Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#377701
sylvia schreef: volgens mij is het ook het ontbreken van een zachte onderhuidse vet laag. Een lichaam dat draait op een koolhydraat verbranding slaat eerder onderhuids vet op, een lichaam dat op vet verbranding draait doet dit niet zo snel vandaar dat er een strak en gespierd interieur overblijft.
Hier is wel wat om over na te denken ja, zo had ik het nog niet gezien.
Door Doedels
#377720
sylvia schreef: volgens mij is het ook het ontbreken van een zachte onderhuidse vet laag. Een lichaam dat draait op een koolhydraat verbranding slaat eerder onderhuids vet op, een lichaam dat op vet verbranding draait doet dit niet zo snel vandaar dat er een strak en gespierd interieur overblijft.
Het zit net even anders,maar het resultaat is het zelfde: Het lichaam dat gewend is aan vet verbranding gebruikt eerst Kh en als dat op is gaat het over op eiwit verbranding. Spier dus. Het vet wordt pas in laatste instantie gebruikt. Het lichaam dat vet verbranding gebruikt, spreekt eerst de vet reserves aan. Honden kunnen direct vert verbruiken. In tegenstelling tot mensen die eerst Kh gebruiken en pas bij langdurige inspanning overgaan op vet verbranding. Omdat vers honden dus meteen de vetreserves aanspreken, is er zeer weinig onderhuids vet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#377729
Doedels schreef: Het zit net even anders,maar het resultaat is het zelfde: Het lichaam dat gewend is aan vet verbranding gebruikt eerst Kh en als dat op is gaat het over op eiwit verbranding. Spier dus. Het vet wordt pas in laatste instantie gebruikt. Het lichaam dat vet verbranding gebruikt, spreekt eerst de vet reserves aan. Honden kunnen direct vert verbruiken. In tegenstelling tot mensen die eerst Kh gebruiken en pas bij langdurige inspanning overgaan op vet verbranding. Omdat vers honden dus meteen de vetreserves aanspreken, is er zeer weinig onderhuids vet.
dank u voor de vertaling ;) ;D
Door fester
#377742
Doedels schreef: Het zit net even anders,maar het resultaat is het zelfde: Het lichaam dat gewend is aan vet verbranding gebruikt eerst Kh en als dat op is gaat het over op eiwit verbranding. Spier dus. Het vet wordt pas in laatste instantie gebruikt. Het lichaam dat vet verbranding gebruikt, spreekt eerst de vet reserves aan. Honden kunnen direct vert verbruiken. In tegenstelling tot mensen die eerst Kh gebruiken en pas bij langdurige inspanning overgaan op vet verbranding. Omdat vers honden dus meteen de vetreserves aanspreken, is er zeer weinig onderhuids vet.
IK heb gelezen dat een hond die overgaat op versvlees eerst aankomt en daarna op zijn goede gewicht komt. Klopt dit ??? Het is een hele aktieve hond maar nu momenteel te zwaar. Ze staat nu ongeveer 5 mnd op versvlees. Wat zouden jullie doen minder geven of zo doorgaan?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#377744
fester schreef: IK heb gelezen dat een hond die overgaat op versvlees eerst aankomt en daarna op zijn goede gewicht komt. Klopt dit ??? Het is een hele aktieve hond maar nu momenteel te zwaar. Ze staat nu ongeveer 5 mnd op versvlees. Wat zouden jullie doen minder geven of zo doorgaan?
Als ze te dik wordt zou ik gaan minderen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#377748
fester schreef: IK heb gelezen dat een hond die overgaat op versvlees eerst aankomt en daarna op zijn goede gewicht komt. Klopt dit ??? Het is een hele aktieve hond maar nu momenteel te zwaar. Ze staat nu ongeveer 5 mnd op versvlees. Wat zouden jullie doen minder geven of zo doorgaan?
Bij de veel honden gaat het andersom, ze vallen eerst af om daarna op gewicht te komen en als er dan niet geminderd wordt met de hoeveelheid wordt de hond te dik. Heb je een te zware hond dan moet je dus gewoon minder gaan geven ;).
Door 202spots
#377752
fester schreef: IK heb gelezen dat een hond die overgaat op versvlees eerst aankomt en daarna op zijn goede gewicht komt. Klopt dit ??? Het is een hele aktieve hond maar nu momenteel te zwaar. Ze staat nu ongeveer 5 mnd op versvlees. Wat zouden jullie doen minder geven of zo doorgaan?
Als ze 5 maanden op versvlees is en ze is NU te zwaar dan word het tijd om minder te voeren totdat ze op 't juiste gewicht is.
Door fester
#377759
202Spots schreef: Als ze 5 maanden op versvlees is en ze is NU te zwaar dan word het tijd om minder te voeren totdat ze op 't juiste gewicht is.
Ik ga het doorgeven. Hebben jullie evt nog tips voor bij het afvallen.Behalve dan minder vlees geven. Groente krijgt ze ook.
Door 202spots
#377766
fester schreef: Ik ga het doorgeven. Hebben jullie evt nog tips voor bij het afvallen.Behalve dan minder vlees geven. Groente krijgt ze ook.
Minder eten is 't belangrijkste, maar als ze groentes lekker vind dat kan je meer groentes geven.
Of geef 'n hele wortel om op te kluiven, vult wel maar komt er in stukken ook weer uit.
En ook geen kookies of andere snacks tussendoor geven.
En dan natuurlijk genoeg beweging? Krijgt ze dat ook?
Door fester
#377798
202Spots schreef: Minder eten is 't belangrijkste, maar als ze groentes lekker vind dat kan je meer groentes geven.
Of geef 'n hele wortel om op te kluiven, vult wel maar komt er in stukken ook weer uit.
En ook geen kookies of andere snacks tussendoor geven.
En dan natuurlijk genoeg beweging? Krijgt ze dat ook?
Ja ze krijgt genoeg beweging. Zwemt heel veel! En tussen doortjes krijgt ze haast niet. Ze is wel gesteriliseert dat heeft er natuurlijk ook mee te maken.
Door Lil
#377852
Mijn ervaring met Boris is dat hij op brokken akelig dun was, de ribben kon je zelfs in rust zien. Ik kreeg hem niet dikker, wel had hij al spiervorming, maar wat wil je als je twee maal per week aan behendigheid doet, twee maal per week een uur met je hond fietst en de andere dagen behoorlijke wandelingen gaat maken.

