Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roger
#2757
Wat ik vind ,,,,

Wel met die stelling keldert hij het hele gedeelte van het BARF verhaal wat het bottengedeelte betreft.

Daar waar hij altijd geschreven heeft dat het vlees / bot gedeelte rond de 50/50 moet zijn , en het ook zo in zijn patties maakt , althans volgens zijn laatste boek "the Barf diet" draait hij het bottengedeelte voor een volwassen hond ineens terug tot 10 % zoals de experten die jij aanhaalt het vooropstellen.
De pups moeten meer krijgen: creeert hij hier een speciale voeding voor pups ? iets wat toaal onlogisch is?

Man, man, man toch !
Door Anna
#2758
Ik snap Ian Billinghurst niet zo goed (maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik geen barfer ben).

Op zijn site lees ik:

"A biologically appropriate diet for a dog is one that consists of raw whole foods similar to those eaten by the dogs' wild ancestors. The food fed must contain the same balance and type of ingredients as consumed by those wild ancestors. This food will include such things as muscle meat, bone, fat, organ meat and vegetable materials and any other "foods" that will mimic what those wild ancestors ate. Please note that modern dogs of any breed are not only capable of eating the food of their wild ancestors, but actually require it for maximum health. This is because their basic physiology has changed very little with domestication despite obvious and dramatic changes in their current physical appearance and mindset."

Bron: http://www.barfworld.com/html/learn_mor ... barf.shtml

Lizzy, dit is toch iets anders dan wat hij jou antwoordt?

Roger, dat van die pups heeft volgens IB te maken met het feit dat zij de leftovers krijgen, dus veel botten.
http://www.barfworld.com/html/learn_mor ... nary.shtml
(onder "Once wild pups are weaned...")

Groetjes,

Anna.
Door roger
#2759
<<Lizzy, dit is toch iets anders dan wat hij jou antwoordt?<<

dat staat inderdaad haaks op hetgeen hij op de Barf world lijst schrijft en ook op hetgeen hij in zijn boek schrijft.

<< dat van die pups heeft volgens IB te maken met het feit dat zij de leftovers krijgen, dus veel botten.<<

Ik denk persoonlijk niet dat wolvenpups "leftovers " krijgen, integendeel bedelende pups doen de volwassen dieren die terugkomen van de jacht voedsel opbraken en dat zijn vast geen leftovers.

Volgens mij zijn de enige "leftovers" wat kale botten die ze hier of daar rond hun "den" vinden , maar of ze daar veel calcium van binnenkrijgen is nog maar de vraag.
Door roger
#2761
<<Binnenkort te koop...het 4e boek van I.B.  ;D<<


Waarvan de proloog op zijn minst begint als volgt:

"met dank aan Lizzy Plat die........."

gr.
Roger.
Door Lizzy
#2762
Hahahaha Roger! Ik denk niet dat dat erin zit... ;D

Maar goed, in GYDAB staat ook wel dat een hond een alleseter, een afval eter enzo is. Dus dat kwam voor mij niet echt als een suprise....

De hoeveelheid bot daar in tegen wel! Wat we daar mee moeten??? Ikke nog nie weten!

Groetjes, Lizzy
Door leen
#2763
Hoe meer ik lees hoe minder ik nog weet hoe moet het nu !!!! en hoe minder ik er van snap ............

Een beetje I.B. een beetje J.de B. een beetje Londsdale en Roger ik ben zelfs bereid om een beetje Vandeneynde toetepassen maar welke beetjes mijn gezond verstand zit op 't moment op 0 ..............
(had ik mijn haar maar niet blond geverfd ;D )
Door Lizzy
#2764
Hoi Leen, ik heb hetzelfde gevoel! Echt waar! Ik ga mijn haar NOG blonder laten verven...

Maar goed, ik denk dus dat er wel wat in zit: een beetje van Ian B, een beetje van Tom L, een beetje van Juliette dBL, een beetje van Kymythy S, beetje vanden Eynde en we komen er vast wel!

Helaas spreken deze mensen elkaar ZO tegen dat ik soms echt niet meer weet. De een zegt "Graan is dodelijk" de ander zegt "graan is goed". Maar goed, neemt niet weg dat we het beste van alle geweldige schrijvers/dierenartsen/experts kunnen nemen en daar het beste van te maken.

Volgens mij is er maar een uitspraak werkelijk van toepassing:

"Overal waar TE voor staat is niet goed".

Wat denk jij?
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#2765
nou doe ik lekker veilig een kompleet versvoer geven,maar ik heb het idee als je inderdaad uit al deze ideeen doordacht de goeie punten die het meest logisch voorkomen er uit haalt je al een heel end in de goede richting komt. en inderdaad alles waar TE voorstaat......
Hoi Leen, ik heb hetzelfde gevoel! Echt waar! Ik ga mijn haar NOG blonder laten verven...

