Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#32735
Hola, wie heeft er dan gezegd dat hij een slechte da is? Dat hoor je mij niet zeggen, maar je voert toch vers omdat je je hond wilt voeren als een carnivoor, dus met oa vlees en niet met astronautenvoer dat stijf staat van de conserveringsmiddelen. Voor mij gaat dat ook op voor de rest van de dingen die ik mijn hond geef. In mijn ogen is het een tegenstelling om je hond vers te voeren maar alsnog chemische prut als "snoep"te geven. Enne je hoeft toch niet blindelings op te volgen wat je da zegt? Je kan toch zelf nadenken en conclusies trekken? Trouwens tanden blijven ook in uitstekende conditie door vers voedsel en het knagen aan botten. Van brokken krijgen honden inderdaad aanslag.

groetjes Helen
Door avalon
#32743
Helen schreef: O, ik dacht aan 2 of 3 per week. Enne mijn hond vind alles wat eetbaar is lekker...Dat is zeker niet mijn leidraad mbt haar voeding. Daarnaast krijgt Balou niets zonder ervoor gewerkt te hebben. Zomaar iets lekkers krijgt ze echt nooit.

groetjes Helen
Ik dacht er ook zo over. 2a3 per dag vind ik te veel. En denta stick hebben ze bij mij 1x gehad en nooit weer. Mijn honden laten het toe als ik hun tanden poets met een elektrische tandenborstel, maar nu ze vaker eetbaar bot en vlees krijgen ziet het er allemaal veel beter uit. En niet alleen de tanden maar vooral de vacht is mooier, voller en glanzender. Ik doe ongeveer een half jaar met een kilo pensstaafjes. (twee honden).
Door Angelique
#32823
*Alies* schreef: Ja oke heel veel mogen ze er niet vak maar 2 of 3 per dag kan geen kwaad voor middel grote honden en ze vind het enorm lekker!

groetjes Alies
Gedroogde produkten hebben geen conserveringsmiddelen meer nodig dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. In pens alleen zit niet vel voedingswaarde, dus een beetje aktieve hond kan er wel drie per dag hebben. Zie je dat ze dik wordt, dan geef je drie keer per dag de helft, het gaat er toch meestal om dat ze iets in de bek hebben.
Die dentalsticks zijn echt bagger en helemaal voor elke dag. Ook als je naar de prijs kijkt (reken eens door naar de kiloprijs) kun je beter voor die centen bij de slager een lekker bot kopen, doet die ook nog wat langer mee. De pedigreeprodukten bevatten meestal net zoveel kleurstoffen als de verpakking waar ze inzitten, voor een uitzondering niet echt, maar voor elke dag een slecht idee.
Door jeanne
#32870
gelukkig, nu kan ik zonder schuldgevoel weer een pensstaafje geven ;) Ik neem aan dat dat ook voor die gedroogde stukjes roodvlees geld?
Ze krijgt er denk ik 3 of 4 in de week, of pens, of roodvlees, dus dat valt wel mee. En dik is ze absoluut niet, ze mag eigenlijk wel ietsje dikker worden vind ik, en dat voor een bassethound :o. Maar ik hou haar zo, maar ze moet niet magerder worden ;)
Door Angelique
#32886
jeanne schreef: gelukkig, nu kan ik zonder schuldgevoel weer een pensstaafje geven ;) Ik neem aan dat dat ook voor die gedroogde stukjes roodvlees geld?
Ze krijgt er denk ik 3 of 4 in de week, of pens, of roodvlees, dus dat valt wel mee. En dik is ze absoluut niet, ze mag eigenlijk wel ietsje dikker worden vind ik, en dat voor een bassethound :o. Maar ik hou haar zo, maar ze moet niet magerder worden ;)
De gedroogde stukje roodvlees ken ik zo niet, durf ik dus ook niks over te zeggen. Pensstaafjes zijn niks anders dan reepjes gedroogde pens, kun je als het moet zelf nog maken als je een vliegvrije ruimte hebt.
Door Helen
#32894
Maar hoe kan het zijn dat die krengen zo lang goed blijven? Volgens mij kan zelfs iets wat gedroogd is niet zo lang goed blijven.

