als je je in de stress gooit omdat hij toch al te mager is. Dit bedoel ik niet als verwijt, begrijpt me goed, dit overkomt iedereen met een beest of kind dat het niet goed doet en slecht eet.

Ondanks dat Max te mager is zou ik toch echt alle nadruk van het eten afhalen en het patroon volgen van 15 minuten voor je eten, dan niet op = volgende keer beter. Zonder commentaar, zonder proberen hem aant e moedigen om het toch op te eten, zonder erbij te blijven staan om hem aan te moedigen, gewoon neerzetten, eet smakelijk, iets anderes gaan doen, na 15 minuten bak weg en morgen weer een kans.

Zie het als een investering in uiteindelijk gewoon normaal gaan eten. Hij is misschien niet te dik maar zolang hij verder niks mankeert kan hij het best hebben.
Door Borke
#551439
Onze Borke is een kieskeurige eter, maar hij is goed op gewicht, dus soms eet hij niet en zo kom ik de dag erna er vanzelf achter of hij het echt niet lust (dan laat hij het weer staan of kotst hij het uit).

Hij is dol op kipkarkassen, kippenvleugels, geitenribben, lamsribben (maar dan wel van een jong lam), eendkarkassen en biologische runderpens.
Hij krijgt veel meer dan dat te eten, maar bovenstaand zijn zijn grote favorieten.
Door K&D
#551480
Wij kvvjen al een tijdje en barfen ook sinds een paar maand. Ze moeten er echt aan wennen hoor. Het kost best even tijd voor ze alles pruimen. Dus bewaar je geduld en geef gewoon wat je hond wel lust.
De rest kun je dan rustig introduceren. De eerste keer werd hier ook met :o naar de zalm gekeken, maar nu wordt het met smaak opgepeuzeld.
Door Laura2004
#551494
roel schreef: Onze Zyon eet ook slecht. Maar nu voeg ik al een paar dagen Tijm en Basilicum bij zijn kvv, en als bij wonder
" hij eet alles op".
;D ;D Hij wil een gegarneerde maaltijd ;D

Hier ook een hond gehad die echt zat te miepen met zijn eten en het heeft mij maanden gekost voor hij echt een keer ging eten.
Eerst at hij alles en na een tijdje moest hij niks meer: geen lamsribben, geen orgaanvlees, geen kip, geen pens, maar wel een brokje van de dierenwinkelmedewerktster >:(.
Het werd voor mij echt een obsessie en ik ging hem zelfs voeren, en het werd er maar niet beter op. En hij bleef maar afvallen, je kon zijn ribben tellen.
Toen heb ik besloten (op advies van bp ;D) er geen aandacht meer aan te besteden en hem zijn eten te geven en als hij na 5 min (dat vond ik lang genoeg) niet had gegeten dan at hij niet, dan kreeg hij het de volgende dag weer. En ik heb dit een tijd volgehouden en ineens ging hij weer eten. Rood vlees ging er bij hem het makkelijkst in.
En nu eet hij alles, behalve lever en eend en hij lust alleen maar sardientjes en geen andere vis, dus het is helemaal goedgekomen :D Ik zou als ik jou was dus totaal geen aandacht besteden aan het eten.
Succes!!!
Door Christin
#551498
Oh, er is zelf een tweede pagina met reacties, die had ik nog helemaal niet gezien. Wat goed dat zoveel mensen reageren.

Een paar conclusies:
- We gaan Max dus niet meer dwangvoeren, voeren of aanmoedigen.
- Verder gaan we weer even terug naar de dingen die Max goed eet: Carnibest/Rodi/Kopvlees/kippennek/kippenvleugels/koolvis/hart en pens.
- Per week gaan we dan iets nieuws introduceren totdat dat ook goed gaat. We beginnen met lamsrib.

Bedankt voor jullie reacties tot zover!

Groeten Christin

Vanavond heeft Max weer zijn eten op gegeten toen ik onderweg was naar de kliko. Eten weggooien vindt Max dus echt zonde :).
Door Laura2004
#551499
Christin schreef: Oh, er is zelf een tweede pagina met reacties, die had ik nog helemaal niet gezien. Wat goed dat zoveel mensen reageren.

Een paar conclusies:
- We gaan Max dus niet meer dwangvoeren, voeren of aanmoedigen.
- Verder gaan we weer even terug naar de dingen die Max goed eet: Carnibest/Rodi/Kopvlees/kippennek/kippenvleugels/koolvis/hart en pens.
- Per week gaan we dan iets nieuws introduceren totdat dat ook goed gaat. We beginnen met lamsrib.

Bedankt voor jullie reacties tot zover!

Groeten Christin

Vanavond heeft Max weer zijn eten op gegeten toen ik onderweg was naar de kliko. Eten weggooien vindt Max dus echt zonde :).

Super!!!!
Gewoon volhouden, en ik denk dat het met deze aanpak helemaal goed gaat komen.
Mijn reu heeft een keer bijna 2 weken niet gegeten (door loopse teven) en dat heeft hij ook overleeft, dus als je hond een dag niet eet kan dat geen kwaad.
Door Kynida
#555555
Ik heb er hier ook zo eentje die moeilijk is, aangezien ze nog jong is (6 maanden) en al niet zo breed, ben ik nog niet zo hard met haar, ze eet nu al haar groentemix dus ik ben al dik tevreden, verder eet ze de geeikte dingen kip, lam, geit en rund, meer exotische dingen zoals eendkarkas en hertenvlees hoef ik haar niet te geven (helaas wel goedkoper als lam en geit en zeker als konijn), maar ja.
Door Happy Tail
#555678
als hij het wel eet als je richting kliko loopt dan is het toch makkelijker ;D
de volgende maaltijd dus eerst richting kliko lopen en dreigen dat je het weggooit dan moet ie het waarschijnlijk wel.
maar rustig smaak voor smaak introduceren dan komt he vanzelf goed. Hier wil er nog niets vers vissigs in....maar af en toe proberen we het toch voorzichtig
Door Christin
#556428
Feestmaal voor Max

Luister en huiver, vandaag zijn we erg slecht bezig geweest.

Het menu:
- 400 gram sardines op olie uit blik.
- 100 gram tonijn uit blik.
- klein schepje ijs en slagroom (ai)

We weten nu hoe snel zijn bak leeg kan en Max was een 1/2 uur later nog zijn bek aan het het aflikken.

Leuk om te zien!

Groetjes
Christin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door