Na een jaar vers is meneer aangekomen. De ribben zijn niet zichtbaar, maar hij is nog altijd superstrak. De spieren zijn zoals mijn da zegt angstaanjagend. Daar wilt hij mee uitdrukken dat hij zoiets nog nooit gezien heeft. Het gewicht is "schrikbarend" hij is veel zwaarder op de weegschaal dan dat hij eruit ziet, volgens de da wegen spieren meer dan vet, dus eigenlijk wil hij Boris nog een tikje zwaarder zien totdat hij hoorde dat ik naar de european open agility wilde, toen vond hij net als ik dat elke kilo meemoet over die horde. Waarom zou hij trouwens vet moeten hebben, omdat hij niets anders ziet dan vette hondjes????
Door Lizzy
#377854
KayleighShanden schreef: Hahhaa slappehap honden.......nou daar wil ik wel even op invallen.
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk maar ik vind wel dat het ook ligt aan wat er met de honden gedaan word hoor.
Kijk ik die nu van de brokken af is sta nu natuurlijk achter barf ;D, maar heb hiervoor 5 jaar brokken gevoerd aan me teefje en 3 aan me reu en die waren/zijn echt geen slappe hap hoor!
Maar dan moet ik er wel bij vertellen dat mijn honden wel dagelijks aan de fiets lopen, gemiddeld 15 km.
Verder loop ik veel met ze en veel door duinen en strand.....geloof me geen slappe hap ;D
Dus ook een brokkenhondje kan strak in zn vel zitten geloof me, heb zat voorbeelden van vrienden van me met hun honden, maaaarrrrr ook die trainen net als ik met hun honden.
IK moet nu wel zeggen dat ik vind dat mijn honden het voorbeeldig doen op Kvv en ik vind het voeren ook erg leuk zo....en ik geloof zeker dat het beter is dan brokken, absoluut, daar hebben jullie me van overtuigd!!! :)
Hahaha, ja, maar over 6 a 12 maanden spreken wij elkaar weer en weet jij precies wat ik hier bedoelde met 'slappehappenhonden'. Ook honden die heel veel beweging krijgen hebben toch iets slaps. En ook al zijn ze gespierd: ze zijn anders gespierd als een vershond.
Door Anneke V
#377875
Ik zie bij ons het verschil tussen Pluto & zijn broer Bobby ( woont bij mijn vader & stiefmoeder).

