Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#489322
zelf wil ik een Belg, en hier is het nogal een probleem zoals de meesten wel weten intussen ;)
Ben blij dat ik er een van Carmen heb gekocht en die dus al vanaf pup op vers staat. Maar als ik hier een goede lijn vind, zal ik ook wel kiezen voor een hond op brokken. Uiteraard zal ik proberen of ze vers willen voeren. En het liefst wil ik zelf een nest ooit, maarja, meot ik eerst een teef hebben die kan werpen ;D
Ik zie wel dat Saiko het super doet hier, ook op Barf. Hij groeit goed, al zie je dat in verhouding met die andere pups (teven , 1 week ouder) nauwelijks. Die groeien als kool, zijn we lichter als Saiko, maar tonen flink grover.... Saiko toont in het echt vrij tenger (zie je op foto's niet) maar gaat met een ruime kilo per week...
En ik geloof ook dat het ieders keus is om te kiezen voor een alleen vers-hond. Kan me voorstellen dat zelfsLizzy van de spikkels zou afstappen ;D ;D maar gelukkig hebben we Erna nog ;)
Door Erna
#489331
herder_lover schreef: ;D ;D maar gelukkig hebben we Erna nog ;)
En met mij inmiddels nog een aantal spikkelfokkers die de pups afspenen op vers. En er staan er nog een paar in de startblokken!. Komt helemaal goed met de spikkels.
Door EstherVanPuck
#489335
Erna schreef: En met mij inmiddels nog een aantal spikkelfokkers die de pups afspenen op vers. En er staan er nog een paar in de startblokken!. Komt helemaal goed met de spikkels.
O ja, wie dan??? Vind het wel een goede ontwikkeling hoor.
Vind dit overigens ook weer een leuke discussie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#489337
[quote="danielle1980"]
over een paar maanden komt er hier een pupje bij ons.
een ander ras dan de pyrs of bull. ;)

er is een lijn waar ik graag een pup van wil, die vind ik erg mooi :-* en ze zijn lief en doen t goed op shows.
maar die geeft geen vlees. :-\
er is een andere fokker, met andere lijnen, misschien iets minder mooi voor shows, maar wel lief, die geeft wel vers.

ik heb met beide contact en ben aan t kijken of de fokker die geen vlees geeft de pup wel vlees wil geven.

maar anders sta ik voor moeilijke keuze. :-\
want ja dan moet je een keuze maken.

[/quote]

Ik ging toch voor de 1ste :P
Door herder_lover
#489338
dus alle spikkels-liefhebbers hebben mazzel ;D

Maar de niet-spikkel-liefhebbers (zoals ik ;), in ieder geval dus niet voor eigen hond. Vind ze wel leuk hoor ;)), kunnen best problemen hebben in het vinden van een eigen dier dan. En dat is jammer... ik denk dat als er geen Belgen-fokker zou zijn die vers deed, dat ik echt niet over zou stappen op een ander ras. Maar ik zou wel mijn hond zo snel mogelijk op vers zetten ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#489341
[quote="Jojo"]
Ik snap de regel wel, maar het is toch jammer. Ik kwam per toeval op deze fokker maar had wel eerst even in de lijst hier gekeken, waar dus niets bijstond :(
Die kans was groter geweest als het net als de lijst van versvlees-o-fiele dierenartsen was geweest. Waarom mogen niet-leden daarvan er wel op staan eigenlijk ???
Is niet als een aanval bedoeld hoor, maar vroeg het me af ;)
Maargoed, ik zal het balletje eens opgooien als ik haar weer spreek.
[/quote]

