Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maijce
#41347
idd, ik kan die van jou ook niet zien >:(

Hmmm, eens even aan mijn man vragen vanmiddag.
in elk geval bedankt voor de tip, weet ik iig dsat het niet aan de site ligt :P

Maijce
Door sharpie
#41458
Ja, bij mij deed de bibi site het eerst ook niet goed (ik heb een kl*te mac).
Ik heb toen wat ziten rommelen en nu doet 'ie het ineens wel.
Wat je wel kan proberen (heb ik ook eerst gedaan), is met inplaats van "internet explorer", er met "netscape communicator" heen gaan, dan deed 'ie het bij mij wel.

Ik heb de tekst van de fyto-mix van de bibi site maar even voor je gekopieerd:

FYTO-MIX voor honden.

Dierenvoeding BIBI stelt FYTO-MIX samen om hondeneigenaren te helpen hun hond op een gezonde en verantwoorde manier weer op
streefgewicht te brengen.

Tevens kan FYTO-MIX als paratherapeuticum bij huid- en maagdarmklachten gebruikt worden, want de basis van FYTO-MIX zijn
natuurlijk voorverteerde groene bladeren, grassoorten en planten.

Deze groene, voorverteerde, planten zijn namelijk rijk aan vitamine C en het B-vitaminecomplex en bevatten een hoog gehalte aan calcium,
ijzer, magnesium en de "goede" koolhydraten.

Als energiebron wordt in deze voeding geen vlees of dierlijk vet gebruikt, maar wordt MERG toegevoegd, hetgeen een uitzonderlijk goede
kwaliteit eiwit en vet bevat.

Dit voedsel is ook hypoallergeen. Ook merg is weer zeer rijk is aan de vitamines: A, D, E en K.

1000 gram van deze voeding bevat ca. 900 calorieën, dus een hond die graag eet kan lekker zijn gang gaan.

Dit product bevat merg en de groene maaginhoud van lammeren, die tot op het moment van slachting dagelijks hebben kunnen grazen, en
is verrijkt met levertraan, tarwekiemolie, teunisbloemolie, saffloerolie en zalmolie.

In deze oliën zijn de meest natuurlijke bron van vitaminen A, D en E.

Maar het belangrijkste is de aanwezigheid van de lichaamsbeschermende stoffen als polyphenolen, fytochemicals en carotenen.

Onze FYTO-MIX ontleent zijn samenstelling en werking aan de principes van de fytotherapie:

Fytotherapie is de professionele toepassing van plantaardige geneesmiddelen met als doel de gezondheid te behouden of te bevorderen.

Fytotherapie is de officiële term voor plantengeneeskunde. Het is de toepassing van geneesmiddelen die uitsluitend planten of delen van planten bevatten.
Veel planten bevatten werkzame stoffen die ziekten kunnen voorkomen of genezen. Door de eeuwen heen hebben mensen de werkzaamheid van steeds
meer planten leren kennen en gebruiken. Vroeger moest men de planten en kruiden in het wild gaan zoeken, nu worden de meeste planten gekweekt

Hier volgt een lijst met huidaandoeningen, die door het voeden van FYTO-MIX al of niet zonder reguliere therapie een bewezen werking
heeft:

Voedingsallergie,

Psychogene alopecia [bijten door nervositeit],

Alopecia door castratie [ook bij teven],

Hypersensative voedselreacties, door de natuurlijk ontstekingsremmende werking,

Bij hypothyreoide [te weinig schildklierhormoon], waardoor de huid dor, droog en schilferig wordt.

Puppy-staphylococcenhuidinfectie,

Seborrhoe [te droge en tegelijk vette huiddelen met stank en schilfering]: wassen met Sebacil/selvet shampoo en uitsluitend FYTO-MIX
voeren.

Pulicoides, jeuk door vlooien.

Bijzondere aandacht vraag ik voor de huidziekte"" Mallassezia dermatitis "".

Dit zijn huidgisten die de huid doen ontsteken en die UITSLUITEND optreden bij langdurig of frequent geven van antibioticumkuren
(naast wormenkuren en vlooienbestrijdingsmiddelen.

Deze middelen hebben de huid- en darmflora dusdanig verstoord, dat nog meer anti-biotica juist averechts werkt.

Niets maar absoluut niets bevat meer PRO-BIOTICA dan FYTO-MIX.

Het is rijk aan de belangrijkste melkzuurbacterie, ook bekend onder de naam Lactobacillus Acidophilus. Geen ander organisme is beter
en sneller in staat om de darmflora te herstellen.
Door K@rin
#41463
Maijce schreef: Hoi, :)
De site doet het wel, maar de menukeuzeknoppen staat een kruisje en doen het dus niet, ik kan dus niets bekijken behalve de home pagina :-\

Groetjes, Maijce
Daar heb ik ook last van gehad, nadat ik Windows XP geinstalleerd had.
Op onderstaand adres kun je het programma downloaden en dan kun je weer ALLE pagina bekijken
;D ;D ;D

http://java-virtual-machine.net/download.html
Laatst gewijzigd door K@rin op za 17 jan 2004, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#41678
Ja, da's leuk, dat stuk over Fytomix, maar.....

In de tijd dat Bertus nog leefde bestond er eerst "Kruidenmix". En later heeft hij deze Fytomix gemaakt (met merg en olieën).

Nu heb ik de Kruidenmix nog gegeven zonder merg en olie, ik heb de Fytomix gegeven en vandaag de dag geef ik Fytomix aan Whoofer om af te vallen. Volgens mij zit er nu geen merg en olie meer in.... het ziet er namelijk weer uit als de ouderwetse "Kruidenmix".

Wie oh wie kan ons hier uitsluitsel over geven? Is de huidige Fytmix met of zonder merg en olie?

Groetjes, Lizzy
p.s., ik hoop dat het zonder merg en olie is want ik vond de kruidemix beter zonder deze spullen...
Door Ordell
#41691
Paul_Barte schreef: Volgens mij ZONDER toevoegingen zoals merg etc....
Klopt.
Door sharpie
#41764
Zou heel goed kunnen, ik heb het nog nooit gehad omdat ik pas net Bibi geef en de fyto-mix op was toen ik het ging halen.

Maar op de Bibi site staat dat er binnenkort een geheel vernieuwde Bibi pagina komt.
Misschien dat het er dan op komt te staan of de fyto-mix verandert is ???
Door Jolly
#41793
volgens mij staat het "binnenkort wordt de site geheel vernieuwd"er al heel lang op. 8)
Door Janet
#41866
Kijk dan even naar je internet-instellingen. De buttons zijn java-applets. Misschien moet je beveiliging naar beneden of heb je de java-virtual machine van m$ nodig.
Door Paul_Barte
#41926
De Bibisite staat al sinds 10 december op naam van Dorotha (eigenaresse van Bibi)........haar zoon zou deze site gaan veranderen/verbeteren werd mij verteld.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door