Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3469044
Ik bestel voor een x aantal weken en proportioneer per 2 wkn. Met de bestelling let ik op de diersoorten en met het pakken per 2 wkn let ik op orgaan/pens verhouding. Ik let in die 2 wkn niet perse op de verhouding alleen orgaan en pens, wil niet dat ze 2 wkn alleen lever als orgaan krijgen. Op grond van de bestelling weet ik dat ze over een aantal wkn een complete maaltijd krijgen.

Ik snij alles in hap klare stukken, niet te klein maar wel zo dat het in 1x doorgeslikt word. Heb ooit 1x gehad, echt al heel lang geleden dat ze gingen schudden met een lap pens en de hele keuken onder de pens spetters en meuk zat :yucky:

Per zakje gaat er dan botmix (dat voeren we gemalen), orgaan of pens, spiervlees en groentemix in. Zo gaat het terug in de vriezer en hebben we 2 wkn pakgemak zeg maar :)
#3469082
El_Kato schreef: zo 03 mar 2024, 20:27 Ik bestel voor een x aantal weken en proportioneer per 2 wkn. Met de bestelling let ik op de diersoorten en met het pakken per 2 wkn let ik op orgaan/pens verhouding. Ik let in die 2 wkn niet perse op de verhouding alleen orgaan en pens, wil niet dat ze 2 wkn alleen lever als orgaan krijgen. Op grond van de bestelling weet ik dat ze over een aantal wkn een complete maaltijd krijgen.

Ik snij alles in hap klare stukken, niet te klein maar wel zo dat het in 1x doorgeslikt word. Heb ooit 1x gehad, echt al heel lang geleden dat ze gingen schudden met een lap pens en de hele keuken onder de pens spetters en meuk zat :yucky:

Per zakje gaat er dan botmix (dat voeren we gemalen), orgaan of pens, spiervlees en groentemix in. Zo gaat het terug in de vriezer en hebben we 2 wkn pakgemak zeg maar :)
Oh gatver: pens tegen de muren!!
#3469232
judith vd schreef: di 05 mar 2024, 16:33 Ja fijn is dat!
Alleen met regen eet ze binnen.
Het maakte hun niks uit wat voor weer het was. Regen, sneeuw, voor eten deden ze alles. Nat waren ze toch al van de wandeling. Maar als het echt met bakken uit de lucht kwam en het er niet naar uit zag dat het droog ging worden dat liet ik ze wel binnen eten. Dan legde ik de hondenhanddoeken neer waarmee ik ze had afgedroogd bij thuiskomst en daar mochten ze dan op eten. En dan gingen de handdoeken daarna gelijk in de wasmachine.
Waar ik nu woon staat de hond buiten altijd droog te eten omdat er een stukje overkapping is. Reuze prettig!
#3469256
judith vd schreef: vr 09 feb 2024, 19:59 Hoi Allemaal,

Volgens mij heb ik ooit op BP gelezen dat stukken spiervlees beter verteren dan gemalen.
Is dat inderdaad zo?

Vandaag een orgaanmix staan maken en dat is echt NIET mijn hobby :boo: .

Het scheelt vast een pens ( ;) ) werk als je dat allemaal in een flinke molen kunt gooien.

Judith
Wij hebben ook gewoon kant en klare orgaanmixen, scheelt je een hoop werk.
https://barfkopen.nl/product-category/v ... s/organen/

Op bovenstaande pagina kan je ook de losse organen in stukjes vinden zodat je ze zelf kan portioneren in de hoeveelheden die je wil.
Makkelijk en handig verpakt in hersluitbare zakken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door