Pluto kreeg na 2 maanden bij ons te zijn verse voeding & na 3à4 maanden kvv. Zijn broer is altijd op brokken blijven verder gaan tot op zijn 7 maanden, vanaf dan krijgt hij ook Duck ( ik heb ze toch kunnen overtuigen ::) )

Bobby eet nu 500gr Duck/dag (hij is 9 maanden oud), gaat dagelijks minstens een uur wandelen & is constant in de tuin aan't rondlopen & het is daar een heeele grote tuin.
Pluto eet tussen de 500gr & 700 gr Duck/dag & in de weekend vers vlees.
Pluto is mooi gevormd, niet dik, niet mager, je kan zijn ribbetjes nog goed voelen maar je ziet ze niet. Hij heeft echt zo'n strak lijfje, gespierd & gevormd. Hij heeft zichzelf blijbaar ook geleerd van niet te eten als hij geen honger heeft....Ik mag eten neerzetten wanneer ik wil, hij eet in 80% van de gevallen pas rond 23u 's avonds of later...Af & toe zelfs eens een dag niet of weinig...

Bobby is echt een papzak!!!! 2x zo breed als Pluto!!! Hij is ook wel iets groter, maar toch....Zijn buik hangt ook zo laag...Echt papperig!!! En bij hem mag je eender welk moment van de dag eten voor zijn neus zetten, hij eet het altijd op & zal altijd nog vragen!!!! ::)

Kan dit ook iets te maken hebben met de voeding ??? Dus dat brokkenhonden altijd honger blijven hebben omdat daar niet voldoende voedingsstoffen voor hun inzitten & smaakversterkers die hun doen eten.
En dat vers vlees honden of kvv honden verzadigd zijn & door het gebrek van smaakstofffen stoppen als ze genoeg hebben ???
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 30 aug 2005, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#377901
sylvia schreef: En dan nog ook al zijn ze getraind zijn ze anders dan vershonden, maar over een aantal maanden zul je dat zelf ervaren. Buiten dat worden de meeste honden niet afgetraind en een ongetrainde vershond zit strak in het vel en een ongetrainde brokken hond is zacht vanbinnen
Wauw nou als ik dat zo hoor dan moet ik wel swarzeneggers hebben straks, want ik heb nu al keiharde honden.... ;)
IK geloof best dat je dat verschil erg zult merken bij "normale"honden, maar mijn honden zijn afgetraind, dus zal je veel minder snel dat verschil merken.
En daarbij denk ik dat er zat honden zijn die op vers zitten die absoluut nog te vet zijn.
De dierenarts zei al, 70% van de nederlandse honden is gewoon te vet!!

Kijk, ik bedoel dit nu niet rot hoor, maar Vers is natuurlijk heel erg gezond, daar geloof ik absoluut in en brokken dat dat troep is geloof ik ook best, maar vers is geen wondermiddel(in zoverre dan)!
Om een mooie strakke afgetrainde hond te hebben moet je toch wel iets meer doen dan vers voeren hoor...daar ben ik van overtuigd.
Laatst gewijzigd door Daisy75 op di 30 aug 2005, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door