Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#474246
Wie heeft het boekje gelezen? En wat vond je ervan?

Ik vond het best een leuk boekje! Hier en daar moest ik erg lachen, zoals bijv. over hoeveel bot je moet voeren. Ze schrijft dan "afhankelijk van welke goeroe je volgt" ;D. Ik vind het boekje erg van deze tijd (ze beschrijft ook de diverse internetgroepen enzo dus dat is wel leuk). Het is ook duidelijke taal. De opbouw van het boek is goed. Er staan hier en daar een paar dingen in dat ik denk ???, maar voila, dat heb ik met zoveel boeken.

Ze schrijft op een gegeven moment "kip is lekker makkelijk verkrijgbaar en goedkoop, maar het moet geen kip-dieet worden". Ik dacht "oh wauw, super"! Maar vervolgens zie je dan toch dat ze van de 14 maaltijden er 8 kip voert.... Dat is nou weer een beetje jammer......

Ik vind het ook jammer dat ze een weinig kritische kijk heeft op gemalen vlees/vleesbotten (ze voert zelf ook gemalen konijn enzo).

Maar goed, het is een alleraardigst boekje voor beginners. Het beschrijft wat je kunt geven, hoe je het moet geven, waar je het kunt kopen (niet altijd van toepassing op Europa). Het gaat alleen nergens echt diep op in. Maar, er zijn zat mensen die de details niet willen weten, die gewoon een goede/simpele handleiding willen hebben en voor die mensen is dit (denk ik) een goed boek.

Voor mensen die al zelf samenstellen en Ian B. en Kymythy S. hebben gelezen: die hoeven het niet te kopen. Er staat niks nieuws onder de zon in. Tenzij je boeken-freak bent zoals ik, dan moet je het gewoon in je collectie hebben he ;D! Het is een beetje een combinatie van deze twee (Ian en Kymythy). En een beetje van haarzelf.

Wat ik dan niet snap ik dat ze aan het eind schrijft dat haar favoriete boek dat van Tom Lonsdale is..... Haar boek beschrijft absoluut NIET de Tom Lonsdale/Raw Feeding methode. In de verste verte niet, ze voert 20% tot 25% groentemix en dat vind zelfs ik teveel!
#474330
Ze schrijft dat haat Favoriete boek van Londsdale is, niet dat zijn methode haar favoriete methode is ;D

Maar zonder twijfel is dat een beetje dubieus iets dat je Londsdale aanhangt maar dat dat niet in je eigen dieet (voor de honden) is weer te vinden.

Barfplaats wordt gesponsord door