Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#392312
Kruimel schreef: Maarre ... is het nu verteerd, of iig deels? Da's wel interessant om te weten, gegeven de discussie hierboven. En sowieso, voor de bottenvoerders.
Volgens mij zei Lizzy dat Linga het hele bot uitgekotst heeft. Dan is het toch niet verteerd, of zie ik het nu verkeerd?
#392313
Jeetje zeg, ik lees dit nu pas. :-[
Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en ik kan me dat rondedansje zo goed voorstellen.
Geef Linga maar een dikke knuffel en jullie een :-* voor de schrik.
Hopelijk heeft Linga er wat van geleerd en kauwt ze nu in het vervolg wat beter.
Door Leo
#392316
Afbeelding

Zoals jullie op de foto kunnen zien hebben we ons terecht zorgen gemaakt. Het bot blijkt dus om te beginnen langer dan gedacht, scherper dan gedacht en niet verteerd, d.w.z normaal gesproken verteren deze botten goed, op deze manier genuttigd helaas niet.

Lessen geleerd vandaag, voor ons allemaal.
Laatst gewijzigd door Leo op wo 18 nov 2015, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#392317
Of er van binnen wat beschadigd is.... moeilijk te zeggen. Leo gaat zo wel even met onze DA praten (en neemt het bot mee). Ze heeft in ieder geval honger als een paard, wil spelen en dollen en vooral ETEN. Voorlopig gaat ze EVEN een paar daagjes op versvlees. Kunnen we zelf ook even relaxen.
Door Peet
#392323
Bbrrr......ik ben ontzettend opgelucht dat dat eruit is hoor.....getver, wat hebben jullie in de rats gezeten :-\... Maar als Linga nu vrolijk en hongerig is, denk ik niet dat ze een beschadiging van binnen heeft. Dan zou ze letterlijk wel anders piepen, toch?


(Overigens heb ik bewondering voor jullie eerlijkheid: niet iedere deskundige zou zo maar even vertellen dat het bij hem/haar dus ook mis kan gaan.... ;))
#392324
Jeetjemina, wat een opluchting!!

Hier eten ze hun botten gelukkig ook heel goed. Lange ribben geef ik mijn schrokop niet, alleen maar brede ribben met veel vlees of schouderblad.
Gisteren kregen ze tijdens een wandeling van die geperste runderhuidkluiven. Ze vonden het heerlijk, maar hou toch oplettend in de gaten of ze dat laatste platgekauwde gedeelte niet ineens inslikken. Dat laatste stuk gaat toch echt de kliko in. Nee, geef mij dan maar rauwe botjes.

Maar fijn voor de pup dat het eruit is. Poeh!
Door Jolly
#392325
tjeeeeeee hallo he, das een lang ding, gatver damme
Ik zit hier toch echt met de shakers hoor.
Die Linga toch wat een schrokopje is het toch.
Pim is dat ook, dus die krijgt alleen maar ribstukken en de nekken houd ik vast totdat hij een goed kauwstukkie heeft, want dan gaat het wel goed, anders slik hij zo de nek in.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#392331
Lizzy schreef: Of er van binnen wat beschadigd is.... moeilijk te zeggen. Leo gaat zo wel even met onze DA praten (en neemt het bot mee). Ze heeft in ieder geval honger als een paard, wil spelen en dollen en vooral ETEN. Voorlopig gaat ze EVEN een paar daagjes op versvlees. Kunnen we zelf ook even relaxen.
Ow ow ow, wat een sliert. Denk dat je vies mazzel hebt gehad :-\

Maar het is er uit, gelukkig Afbeelding

Wat ga je nu geven, gemalen en/of kleingesneden dingetjes enzo. Ik denk dat deze dame eerst fatsoenlijk moet leren eten voordat je haar weer zoiets geeft. Tis jammer maar helaas.
Door Lizzy
#392337
Angelique schreef: Ow ow ow, wat een sliert. Denk dat je vies mazzel hebt gehad :-\

Maar het is er uit, gelukkig Afbeelding

Wat ga je nu geven, gemalen en/of kleingesneden dingetjes enzo. Ik denk dat deze dame eerst fatsoenlijk moet leren eten voordat je haar weer zoiets geeft. Tis jammer maar helaas.
Ik denk dat we door het oog van de naald zijn gekropen Angelique!!!! Als ze dit niet uit had gebraakt, dan vrees ik dat we haar vandaag of morgen hadden moeten laten opereren.... Eerlijk gezegd weet ik het haast wel zeker.....

Ik ga door met voeren wat ik haar aan het voeren was, behalve dat ik geen ribben of andere grotere/harde botten meer geef (die kreeg ze toch al niet om te eten, alleen om het vlees vanaf te eten - maar ja, je ziet het.... Hondjes doen wel eens onverwachte dingen). Geen lam, geit of kalf voor Linga. Voorlopig alleen bot van kip, parelhoen, eend, konijn en dan nog helemaal tot moes geslagen met mijn mega-hamertje.

Als ze het niet leert om beter te kluiven op botten (en we gaan na het wisselen wel weer eens oefenen met grote kalfswervels ZONDER ribbetjes): dan blijft ze levenslang op botjes van gevogelte/konijn en dat soort dingen. Want dit moet ik dus niet meer hebben he....!
Door Leo
#392339
Peet schreef: Bbrrr......ik ben ontzettend opgelucht dat dat eruit is hoor.....getver, wat hebben jullie in de rats gezeten :-\... Maar als Linga nu vrolijk en hongerig is, denk ik niet dat ze een beschadiging van binnen heeft. Dan zou ze letterlijk wel anders piepen, toch?


(Overigens heb ik bewondering voor jullie eerlijkheid: niet iedere deskundige zou zo maar even vertellen dat het bij hem/haar dus ook mis kan gaan.... ;))
Mooi gezegd, en dank je wel voor deze woorden! Ons standpunt is dat dit forum er is voor iedereen die op een andere, gezondere manier zijn hond of kat wil voeren. Dat kan dan vervolgens alleen als we onze verhalen en ervaringen met elkaar delen, de succes stories, maar ook de gevallen waarin we op onze bek gaan en het niet goed doen. Even niet opletten kan soms afgestraft worden, en niet alleen bij pups.

Wij of liever gezegd Linga is door het oog van de naald gekropen vandaag, we hebben heel erg geluk gehad, daar moeten we allemaal wat van leren!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door