Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#416017
jon schreef: Sorry hoor, ik wil niet een serieus topic verstoren maar ik lig effe in een deuk ;D
Zit je MIJ uit te lachen!!!!!
Ik heb "dan hond "al in "hond dan" veranderd hoor!! >:(
8)
Door herder_lover
#416054
als een reactie op een serieus topic die verstoort wordt (eerst >:(, is nep, en dan :D als geintje bedoeld dus die >:() uhh, is moeilijk uit te leggen geloof ik :-\
Door Doedels
#416165
Ik snap het niet waarom je twee soorten vlees niet zou kunnen mengen. De biologische waarde van de eiwitten stijgt er in principe door omdat verschillende essentiele aminozuren worden samengevoegd.
Door pup
#416257
Het enige waar ik rekening mee hou is dat ik bv niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde geef. Maar hier gaat ook alles door elkaar. Geen probleem.
Door Lizzy
#416316
Het is geen punt om 1 soort tegelijkertijd te voeren, als dat je uitkomt: prima. Maar het verhaal over die enzymen is volgens mij echt een broodje aap verhaal. Volgens mij herkent de maag niet "oh, dit is kip, dus enzym K" en "rund dus enzym W".
Door herder_lover
#416450
tsja lijkt mij ook onzinnig hoor, maar ik dacht ik vraag he even ;D
En kan toch ook geen kwaad als je twee dagen achtereen hetzelfde voert? Niet altijd natuurlijk, mar gewoon zo nu en dan?
En waar kan ik vinden hoeveel je een hond moet geven? Ik bedoel Dara weegt nu 19,2 (jajja, 2 kilo aangekomen!!!) en straks een pupsel. Hoe weet ik hoeveel ze moeten eten?
Door Lizzy
#416462
herder_lover schreef: tsja lijkt mij ook onzinnig hoor, maar ik dacht ik vraag he even ;D
En kan toch ook geen kwaad als je twee dagen achtereen hetzelfde voert? Niet altijd natuurlijk, mar gewoon zo nu en dan?
En waar kan ik vinden hoeveel je een hond moet geven? Ik bedoel Dara weegt nu 19,2 (jajja, 2 kilo aangekomen!!!) en straks een pupsel. Hoe weet ik hoeveel ze moeten eten?
Nee hoor, ik geef ook wel eens 2 dagen achter elkaar konijn of parelhoen of eend of kip.

Een volwassen hond eet van 2% tot 8% van zijn lichaamsgewicht. En dan neem je 2% voor een grote hond en 8% voor een klein, heel actief hondje. En alles wat daar tussen zit dus.

Voor een pup neem je tussen de 5% en 10% van het lichaamsgewicht.

Dit zijn dus uitgangspunten en verder zul je met je ogen moeten voeren. Wordt de hond of pup te dik: minder voer. Wordt de hond of pup te mager: meer voer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door