Dat was dan handiger voor jou geweest, dat zeker. Aan de andere kant vraag ik me af waarom je als fokker op een bepaalde "clublijst" wil staan maar niet lid wil worden van en je bijdrage doen aan de club ???
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 10 feb 2006, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#489364
[quote="Angelique"]
Dat was dan handiger voor jou geweest, dat zeker. Aan de andere kant vraag ik me af waarom je als fokker op een bepaalde "clublijst" wil staan maar niet lid wil worden van en je bijdrage doen aan de club ???
[/quote]
Ik heb geen idee hoe deze fokker daar over denkt, maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen de behoefte, de mogelijkheid, de tijd of whatever heeft om lid te zijn van een forum. Het zal die fokker denk ik ook worst zijn dat ze op zo'n lijst zou staan, ik bedoel voor de pupverkoop dan, want die raken ze toch wel kwijt. Het ging er mij er meer om dat een lid van barfplaats die bewust graag een 'vers-pup' wil hebben die dan wat makkelijker zou kunnen vinden. Dacht dat dat juist ook de bedoeling van zo'n lijst was ???
Daarom maakte ik ook de vergelijking met de lijst van pro-vers dierenartsen die hier staat, dat is toch ook voor het gemak van de leden?!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#489400
[quote="Jojo"]
Ik heb geen idee hoe deze fokker daar over denkt, maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen de behoefte, de mogelijkheid, de tijd of whatever heeft om lid te zijn van een forum. Het zal die fokker denk ik ook worst zijn dat ze op zo'n lijst zou staan, ik bedoel voor de pupverkoop dan, want die raken ze toch wel kwijt. Het ging er mij er meer om dat een lid van barfplaats die bewust graag een 'vers-pup' wil hebben die dan wat makkelijker zou kunnen vinden. Dacht dat dat juist ook de bedoeling van zo'n lijst was ???
Daarom maakte ik ook de vergelijking met de lijst van pro-vers dierenartsen die hier staat, dat is toch ook voor het gemak van de leden?!
[/quote]

Ja, bp-lid, die makkelijker een "vers' fokker kan vinden ...oké. Maar als het een fokker worst is of die op zo'n lijst staat dan zal die ook niet extra staan te springen voor "vers" voerende potentiële puppiekopers. Als de fokker geen lid is van bp, is er ook geen enkele controle mogelijk of er wel daadwerkelijk vers gevoerd en geadviseerd wordt. Daarbij lijkt het me ook wat veel gevraagd dat er op bp een lijst met versvoerende fokkers aangelegd moet worden met fokkers die geen lid zijn, want die zijn dan ook nog eens erg moeilijk te vinden. En eigenlijk is dat ook geen taak voor bp (of bc officieël), men biedt als club aan zijn leden een extra service aan, niks meer, niks minder. BC heeft niet de verplichting een zo lang mogelijke lijst met fokkers te maken voor aspirant pupkopers. En inderdaad hebben ze voor de pupverkoop die lijst waarschijnlijk niet nodig, want jij hebt ze nu toch ook gevonden.

Persoonlijk vind ik een lijst met holistisch werkende en/of versadviserende DA's toch nog iets heel anders dan fokkers. Dat dient toch wat meer het algemene doel.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#489599
[quote="AstridStraver"]
Tja, dan is dit de 'oogst' aan vers voerende fokkers, van ieder ras 1 fokker
American Cocker Spaniel
Basset Artisien Normand
Dalmatische hond
Labrador
Mechelse herder
Old English Sheepdog
Shetland Sheepdog

Dat maakt de spoeling wel heel erg dun....





[/quote]

Dat zijn de fokkers die hier op BP komen he, er zijn nog meer versvoerende fokkers, bij de Amerikaanse cockers ken ik wel meer fokkers die vers voeren , maar ja die hebben zich niet hier opgegeven voor de lijst.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#489900
Ik ken ook fokkers die al drie generaties vers hebben en ook niet op de lijst staan. Vind het toch wel een minpuntje. Echte "controle" is er toch niet.
Door Lizzy
#489923
[quote="Hitam"]
Ik ken ook fokkers die al drie generaties vers hebben en ook niet op de lijst staan. Vind het toch wel een minpuntje. Echte "controle" is er toch niet.
[/quote]

Maar hebben ze zich aangemeld voor de lijst? Ik bedoel, je verwacht toch niet van mij en Leo dat wij het hele land doorzoeken, op zoek naar versfokkers? En nee, echte controle is er toch niet, behalve sociale controle. Maar heb je dan een idee over hoe het beter kan?
Door Borke
#489937
[quote="Lizzy"]
Maar hebben ze zich aangemeld voor de lijst? Ik bedoel, je verwacht toch niet van mij en Leo dat wij het hele land doorzoeken, op zoek naar versfokkers? En nee, echte controle is er toch niet, behalve sociale controle. Maar heb je dan een idee over hoe het beter kan?
[/quote]
Ik heb hier een dubbel idee over.
Aan de ene kant denk ik geen lid van BP, dan heb je werkelijk geen idee of mensen echt 'brokloos' de pups opvoeden (alhoewel, weet je dat echt zeker van alle BP-ers?).

