Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nikass
#3466875
Sorry als hier misschien al info over gedeeld is.
Kan je een hond een restje rijst geven? Heeft het een positieve functie, of is het gewoon vulling? Maakt het nog uit of het witte of bruine rijst is?
Mijn honden vinden rijst erg lekker, en ik denk dat het niet veel kwaad kan als gewoon lekker hapje, maar zeker weten doe ik het niet, en ik wil niet iets geven met een negatieve invloed.
In sommig hondenvoer zit rijst toegevoegd als zijnde 'goed voor de darmen'. Is dat zo?
Dank jullie wel :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3466880
Rijst heeft in mijn optiek geen enkele positieve functie voor de darmen van de hond. Rijst = graan = koolhydraat. Het voegt niets positiefs toe.
Ik heb een hond gehad die allergisch was voor rijst. Dank zij die ellende heb ik indertijd de barfwereld ontdekt.
Door Lizzy
#3466882
Nikass schreef: zo 07 jan 2024, 22:26 Sorry als hier misschien al info over gedeeld is.
Kan je een hond een restje rijst geven? Heeft het een positieve functie, of is het gewoon vulling? Maakt het nog uit of het witte of bruine rijst is?
Mijn honden vinden rijst erg lekker, en ik denk dat het niet veel kwaad kan als gewoon lekker hapje, maar zeker weten doe ik het niet, en ik wil niet iets geven met een negatieve invloed.
In sommig hondenvoer zit rijst toegevoegd als zijnde 'goed voor de darmen'. Is dat zo?
Dank jullie wel :)
Zilvervliesrijst heeft wel enige voedingswaarde maar niet wat je hond al niet vindt in andere dingen. Ik vind rijst weinig toevoegen. Ja, zilvervliesrijst geeft je hond iets vezels. En dat is voor de darmen wel goed. Maar met groenten ben je veel beter af als vezelleverancier. Heb je gezonde honden, gaan ze er niet dood van hoor. Ik zou wel voor een biologische zilvervlies versie kiezen, dus zonder een smak aan bestrijdingsmiddelen en dan heeft het dus nog iets vezels. Witte rijst is dooie meuk.
Door Nikass
#3466900
Kan het ook zijn dat e er juist last (diarree) van krijgen? Het ging mij gewoon om een restje rijst van eigen eten, en ze vinden het erg lekker. Maar ze hebben allebei niet zo goede ontlasting. Toeval? Ze hebben maar 1 x wat rijst gehad en nu al een paar dagen op en af wat dunne ontlasting. Dus misschien heerst er gewoon wat hier en is het toevallig. Maar daarom kwam de vraag ineens wel bij mij op.
Dank voor jullie antwoorden!
Gebruikersavatar
Door pike
#3466912
Normaal ja. Pike ging van gekookte rijst aan de spuitpoep.
Ik heb eens ergens gelezen dat 4% van de honden geen rijst verdraagt.
Door frodo quin
#3467089
Als ze geen intolerantie of allergie hebben zou dat hoogstens wat zachtere ontlasting een keer mogen geven. Rijst werkt inderdaad stoppende, maar als ze niet gewoon zijn van een bepaald type voeding te krijgen kan het omgekeerd werken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door