Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marieke
#389477
whahahaha, ja precies. "hmmm, hoe noemen we dit vandaag? weet je wat? ik maak er maar kip carbonaatjes van ;D"
Laatst gewijzigd door Marieke op wo 21 sep 2005, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#389482
Voor een grote hond zoals die van jou is gewoon een halve (of kwart) kip ook niet verkeerd! En dan zou ik zelf juist de poot er nog even afhalen (dat is het hardste bot van de kip - hoewel kippen op heel jonge leeftijd al worden geslacht dus ook de poot prima gegeten kan worden). Knip het karkas hier en daar gerust ook in!
Door Bianca_Cailin
#389676
Ze heeft dus vanmiddag een tv-stick/kippevleugeltje gehad. Heb mn niet ingeknipt, maar ff vast gehouden en ze knakt ze goed stuk met haar kiezen en slikt het dan door....het was weer een succes!!!!! ;D
Door 202spots
#389681
Peet schreef: Dat zijn die kleine pootjes, die heten drumsticks of tv sticks..kan je ook prima geven hoor
Afbeelding
Wanneer ze nooit eerder bot hebben gegeten, dan
zou ik Drumsticks liever niet als eerste botje geven...
vleugel of nek is makkelijker om mee te beginnen.
Wanneer je hond gewend is om bot te eten, dan kan je WEL de drumstick of hele poot geven.
Door Bianca_Cailin
#389682
Ik heb zo´n klein ding gegeven in v-vorm, maar er stond dus tv stick op de verpakking.....ik heb niet zo´n ding gegeven wat hier op t plaatje staat. Kippenekjes krijgt ze zowiezo al en dat gaat ook super. Ook dat kauwt ze eerst goed met haar kiezen.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#389701
Hoelang moet je wachten tot je je eerste kipding kan geven? Ze staan nu sinds maandag volledig op de Carnibest en verdragen het supergoed, geen diarree of niks.
De hond die na de kvvv steeds braakte en het dan weer op at houdt het nu sinds anderhalve dag gewoon binnen.

Gr. Jolanda
Door Doedels
#389770
JolandaB schreef: Hoelang moet je wachten tot je je eerste kipding kan geven? Ze staan nu sinds maandag volledig op de Carnibest en verdragen het supergoed, geen diarree of niks.
De hond die na de kvvv steeds braakte en het dan weer op at houdt het nu sinds anderhalve dag gewoon binnen.

Gr. Jolanda
Wat fijn dat hij niet meer braakt. Ik hoop dat hij dat volhoudt.
Ik ben zelf erg recht in de leer. Het duurt een tijdje voor dat het maagzuur zich heeft aangepast aan het verteren van vlees en botten. Ik heb eerst een maand kvv gegeven en ben toen begonnen met geplette kippennek en wat later ingeknipte kippenvleugels.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#389874
Oh dat duurt best een tijdje dus. als mijn honden de juiste maagsappen nog niet hebben dan betekent dat denk ik dat ze ook hun voeding nog niet verteren zoals bv de jouwe dat doet....

Gr. Jolanda
Door Doedels
#390256
JolandaB schreef: Oh dat duurt best een tijdje dus. als mijn honden de juiste maagsappen nog niet hebben dan betekent dat denk ik dat ze ook hun voeding nog niet verteren zoals bv de jouwe dat doet....

Gr. Jolanda
Ja dat klopt. Hoe langer ze brokken hebben gegeten, hoe langer het meestal duurt tot ze botten echt goed gaan verteren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door