Aan de andere kant denk ik, hoe meer fokkers en rassen er op de lijst staan hoe beter het is.

Ik zou er dus voorstander van zijn om de lijst uit te breiden, met als voorwaarde dat die nieuwe fokkers jaarlijks een foto serie inzenden van verschillende maaltijden vers etende pups.

Dan zou ik bij de trouwe BP leden er ook extra bij vermelden dat zij BP lid zijn.

Dat is een soort middenweg.

Ik denk dat fokkers het leuk vinden om foto's van hun vers etende pups te plaatsen en daar ook anderen weer naar verwijzen.

Zo promoot je twee dingen : BP zelf en het zoeken naar een fokker die met vers afspeent.
Dan zou je er dus een soort 'disclaimer' bij moeteezetten dat je niet kunt garanderen/controleren als BP dat de pups voor 100% op vers zijn afgespeend, maar dat als je andere geluiden hoort, zo'n fokker wel verwijderd wordt van de lijst.
Door Jojo
#490381
Voor een 'pupkoper' zou het idd. handiger zijn als de lijst uitgebreid kan worden met versvlees fokkers die geen barfplaatslid zijn. Je heb dan idd. niet die controle, maar iemand die geinteresseerd is in een pup van die fokker komt daar zelf wel achter als ze eenmaal in contact zijn met die fokker, toch?
Idd. kun je bij de wel bp leden dat als bonus erbij zetten, en een disclaimer zoals AstridStraver al noemt.
Het is gewoon een soort netwerkje waarin we elkaar als bp leden kunnen helpen met het vinden van een vers voerende fokker van het ras van zijn/haar keuze. Als ik niet toevallig een vers voerende fb fokker had gevonden had ik misschien wel een oproepje hier geplaatst van 'gezocht, vers voerende franse bullen fokker' want wellicht dat iemand aan de andere kant van het land of een collega fokker er dan wel een voor mij had geweten. Maarja, als iedereen het zo gaat doen wordt het misschien wat rommelig en kun je ook wel weer een aparte rubriek voor dergelijke zoekacties opzetten ::)
Daarom zou het dus wel handig zijn als de fokkerslijst op die manier uitgebreid kan worden......
Laatst gewijzigd door Jojo op za 11 feb 2006, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#490494
[quote="AstridStraver"]
Ik heb hier een dubbel idee over.
Aan de ene kant denk ik geen lid van BP, dan heb je werkelijk geen idee of mensen echt 'brokloos' de pups opvoeden (alhoewel, weet je dat echt zeker van alle BP-ers?).

Aan de andere kant denk ik, hoe meer fokkers en rassen er op de lijst staan hoe beter het is.

Ik zou er dus voorstander van zijn om de lijst uit te breiden, met als voorwaarde dat die nieuwe fokkers jaarlijks een foto serie inzenden van verschillende maaltijden vers etende pups.

Dan zou ik bij de trouwe BP leden er ook extra bij vermelden dat zij BP lid zijn.

Dat is een soort middenweg.

Ik denk dat fokkers het leuk vinden om foto's van hun vers etende pups te plaatsen en daar ook anderen weer naar verwijzen.

Zo promoot je twee dingen : BP zelf en het zoeken naar een fokker die met vers afspeent.
Dan zou je er dus een soort 'disclaimer' bij moeteezetten dat je niet kunt garanderen/controleren als BP dat de pups voor 100% op vers zijn afgespeend, maar dat als je andere geluiden hoort, zo'n fokker wel verwijderd wordt van de lijst.
[/quote]
Goed idee!! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door