Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door RonjaSE
#3468941
Hej! Wij hebben sinds vorige week Ronja, een herplaatser van 2 jaar oud.
Dit is onze eerste leonberger!
We zijn wel bekend med BARF. Maar heb nog niet eerder een volwassen hond over gezet van brok naar BARF.
Ze eet nu al de hele week kv bij ons en dat gaat er super goed in.
Vraag me wel af of ze wat meer honger heeft want ze begint de laatste dagen wat meer te bedelen. Maar dat kan ook zijn omdat ze zich meer thuis gaat voelen.
Vanavond dacht ik kvv en haar eerste kippennekje.
En van het weekend dan langzaam uitbreiden met stukjes vlees en pens.
Nog tips en trics?
( geen idee hoe Ik fotos plaats dus die laten nog even op zich wachten)
Door Lizzy
#3468943
Welkom op Barfplaats!!!

De honger kan ook de overschakeling zijn van brok naar KVV. Doordat er in brok heel veel koolhydraat zit en in KVV geen. Het lichaam moet daar echt aan wennen.

Om je hond over te schakelen naar BARF: als het zo lekker gaat op KVV dan moet dat geen probleem zijn. Je kunt langzaam overschakelen of snel. In ieder geval beginnen met lekkere zachte vleesbotjes zoals kwartel en konijnkarkas (de puntjes) en als dat goed gaat, al snel over op karkassen van kip, parelhoen, eend. En als dat ook lekker gaat: dan kun je ook haaskarkas en hele zachte ribbetjes (van hert bijv., die van Kiezenbrink schijnen mooi zacht te zijn).

In totaal moet je wel 4 a 5 diersoorten voeren. En groentenmix of gestoomde groenten. En als extra's mag je 2 keer per week een rauw vet visje geven zoals sardien of panharing. En twee a drie rauwe eieren per week: ook prima.

Als extra's mag je verder nog geven: geplette zaden, pitten en noten (geen macademia's! Die zijn giftig voor honden), gekookte mosselen/oesters/garnalen, wilde zalm, zeewier, blauwe bessen. Zulke dingen.

Aangezien je al bekend bent met BARF weet ik niet zo goed wat ik nog meer voor tips kan geven! Laat het ons gerust weten!
Door RonjaSE
#3468978
Thanx Lizzy.
Ja ik verwacht ook dat het door de overschakeling komt. Die was 'cold turkey'.
Afgelopen maand was is ik zelf ook aan het koolhydraad arme dieet. Dus weet precies hoe ze zich voelt ;)
Inderdaad bekend met BARF, maar altijd leuk om het weer even op te frissen en rond te neuzen op een forum waar mensen net zo enthousiast zijn over rauwe voeding als ik zelf!
Ik was deze keer (voorlopig) van plan om elke dag een volledige voeding te geven ( alle percentage bot/ vlees/ orgaan/ groente). In geval zolang ze kleine(re) botten krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door