Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#460952
hoeveel lever voeren jullie dan, als het gaat om runderlever of kalfslever? Ik bedoel dat zijn vrij grote stukken, kippenlevers zijn klein ;D Snijden jullie er dan een plak af??
Door bas rouge
#460963
herder_lover schreef: hoeveel lever voeren jullie dan, als het gaat om runderlever of kalfslever? Ik bedoel dat zijn vrij grote stukken, kippenlevers zijn klein ;D Snijden jullie er dan een plak af??
Lever knip ik. Ik voer het circa 1 keer per tien dagen, meestal kalfslever of kiplever. Heb momenteel een hele zak kalkoenlever, die krijgen ze dus de komende tijd. Ik denk 300-400 gr. per keer aan drie honden. Twee grote (35 kg., en 1 kleintje 9 kg.)
Door veronique
#461057
Uiteindelijk eet Vita lever als ik er eerst de kook overdoe, en dan in kleine stukjes knip.
Is toch al iets. Maar mag ik dat blijven doen, zo met de kook erover?
Door judith1967
#461226
Ga volgende keer toch maar even langs islam center voor kalfs of lamslever.
nouja,voorlopig wacht ik er even mee met voeren,want cairo heeft even genoeg kippelever gehad met zijn verstopping.
Door Lizzy
#461875
Liever geef je lever rauw natuurlijk. Probeer het koken anders af te bouwen door er eerst de kook overheen te gooien, daarna alleen gekookt water overheen te gooien en dan langzaam de 2/4 gekookt water en 1/4 rauw en zo langzaam naar 100% rauw. En probeer ook zeker andere leversoorten!
Door Borke
#461930
Lever snij ik in stukjes.
Borke is dol op kippenlever, lamslever, runderlever maar eendenlever wil hij weer niet.

Hij is trouwens ook dol op gedroogde lever en dat gaat geweldig, ook ideaal om grotere kauwsnacks van te maken en absoluut reukloos en vetvrij (dus niet kleverig).
Door veronique
#461944
Lizzy schreef: Liever geef je lever rauw natuurlijk. Probeer het koken anders af te bouwen door er eerst de kook overheen te gooien, daarna alleen gekookt water overheen te gooien en dan langzaam de 2/4 gekookt water en 1/4 rauw en zo langzaam naar 100% rauw. En probeer ook zeker andere leversoorten!
Dat bedoelde ik ook hoor Lizzy, Ik vul de waterkoker, die slaat af als het water kookt en dat giet ik over de lever. Dus is het vlees niet echt gekookt hé. Ik ga het zeker afbouwen en dan zien we wel ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door