Maar goed, ik denk dus dat er wel wat in zit: een beetje van Ian B, een beetje van Tom L, een beetje van Juliette dBL, een beetje van Kymythy S, beetje vanden Eynde en we komen er vast wel!

Helaas spreken deze mensen elkaar ZO tegen dat ik soms echt niet meer weet. De een zegt "Graan is dodelijk" de ander zegt "graan is goed". Maar goed, neemt niet weg dat we het beste van alle geweldige schrijvers/dierenartsen/experts kunnen nemen en daar het beste van te maken.

Volgens mij is er maar een uitspraak werkelijk van toepassing:

"Overal waar TE voor staat is niet goed".

Wat denk jij?
Groetjes, Lizzy
Door Ink
#2766
nou doe ik lekker veilig een kompleet versvoer geven
Wat zal ik daar nou es op zeggen ...
Think!
Door leen
#2768
[Hoi Leen, ik heb hetzelfde gevoel! Echt waar! Ik ga mijn haar NOG blonder laten verven...

Ik was al aan 't denken om ze rood te maken maar of dan mijn verstand er veel aanheeft ?

Maar goed, ik denk dus dat er wel wat in zit: een beetje van Ian B, een beetje van Tom L, een beetje van Juliette dBL, een beetje van Kymythy S, beetje vanden Eynde en we komen er vast wel!

Over 5 weken vertrekken de 1° pups en wat moet ik die mensen aanraden (geen brokken dat staat vast) een beetje van dit en een beetje van dat ........kan ik toch niet mee aankomen ............. ik zit al wel te pushen dat ze langs internet en de voedingslijsten info kunnen verkrijgen heb al een deel tekst klaar over voeding maar ik zit ff op een dood punt ............... mensen vragen naar hoeveelheden en naar wat mogen ze hebben maar tja als ik het al niet meer weet ..............

Helaas spreken deze mensen elkaar ZO tegen dat ik soms echt niet meer weet. De een zegt "Graan is dodelijk" de ander zegt "graan is goed". Maar goed, neemt niet weg dat we het beste van alle geweldige schrijvers/dierenartsen/experts kunnen nemen en daar het beste van te maken.

geweldige bij sommige begin ik toch te twijfelen die hebben voglens mij commerce geroken ja ............

Voor diegene die al langer vertrouwd zijn met vers/barf is dit niet zo erg Liz ........ we proberen ons plan te trekken en kijken naar de honden hoe doen ze het, worden ze niet te dik, hoe zien ze eruit, hoe is hun vacht .... maar voor mensen die denkend dat brokken de enige maaltijd kan zijn voor een hond ............ ik probeer dus met de kennis die ik heb een soort boekje te maken een leidraad zeg maar ............ maar ik kan toch niet alle 5 min. mijn betoog gaan omgooien want dan kom ik zelf niet meer geloofwaardig over .................

Volgens mij is er maar een uitspraak werkelijk van toepassing:

"Overal waar TE voor staat is niet goed".

Wat denk jij?
Groetjes, Lizzy[/quote]

idd TE is niet goed ............ kan ik beamen eet Te graag frietjes dus ......

maar als je TE veel groenten geeft wat effect heeft dit op een hond en als je TE veel botten, Te veel vlees, geeft wat effect heeft dat dan niemand is daar echt duidelijk over ............... en heo weet je dat je bij je hond met Te bezig bent op langere termijn misschien wel maar dan is 't misschien al TE laat .....
Door Ink
#2769
Nou Ink, jouw Sammetje ziet er wel magneprachtig uit hoor :D!

:D :D :D :D :D

Hij is ook ZO leuk .....
Door Lizzy
#2770
Think? Ke? Huh?

Bedoel je te zeggen Ink, dat een versvleesvoer fabrikant zich ook maar "ergens" op baseerd en dus ook niet de waarheid kent/wijsheid in pacht heeft? Het zelfde dus als wat wij doen?

In dat geval Ink: ben ik het met je eens...

Want Sylvia, ik ben het niet met je eens. Hoezo veilig versvlees? Denk je echt dat zij de enige echte juiste antwoorden op deze vragen weten? Op welke gegevens denk je dat zij zich baseren?

Groetjes, Lizzy
Door Ink
#2771
Think? Ke? Huh?

Bedoel je te zeggen Ink, dat een versvleesvoer fabrikant zich ook maar "ergens" op baseerd en dus ook niet de waarheid kent/wijsheid in pacht heeft? Het zelfde dus als wat wij doen?

In dat geval Ink: ben ik het met je eens...

Want Sylvia, ik ben het niet met je eens. Hoezo veilig versvlees? Denk je echt dat zij de enige echte juiste antwoorden op deze vragen weten? Op welke gegevens denk je dat zij zich baseren?

Groetjes, Lizzy
Een goed verstaander heeft een half woord nodig ... ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door