Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#47667
sharpie schreef: Ja, ik ben het eens dat je niet zomaar extra calcium supplementen moet gaan toevoegen.
Pat heeft dan wel een calciumsupplement die goed opgenomen wordt en niet opstapelt in het lichaam, zij beweert zelfs dat haar calciumsupplement de evt. opgestapelde overschotten oplost.

Een reden waarom Pat haar calciumsupplement aanraad is omdat onze grond uitgeput is en dus nog maar weinig mineralen etc. bevat.
En dat daardoor de gewassen en de slachtdieren dus ook te weinig voedingstoffen bevatten.

Maar goed, ik denk dat we er zonder haar supplementen ook wel zullen komen hoor ;D
En ik denk ook dat als een hond van jongs af aan vers krijgt, het wel goed zal zitten met de calcium.
Maar ik vind het niet perse verkeerd om te supplementeren, veel mensen hier doen dat toch ook en Ian Billinghurst heeft het ook over allerlei supplementen in zijn boek "grow your pups with bones", dus waarom zouden Pat McKay's supplementen dan onzin moeten zijn?
Alleen omdat ze haar eigen merk heeft ???
Dit (van de arme grond) is gewoon onzin. Dat gaat wel op voor sommige vitamines en mineralen maar niet voor calcium. Kijk maar naar de analyses van de diverse kippenbotten:

http://www.barfworld.com/html/barfworld/analysis.html

Er is niks mis met supplementen, maar je moet wel weten wat en wanneer je supplementeert. Ik vind het persoonlijk een heel gevaarlijke en slechte zaak dat zij rauwe botten + calcium supplementen aanbeveelt. Ik zie het al gebeuren dat mensen dit boek lezen en iedere dag bot + supplementen uit de eerste beste drogist aan hun pup geven...... Nee, haar calcium verhaal vind ik gewoon niet kloppen. Of ze nu wel of geen supplementen verkoopt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 01 feb 2004, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thunder
#47776
Ik geef ook wel supplementen,maar zeker geen kalk,die krijgen ze alleen in de vorm van botten. Aan de poep zie je duidelijk of ze zeker genoeg krijgen,die komt er gewoon mee uit. Maar als je kalksupplementen geeft,die wordt niet uitgescheiden als ze teveel krijgen. Ik vind dat dus ook niet zonder risico!

Groetjes,Anja.
Door sharpie
#47892
Laat het wel duidelijk zijn dat ik zelf ook GEEN calcium supplementeer :o ;)
Ik was gewoon benieuwd wat jullie van Pat's verhaal vonden en ik ben het ook niet met alles van haar eens.
Maar als zo iemand zoiets schrijft ga ik toch altijd even na of het zou kunnen kloppen.

Bedankt voor de goeie link Lizzy, die had ik nog niet.
Door Lizzy
#47953
sharpie schreef: Laat het wel duidelijk zijn dat ik zelf ook GEEN calcium supplementeer :o ;)
Ik was gewoon benieuwd wat jullie van Pat's verhaal vonden en ik ben het ook niet met alles van haar eens.
Maar als zo iemand zoiets schrijft ga ik toch altijd even na of het zou kunnen kloppen.

Bedankt voor de goeie link Lizzy, die had ik nog niet.
Ja, ik vind dat ook een heel goed idee om zulke uitspraken na te gaan! Er kan altijd waarheid in zitten en we moeten wel scherp blijven 8)!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door