Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#491668
wat is dat??? Gisteren heeft hij steenbok en groentjes gekregen. Vandaag was het nog slapjes, maar niet zo slap als voorheen...toen was het echt water en was het 1x in zn vacht blijven hangen. Zondag had hij wel nog 200g sardientjes gekregen. Deze week sla ik het over...
Door Truus
#491675
Filou schreef: wat is dat??? Gisteren heeft hij steenbok en groentjes gekregen. Vandaag was het nog slapjes, maar niet zo slap als voorheen...toen was het echt water en was het 1x in zn vacht blijven hangen. Zondag had hij wel nog 200g sardientjes gekregen. Deze week sla ik het over...
Okugest is van VSM en te verkrijgen bij de apotheek of reformzaak maar weet niet of jij dat kunt kopen daar :-\
Het is een homeophatisch middel.
Gebruikersavatar
Door Binno
#491803
Okugest van VSM is een homeopatisch middeltje dat goed werkt bij misselijkheid, diarree, darmkrampen...
Ik gebruik het hier ook, zowel voor de honden als voor mezelf. ;)

"Omschrijving van VSM Okugest:

Samenstelling van VSM Okugest:
Per tablet:
Okoubaka aubrevillei D3 50 mg,
Arsenicum album D12 25 mg,
Carbo vegetabilis D6 25 mg,
Croton tiglium D6 25 mg,
Veratrum album D12 25 mg, tabletmassa ad 250 mg.

Toepassing van VSM Okugest:
Okugest tabletten is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij misselijkheid, diarree, opgeblazen gevoel en ter verbetering van de spijsvertering. Diarree en misselijkheid kunnen optreden bij spijsverteringsstoornissen ten gevolge van virale- en bacteriële infecties of verkeerde voeding. Met diarree verliest u veel vocht. Het is daarom belangrijk om extra te drinken.
Kenmerkend voor de klachten bij het homeopathische geneesmiddelbeeld van de bestanddelen van Okugest tabletten zijn misselijkheid, diarree, een opgeblazen gevoel en winderigheid."
Door Filou
#492122
Bedankt binno... Onmiddellijk de samenstelling erbij... ;)

Ik ga het even in't oog houden deze week, en zien wat er gebeurt. Gisteravond en deze morgen heeft hij niet gepoept. Gisteren kreeg hij hart en steenbok, vandaag wordt het weer steenbok en groente. Morgen ook terug steenbok en orgaan. Dus we zullen wel zien wat dat geeft na een paar dagen.
Door Lizzy
#492124
Kan hij niet een virusje hebben? Want ergens ook wel gek dat hij nou ineens zo met diarree reageert op voedsel dat hij al langer krijgt... hoeveel dagen heeft hij nu dunne ontlasting?
Door Filou
#492130
Euhm... da's vorige week ergens begonnen... als hij een dag geen vis heeft gegeten, dan is de stoelgang niet zo slap, maar nu ook nog niet normaal...

Hij oogt ook niet ziek.... speelt, loopt, blaft ;D
Door Filou
#492602
en wat is me dat? Waar is het goed voor?? En mss eventueel ook de samenstelling daarvan???
Door Lizzy
#492613
Probiotica zijn goede bacterieen. Dat is het. Dat is de samenstelling. Ze zitten in drankjes als Yakult enzo. Ze zitten ook in vele yoghurtsoorten en ook in kefir. Deze goede bacterieen zorgen voor een verbetering van de darmflora. En de darmflora lijkt (om welke reden dan ook) wat verstoord. Daar zou probiotica dus bij kunnen helpen.
Door Filou
#492621
dus deze week elke dag een el. yoghurt geven zou kunnen helpen??
Door Lizzy
#492681
Filou schreef: dus deze week elke dag een el. yoghurt geven zou kunnen helpen??
Kwaad kan het niet dus ik zou het zeker proberen!
Door Filou
#493041
ok, zal ik zeker doen... Gisteren zijn we het vergeten, maar vandaag koop ik zeker en vast een pot yoghurt voor Filou.

Gisteravond was zn stoelgang vrij normaal. Deze morgen was het geen diarree, maar écht normaal, zoals in't begin van de BARF, was het ook weer niet. 't Was er zo tussen in...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door