groetjes Helen
Door Angelique
#32896
Helen schreef: Maar hoe kan het zijn dat die krengen zo lang goed blijven? Volgens mij kan zelfs iets wat gedroogd is niet zo lang goed blijven.

groetjes Helen
Wat is lang? ik heb hier eens een pakje staafjes teruggevonden die er zeker een half jaar al lag. De honden vonden ze nog wel lekker, maar er was toch wel duidelijk te zien dat ze oud waren, de kleur is vaal en ze zijn worden ook zachter. De smaak zal ook wel achteruit gaan, maar dat zal ik nooit zeker weten :D
Door aliesalgra
#32973
Producten die gedroogd zijn blijven altijd veel langer houdbaar
Door geer
#32978
Helen schreef: Hola, wie heeft er dan gezegd dat hij een slechte da is? Dat hoor je mij niet zeggen, maar je voert toch vers omdat je je hond wilt voeren als een carnivoor, dus met oa vlees en niet met astronautenvoer dat stijf staat van de conserveringsmiddelen. Voor mij gaat dat ook op voor de rest van de dingen die ik mijn hond geef. In mijn ogen is het een tegenstelling om je hond vers te voeren maar alsnog chemische prut als "snoep"te geven. Enne je hoeft toch niet blindelings op te volgen wat je da zegt? Je kan toch zelf nadenken en conclusies trekken? Trouwens tanden blijven ook in uitstekende conditie door vers voedsel en het knagen aan botten. Van brokken krijgen honden inderdaad aanslag.

groetjes Helen
Ik zie dit iets anders... Saar haar maaltijden zijn allemaal gezond; versvlees of zelfgeknutseld... Wat snoepjes betreft ben ik iets minder streng (hoewel ik niet heel veel extratjes geef). Soms zijn ze gezond, en soms niet. Ik eet zelf ook wel eens iets wat niet op 'de schijf van vijf' voorkomt ;D
Door aliesalgra
#33040
Ja precies dat vind ik ook. Met snoepjes vind ik het niet zo erg. Ze krijgt toch maar heel weinig snoep en haar gewone eten is vers :)
Door Angelique
#33048
*Alies* schreef: Ja precies dat vind ik ook. Met snoepjes vind ik het niet zo erg. Ze krijgt toch maar heel weinig snoep en haar gewone eten is vers :)
Naaaah, die van jou krijgt momenteel wel erg veel snoep :D
Maar effe zonder dollen. Toen onze Chica nog jong was gaf mijn Frank haar iedere ochtend zo'n rood geperst staafje. Kan geen kwaad zou je zo zeggen. Toch stikte ze op een bepaald moment van de jeuk en na tig voerwisselingen e d. kwam ze bij Vroom terecht en die verbood per onmiddlijke ingang dat soort versnaperingen. Chica der jeuk was met een paar weken weg, dus het blijft toch wel uitkijken met kleurstofrijke versnaperingen.
Door sylvia
#33059
Het enige snoepje wat ze hier wel eens krijgen is inderdaad een gedroogd pensstaafje (1 x in de twee weken of zo) of wel eens zo'n markiesje (nee niet het ras ;D )
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#33064
bij uitzondering krijgt Bas wel eens een pensstaafje (en dan niet eens van mijzelf maar van een vriendin die hem daar mee wil verwennen ;)) Bas krijgt dit absoluut niet vaker want ik heb het idee dat zijn darmen er behoorlijk op reageren. Ook krijgt hij geen "rode" staafje want ook dat gaat niet echt goed bij hem; hij vind het wel reuze lekker.

De snackjes bestaan hier uit een stukje fruit of winterpeen, een tomaatje of een plakje kaas. Voor onderweg (een eventuele beloning tijdens de wandeling) is een gedroogd visje. En dit gaat vele malen beter voor hem dan die spullen van de DSZ.
Door avalon
#33076
Deze topic herinnerde mij er aan dat ik nog pensstaafjes had, dus hebben ze vandaag weer een staafje gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door