Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#493508
tieneke schreef: Maakt niet uit :D
Het zelfgefokte en geslachte beest zal inderdaad een veel beter leven hebben gehad maar je moet het ook nog de nek om durven draaien he :-\ :'(
Ik weet ook niet of ik het zou kunnen. Misschien is doodschieten wel minder moeilijk. Het lijkt mij wel de beste en diervriendelijkste manier om te barfen. Ik voel me wel behoorlijk schuldig om het feit dat ik de bio-industrie stimuleer.
Door tieneke
#493516
Dan zou je wel hel veel beesten moeten houden als je honden daarvan moeten leven...hier wordt er meer dan 2 kilo vlees per dag naar binnen gerost :P
Door daydo
#493675
Die duiven kweken er maar op los of het is eieren roven of jongen verwijderen of alles laten leven. Dan heb ik hier in no time een duiveninvasie. Vroeger roofde ik de eieren, die kan ik natuurlijk ook aan de honden geven.
Ik dacht dat ze aan jonge duif meer zouden hebben.
Nadeel je kan ze wel niet levend voeren, kan wel maar dat is weer een andere discussie en zover wil ik het barfen ook weer niet drijven. Ikzelf kan ze ook niet de nek omdraaien, daar vind ik wel iemand voor :-[
Ik heb het moeilijk om verschillende soorten vlees te vinden, velen lusten geen duif dus zou het best wel de eerste en laatste keer kunnen zijn. Tenzij ze het lusten maar ik betwijfel het. Ze lusten ook geen hert en niets van rauwe organen. Vis alleen maar bevroren. Overlaatst gemalen vlees gegeven en een klein beetje gemalen hart erbij,laten ze hier gewoon staan. Eet die troep zelf maar op, dan liever honger lijden. Orgaanvlees krijgen ze hier gekookt en in blokjes tijdens de training, dagelijks z'on handvol en dan vinden ze het een feestmaal. Rare wezens mijn hondjes ;D
Voorlopig vind ik rundersnippers,runderhart,runderlever,runderpens en gemalen koeiekaak en recreatiebotten.

kipnekken, kipkarkas en kipbouten.

zalmkoppen

hertevlees en organen maar die lusten het niet.

Ik heb wel iemand gevonden die regelmatig thuis gaat slachten, waar ik het afval van kan krijgen.
Ik dacht aan vleessnippers, maag en organen en ev de botten maar daar is vast het vlees al af.
Dat moet ik nog afwachten ???
Enig idee wat ik nog kan vragen ::)
Door Nelly
#494384
Laura2004 schreef: Ik weet ook niet of ik het zou kunnen. Misschien is doodschieten wel minder moeilijk. Het lijkt mij wel de beste en diervriendelijkste manier om te barfen. Ik voel me wel behoorlijk schuldig om het feit dat ik de bio-industrie stimuleer.
Ik ben ook hartstikke hypocriet hoor. Toen ik nog in m'n boerderijtje woonde heb ik ook weleens zo'n 50 haantjes voor de slacht gehad. Die liepen wel buiten in een ren en in een heel ruim kippenhok. Ook heb ik een paar keer varkens gehad voor de slacht. Ook die hadden een ruime stal en mochten regelmatig buiten lopen; het waren trouwens net hondjes. Maar als het tijd van slachten was, dan was Nelly pleitos, laf he. Was wel heerlijk vlees trouwens :P Zo lekker heb ik het daarna nooit meer gehad.
Door Laura2004
#494390
Nelly schreef: Ik ben ook hartstikke hypocriet hoor. Toen ik nog in m'n boerderijtje woonde heb ik ook weleens zo'n 50 haantjes voor de slacht gehad. Die liepen wel buiten in een ren en in een heel ruim kippenhok. Ook heb ik een paar keer varkens gehad voor de slacht. Ook die hadden een ruime stal en mochten regelmatig buiten lopen; het waren trouwens net hondjes. Maar als het tijd van slachten was, dan was Nelly pleitos, laf he. Was wel heerlijk vlees trouwens :P Zo lekker heb ik het daarna nooit meer gehad.
Toch vind ik dat echt de beste manier om beestjes te houden voor de slacht. Gewoon iedereen de beestjes die hij nodig heeft. En dan gewoon een slager langs laten komen net zoals vroeger en idd als je het niet aan kan, weggaan ::) Ik weet zeker dat er om te beginnen veel minder vlees zou worden gegeten en de beestjes zouden dan een goed leven hebben.
Door Nelly
#494395
O ja, een goed leven hadden ze zeker, de slager zei ook altijd dat hij normaal nooit zulke mooie gezonde varkens kreeg voor de slacht. Daarom hebben we er ook verschillende na elkaar gehad. En kippies, die had ik eigenlijk doorlopend.
Door Nelly
#494398
Trouwens die varkens kregen ook niet alleen maar meel en brokkies te eten, nee ik kookte elke dag wat ze hier noemen de varkensketel voor ze. D.w.z. een giga grote pan met van allerlei afval erin, wat ik in winkels kreeg (Had een kennis met een groentewinkel en een kennis die bakker was), daar gingen dan nog evt. tafelresten in. Als die pan op het gas stond, dan begonnen ze al te bleren, want dat roken ze in de stal, die vast aan het woonhuis lag. Als het voer dan was afgekoeld was het feest, slobber, slobber. Alleen 's morgens vroeg kregen ze voor het gemak wat meel en brokkies.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door