Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#490803
Zie ervaring van Cindy http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=18802

Ik kwam deze link tegen, toen ik op zoek was naar elektrische vleesmolens.

http://www.californianrabbits.com/grinder.htm

Nog een link, de machine aan het werk.

http://www.sausagemania.com/grinder.html

groetjes Daweny

AstridStraver schreef: Zou dit iets kunnen zijn, kost 85 Euro en ik kan het in Zevenhuizen afhalen:

Pro. Vleesmolen 1000watt Incl. 6 mnd. GARANTIE (NIEUW)

VASTE PRIJS

- metalen hals
- metalen binnenwerk
- 2 Stahl-Lochscheiben
- RVS messen
- handleiding
- aan/uit schakelaar
- reverse functie
- incl accesoires
- 1000 Watt

Incl. 6 maanden Garantie

Verzenden per TPG POST:
- vooruitbetaling.............................................................5,- euro EXTRA
- onder Rembours (contante betaling postbode)......10,- euro EXTRA

U kunt het product uiteraard ook zelf komen bezichtigen en dus ook zelf komen ophalen, voor meer info. Mail of Bel gerust. Kijk ook eens bij mijn overige advertenties...

TEL: 06-48960827
Zevenhuizen (net boven Rotterdam)

Afbeelding

Ik kan er niet uit opmaken welk merk het is?
Laatst gewijzigd door Bounty op ma 13 feb 2006, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#490825
Lizzy schreef: Dus je bedoeld dat je je eigen hand kunt vermalen? Mmm, interessant. Ons is uitgelegd dat dit per wet, om veiligheidsredenen, verboden is! Maar, dat was bij een electrische machine. Misschien dat je met handmolens wel je eigen hand mag vermalen ;D
Ja dat zal met een electrische zijn ;)
Best wel interessant als je hand erin past he? ;D ;D
Reken maar dat ie het met gemak kraakt :-X
#490828
AstridStraver schreef: He dat klinkt interessant!
In zo'n 22 kan je met een beetje prakken dus wel een kipkarkas duwen?

Die 32 weegt dan zeker 10 kg of zo?

Tieneke ben jij een 'normale gemiddelde vrouw' (dus geen krachtpatser) en ben jij in staat om 1 kg kipkarkassen of vleugels met zo'n 22 te malen?
In 22 past met wat duwwerk in 1 keer een karkas.
Ik heb de 22 niet zelf gebruikt maar in principe moet dat gewoon lukken.
Ik ben een normale gemiddelde vrouw en best wel een krachtpatser ;D ;D
Op den boerderie he?
Kijk anders in april zelf even ;)
Door Borke
#490860
tieneke schreef: In 22 past met wat duwwerk in 1 keer een karkas.
Ik heb de 22 niet zelf gebruikt maar in principe moet dat gewoon lukken.
Ik ben een normale gemiddelde vrouw en best wel een krachtpatser ;D ;D
Op den boerderie he?
Kijk anders in april zelf even ;)
Dat lijkt mij een strak plan, als jij in april een 22 op voorraad hebt, dan kan ik het zelf even bekijken en ik denk dat hij dan wel mee terug verhuist.

Ik ben ook wel een normale gemiddelde vrouw en ik denk iets sterker dan de meesten van het 'zwakke geslacht'.
Maar ik kan me ook niet ziekmelden met een 'porkert pols' nietwaar, te meer niet daar ikzelf langdurig zieken begeleid ;)
Door Borke
#490873
Bounty schreef: Zie ervaring van Cindy http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=18802

Ik kwam deze link tegen, toen ik op zoek was naar elektrische vleesmolens.

http://www.californianrabbits.com/grinder.htm

Nog een link, de machine aan het werk.

http://www.sausagemania.com/grinder.html

groetjes Daweny
Bedankt voor je reactie Daweny. Ik heb de machine van Cindy gezien en het ziet er keurig uit, maar met een kleine vulopening, net zoals ik vrees dat het apparaat wat ik gezien heb heeft. Dat vergt veel hak en knipwerk om daar een karkas in te krijgen en de garantie werkt natuurlijk niet als je er botjes in maalt i.p.v. alleen maar vlees.

Die links van die molen waar een motor aangebouwd is vind ik fascinerend, ik zie Leo zo zoiets fabriceren met zijn boormachine. Hij maakt de vijver ook algvrij met zijn boormachine...

Die machine op die site (met aangebouwde motor) is er een in hetzelfde genre als een Porkert, interessant concept!
Door Leo
#490935
Bij handmolens maakt het inderdaad niet uit hoe groot de vulopening is, de veiligheids eisen zijn van toepassing op electrische molens.

Simpel gezegd ben je het beste af met een handmolen, een electrische (een goede) is de investering alleen waard als je van plan bent regelmatig veel te gaan malen.
Door Borke
#490965
Leo schreef: Bij handmolens maakt het inderdaad niet uit hoe groot de vulopening is, de veiligheids eisen zijn van toepassing op electrische molens.

Simpel gezegd ben je het beste af met een handmolen, een electrische (een goede) is de investering alleen waard als je van plan bent regelmatig veel te gaan malen.
Zo heb ik het inmiddels ook bedacht ;D
Als ikveel ga malen en weet wat de katten lusten en waar ze het goed op doen, dan koop ik er wellicht een elektrische bij voor het malen van vlees en orgaan.
Dan kan ik grote hoeveelheden tegelijk malen zonder een lamme arm te krijgen.
Door Borke
#491009
Bounty schreef: Jullie hebben gelijk, een hand vleesmolen gaat veel langer mee en als je het niet meer handmatig wil doen dan bouw je hem om ;D of even doorsparen voor een semi prof.
Dat s ook mijn bedoeling.
Ik moet eerst nog maar eens zien dat ik mijn katten van CB over kan zetten naar BARF zonder problemen te ervaren. Nu eten ze CB lam en dat gaat prima.

Katten kunnen zeer kieskeurig zijn en ik heb er eentje met voedselintolerantie, dus die kan niet alles eten.
Zo'n handmolen is altijd handig, is betaalbaar en neemt niet zo veel plek in.
Weet ik zeker dat ik door wil Barfen met 6 katten die samen 1 kg vlees per dag eten, dan loont het wel om iets semi-professioneels aan te schaffen of te bouwen.
Door Leo
#491229
tieneke schreef: Ja dat zal met een electrische zijn ;)
Best wel interessant als je hand erin past he? ;D ;D
Reken maar dat ie het met gemak kraakt :-X
Doet me een beetje denken aan het einde van een van de films van de Coen brothers: Fargo ;D
#1374445
Lizzy schreef: Dus je bedoeld dat je je eigen hand kunt vermalen? Mmm, interessant. Ons is uitgelegd dat dit per wet, om veiligheidsredenen, verboden is! Maar, dat was bij een electrische machine. Misschien dat je met handmolens wel je eigen hand mag vermalen ;D
Je4 mag best je eigen hand vermalen maar dan niet de hand waarmee je draait:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door