Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#440005
Ik denk dat je geen enkel voedingsmiddel in grote hoeveelheden moet voeren. Dus ook eieren niet. In het boek van Pat McKay staat een aanbeveling van 1 ei per dag voor een klein hondje. Een middelgrote hond mag er volgens haar wel 3 per dag. Zij kookt overigens het eiwit en geeft het eigeel rauw. Vanwege het biotine verhaal, dat niet geheel klopt. Maar goed, ik vind dat persoonlijk echt veel te veel! Hoeveel eieren zal een vos of wolf of iets in de natuur eten? Toch ook niet iedere dag 3, dag in dag uit, jaar in jaar uit? Volgens mij is een ei of 2 a 3 per week prima. Maar Sander, heb jij een ander idee hierover?
Door Sofie
#440371
Lizzy schreef: Ik denk dat je geen enkel voedingsmiddel in grote hoeveelheden moet voeren. Dus ook eieren niet. In het boek van Pat McKay staat een aanbeveling van 1 ei per dag voor een klein hondje. Een middelgrote hond mag er volgens haar wel 3 per dag. Zij kookt overigens het eiwit en geeft het eigeel rauw. Vanwege het biotine verhaal, dat niet geheel klopt. Maar goed, ik vind dat persoonlijk echt veel te veel! Hoeveel eieren zal een vos of wolf of iets in de natuur eten? Toch ook niet iedere dag 3, dag in dag uit, jaar in jaar uit? Volgens mij is een ei of 2 a 3 per week prima. Maar Sander, heb jij een ander idee hierover?
Amai idd vind ik 1 ei voor een kleine hond per dag veel hoor.... :o

Barfplaats wordt gesponsord door