Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evds
#429863
Ik zou het ook geen levende dieren voeren. Maar ... een van mijn honden is zeer uitgekiend in de muizenjacht en ik laat haar buiten op de velden af en toe op muizen jagen die zij dan onmiddelijk verorbert :P
Door roefus
#437942
Als 'barfen' betekent dat je levende prooi moet gaan voeren.
Dan bedank ik hierbij voor álles.
En ga ik de boswachters begrijpen, die geen hond meer los willen zien lopen.

Dit soort beeld verziekt de hele 'voedingsmethode'.
Ongecontroleerde honden dus, die alles als prooi gaan zien.
Ga ik bijna denken over brokjes.
Pffff............
Door Tineke *
#438048
roefus schreef: Als 'barfen' betekent dat je levende prooi moet gaan voeren.
Dan bedank ik hierbij voor álles.
En ga ik de boswachters begrijpen, die geen hond meer los willen zien lopen.

Dit soort beeld verziekt de hele 'voedingsmethode'.
Ongecontroleerde honden dus, die alles als prooi gaan zien.


Je moet wel goed lezen niemand voert hier zijn honden kippen in de achtertuin of konijnen(levend)maar het KAN gebeuren als je hond losloopt dat ie eens wat vangt.
En niemand juicht dat hier toe.

Tineke
Ga ik bijna denken over brokjes.
Pffff............
Door Nelly
#438068
Levende dieren voeren? Nee, never, zou er om te beginnen al niet tegen kunnen om te moeten zien hoe ze zo'n dier killen. En verder, ik woon hier in een natuurgebied; nu kan ik de honden onder controle houden als er eens een stuk wild voorbij komt of oversteekt. Denk dat ik dat zou kunnen vergeten als ze levend voer zouden krijgen. En dat zou weer grote problemen opleveren met de boswachter...
Door roefus
#438376
Volgens mij.......als je levende prooi gaat voeren.....dan juich je het wellicht niet toe dat je hond vanalles en nog wat in het bos vangt.......
Maarrr.....dan speel je dat WEL in de kaart.....

En het maakt de 'barf-voedingsmethode' in ieder geval niet populair, door voorstander hiervan te zijn.
Als een hond opgevoed is en wél los kan lopen, omdat hij/zij weet dat het niet goed gekeurd wordt om achter alles aan te gaan.....
Dan mogen honden misschien over een aantal jaren wél nog vrij rondlopen.
En anders....kan ik inderdaad 'natuurbeheer' begrijpen....en overal 'hond aan de lijn'.
Door Lizzy
#438433
roefus schreef: daar ging deze discussie toch over, onder deze noemer?
Jawel, maar als je de hele discussie leest dan zul je dus zien dat wij het allemaal geeeeeeen goed idee vinden. BARF en het voeren van levende dieren heeft net zoveel met elkaar te maken als BARF en blikvoeding. En misschien nog wel minder. Ik ben dus wel met je eens dat dit soort ideeen alleen al de BARF methode niet bepaald in een positief daglicht stelt. Maar ja, er mag over gepraat worden, toch?
Door roefus
#438471
Gepraat worden mag (naar mijn idee) over álles.
Maar, naar ik hoop, over dit soort ideeën niet teveel.
Blij toe dat menigeen laat horen het geen goed idee te vinden.
Door tieneke
#438509
3 dagen terug liepen er 32!! reeen bij ons achter.
De honden van ons gaan met een wandeling meteen aan de lijn als we in de verte een ree zien lopen,laat je ze toch los dan ben je waarschijnlijk je hond kwijt en gaan ze dit leuk vinden en vaker doen.
In het bos mogen ze nooit los omdat wij dan geen overzicht hebben,stel dat ze daar de pleitvaart nemen achter wild aan :-X
Door tieneke
#438768
Nelly schreef: Da's dan eigenlijk weer het nadeel van zo mooi en vrij wonen he? Je kan je honden niet altijd loslaten.
Als je honden hebt die zeer goed luisteren wel,en aangezien ze dat niet altijd doen ;D ;D
Door tieneke
#438802
Nelly schreef: Tja, je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Maar ik vind het wel schatten hoor, die monsters van jou :D.
Ja ze zijn ook waanzinnig lief (en lomp en onbehouwen)kreeg net een goedbedoeld pootje van Tinus en heb nu een paar schrammen in mijn nek ;)
Door Nelly
#438804
O, maar dat gebeurt hier ook wel hoor, daarvoor hoef je niet van die bruine monsters te hebben. Dat gaat met witte ook. ;) ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door