Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#480374
danielle1980 schreef: uh die van mij eet wel ratten :-X ::)
tja afpakken heb ik geprobeerd, maar ja dan slikken ze t nog sneller naar binnen ::)
Het idee dat die rat misschien gif in zich heeft...gruwels moet er gewoon niet aan denken zeg!
Door herder_lover
#480381
ja die kans is naast de "gewone" bactieriën natuurlijk ook super groot :-X

Rot beesten! En tjsa, gif..... dat wordt lastig :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#480428
Ja, Bowyn vangt en eet wel eens muizen en ratten. Ik zie daar niet echt kwaad in. Waarom zou een wilde rat opeten erger zijn dan een konijn of andere prooi van een wolf?

Het enige wat bij ratten erger zou kunnen zijn is leptospirose dat is een risico en dat ze vergiftigd zijn. Dus dode ratten eten lijkt me erger dan levende.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#480434
Het vervelende is dat als je hond onbeheerd buiten los loopt, je geen controle hebt op wat ze allemaal naar binnen schrokken, dood of levend, ik moet nog maar even hard nadenken voor een oplossing ???nog imand ideeen hierover? hoe lossen jullie dat op?
Door Jolly
#480446
Ik heb een mooi stukkie land afgezet
www.chaseysdagopvang.nl/arena.htm
en als we langer weggaan of in kippenschuren bezig zijn, dan gaan ze daar in.
Laatst gewijzigd door Jolly op ma 30 jan 2006, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#480464
cheeta schreef:
Het vervelende is dat als je hond onbeheerd buiten los loopt, je geen controle hebt op wat ze allemaal naar binnen schrokken, dood of levend, ik moet nog maar even hard nadenken voor een oplossing ???nog imand ideeen hierover? hoe lossen jullie dat op?
Die van ons die schrokken alles wat ze te pakken krijgen naar binnen. We moeten dus oppassen dat onze kippen en voorheen de konijnen niet op het erf komen (en argeloze voorbijgangers ;)). Op is op.
Ze hebben al eens een konijn en een kip te pakken gehad. Ook katten zijn niet veilig. Maar die hebben dat gauw genoeg door.
En wij hebben dus ook niet zo'n last van vossen.
Door Jolly
#480490
herder_lover schreef: hmmm, klikt niet makkelijk aan zo ;)
nee tis al veranderd :D
Door Jolly
#480491
Hitam schreef: Die van ons die schrokken alles wat ze te pakken krijgen naar binnen. We moeten dus oppassen dat onze kippen en voorheen de konijnen niet op het erf komen (en argeloze voorbijgangers ;)). Op is op.
Ze hebben al eens een konijn en een kip te pakken gehad. Ook katten zijn niet veilig. Maar die hebben dat gauw genoeg door.
En wij hebben dus ook niet zo'n last van vossen.
;D, zie je wel die enge heddurs ook altijd
Gebruikersavatar
Door sylvia
#480548
herder_lover schreef: ja die kans is naast de "gewone" bactieriën natuurlijk ook super groot :-X

Rot beesten! En tjsa, gif..... dat wordt lastig :-\
Voor gewone bacterien ben ik niet bang, die zitten op muizen ook en die eten de katten hier gewoon, Bunny ook als ze de kans krijgt.
Door danielle1980
#480552
tieneke schreef: Het idee dat die rat misschien gif in zich heeft...gruwels moet er gewoon niet aan denken zeg!
tja dat neem ik maar voor lief. :-\
ik kan ze niet tegen houden :-[ en ze vangen ze zelf levend. ::)
of de katten vangen ze voor ze ::) >:(
Door 202spots
#480555
sylvia schreef: die zitten op muizen ook en die eten de katten hier
as ik't zo lees..dan eten de muizen de katten op ???
;D ;D ;D
Door herder_lover
#480575
ach dan hebben jullie andere ratten dan wij hier, want de bacteriën die hier in de ratten zitten zijn echt levensgevaarlijk :-X :-[ :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#480607
202Spots schreef: as ik't zo lees..dan eten de muizen de katten op ???
;D ;D ;D
Ja inderdaad ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#480608
herder_lover schreef: ach dan hebben jullie andere ratten dan wij hier, want de bacteriën die hier in de ratten zitten zijn echt levensgevaarlijk :-X :-[ :-\
Ratten zijn dragers van allerlei ziekten die mensen bv ook kunnen krijgen, ratten maar ook muizen kunnen dmv hun urine de ziekte van weil verspreiden. en ik zou ook niet blij zijn als mijn honden of katten wilde ratten vangen en opeten.
Maar ik bacterien zitten in en op ieder dier, en een brokkenhond heeft gewoon een mindere weerstand tegen ziektenkiemen, waarmee ik niet zeg dat een vershond nergens ziek van kan worden.

Maar ik dacht trouwens dat Nitro aan parvo was overleden?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door