Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ulla
#751860
Fijn Jolly,want iemand kwetsen vind ik bepaald niet leuk,ik zat er best een beetje mee ;)

En Pike wat die poelier betreft,wij zijn er mee bevriend, en dan hoor je denk ik wat meer dan een doorsnee klant.
Misschien heb ik hem verkeerd begrepen,en misschien bedoelde hij wel dat de slachtkuikens van nature vol zitten met natuurlijke hormonen.
Ik zal hem dat vragen.
Door neo the one
#761124
zeker fijn om te lezen deze info. ik dacht al dat ik gek werd ivm de kipnek. ik had laatst 10 kg gekocht omdat we een pup erbij kregen. ik vond de nekken een beetje stinken, net zoals konijn van de naanhof..dat stonk ook raar en de honden eten het niet. ander konijn eten ze wel . deze geur herkende ik terug in de kipnek..dus hormoon / voer/ troep wat die dieren binnen krijgen. de oude groenendaeler van me die eet geen kip maar wel nekken, deze spuugde hij uit. ook de katten laten de nekken liggen , dus voor mij geen nekken meer, biologische nekken zal ik me naar informeren.

thxs. gr. karin
Gebruikersavatar
Door pike
#762576
Hier vonden ze kippenekjes altijd lekker en er zat ook nooit een "luchtje" aan. Tegenwoordig eten ze kipkarkas en dat ruikt ook heel normaal.
Misschien kwamen die met het luchtje wel uit China, net als het konijn dat AH een jaar geleden uit de winkels haalde omdat het bedorven was.
Door Borke
#762674
Volgens mij wordt er bij 'normale' kip vocht ingespoten, dan zijn ze zwaarder...

De hondjes eten biologische kip en als ik die aan het invriezen ben dan zie ik bloed.
Toen ik dat de eerste keer deed realiseerde ik me dat ik bij de kip die wij zelf eten alleen maar helder vocht zie en nooit bloed...
Gebruikersavatar
Door pike
#763002
AstridStraver schreef: Volgens mij wordt er bij 'normale' kip vocht ingespoten, dan zijn ze zwaarder...

De hondjes eten biologische kip en als ik die aan het invriezen ben dan zie ik bloed.
Toen ik dat de eerste keer deed realiseerde ik me dat ik bij de kip die wij zelf eten alleen maar helder vocht zie en nooit bloed...
Daar heb je gelijk in, ik zie idd alleen helder vocht. Ook van dat inspuiten, ik heb het op tv gezien, dat kipfilet werd ingespoten met water, dat mag van de EG. Triest vind ik dat, als je bekijkt dan mensen als Jolly en haar man hun best doen om hun kippen een dierwaardig bestaan te geven en daarmee een "eerlijk stukje vlees" produceren dat vervolgens NA de slacht in een (Nederlandse) fabriek weer allemaal verpest wordt. Die kipfilet die ik toen op tv zag, die werd naar Engeland geëxporteerd. En niet alleen met water (meer dan de toegestane hoeveelheid) ingespoten, maar ook met varkenseiwit (!) en in Engeland als Halal-kip (!) op de markt gebracht. Ik vind zoiets ronduit crimineel.
Als je nou gewoon je kippetje bij Jolly kon kopen zou het een stuk gemakkelijker zijn!
Door Prince01
#763163
er is wel eens x een test geweest met die kuikens, dat ze 2 kuikens pakte 1 ging naar een opfok bedrijf, en de andern werd biologisch gehouden, gingen ze naar 6 weken kijken, dat biologische kipje zag er nog jong uit normaal postuur gewoon natuurlijk, en die opfok kip gewoon zwaar zielig, heel dik geen vorm geen speirmassa gewoon allemaal vet weefsel, slechte poten evenwichsorgaan was naar de knoppen, door veel tesnel groeien,
er zit echt wel meer in dat voer dan alleen graan want zo snel groiet een kip niet van nature, ook al zijn het speciale (rassen) , vind gewoon zwaar zielig dat die legbatterijen bestaan mare jaah, iedren wil goedkoop mogelijk krijg je dit soort dierenleed,
Door Mevroi Kruim
#763438
Nou, ik ken anders diverse voorbeelden van mensen die schattige kuikentjes aanschaften die van vleeskippen bleken te zijn. Die beestjes kregen een fatsoenlijk hok, scharrelden in de tuin, ze aten graan en keukenafval. Na maximaal 8 weken kwamen ze niet meer van hun plek doordat ze te zwaar waren voor hun poten, na 9 weken vielen ze dood om doordat hun hart het niet meer trok. En deze beesten kregen gegarandeerd niks aan hormonen of groeibevorderaars te eten, ze werden ook niet tegen van alles ge-ent.
Ook zonder genetische manipulatie kun je met gerichte selectie ongelofelijke dingen bereiken.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#763465
Damm schreef: er is wel eens x een test geweest met die kuikens, dat ze 2 kuikens pakte 1 ging naar een opfok bedrijf, en de andern werd biologisch gehouden, gingen ze naar 6 weken kijken, dat biologische kipje zag er nog jong uit normaal postuur gewoon natuurlijk, en die opfok kip gewoon zwaar zielig, heel dik geen vorm geen speirmassa gewoon allemaal vet weefsel, slechte poten evenwichsorgaan was naar de knoppen, door veel tesnel groeien,
er zit echt wel meer in dat voer dan alleen graan want zo snel groiet een kip niet van nature, ook al zijn het speciale (rassen) , vind gewoon zwaar zielig dat die legbatterijen bestaan mare jaah, iedren wil goedkoop mogelijk krijg je dit soort dierenleed,
Hier geloof ik niets van. Ik heb ook wel eens een vleeskip gehad, maar die zien er toch echt heel anders uit dan de biologische kipjes.
Het zijn ook echt heel andere rassen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door