Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464143
Als je 71 gram klopt dan komt spier en bot samen op 571 gram.
In een gemiddeld menu maken die 2 samen zo'n 70% uit. Het totale menu is dan dus 815 gram.
71gr op 815 gr is 8,7 % bottenbrij.
Terwijl een gemiddeld kvv toch zo'n 15% kaal bot bevat.

Dan vraag ik me dus echt af wat er precies in die bottenbrij gaat. Wat stop je erin?
Door Barfkopen
#3464173
pearlsofpassion schreef: ma 16 okt 2023, 17:39 Als je 71 gram klopt dan komt spier en bot samen op 571 gram.
In een gemiddeld menu maken die 2 samen zo'n 70% uit. Het totale menu is dan dus 815 gram.
71gr op 815 gr is 8,7 % bottenbrij.
Terwijl een gemiddeld kvv toch zo'n 15% kaal bot bevat.

Dan vraag ik me dus echt af wat er precies in die bottenbrij gaat. Wat stop je erin?
En deze vergelijking gaat dus niet op, in KVV zit vaak al teveel bot en daarnaast als je Barf voert dan is de samenstelling van je menu per hond anders daar je namelijk kijkt naar gewicht, hoe je jouw voedselverdeling wilt hebben 90/10, 80/20 etc. en Hoeveelheid voedel per % lichaamsgewicht. Met Barf stel je jouw menusamenstelling dus geheel zelf af.

Bij KVV is deze samenstelling altijd gelijk, bijvoorbeeld Kivo Rund Eend Compleet – 65% spiervlees, 20% orgaanvlees, 15% bot.

Wij geven onze hondjes van 4 Kilo een 80/20 verhouding en 2,5% hoeveelheid voedsel.
Dan is de samenstelling van het menu totaal 100gram waarvan
- 40gram spiervlees, 16 gram pens, 12 gram organen, 12 gram rauwe vleesbotten (of 0.9 gram calciumnitraat) en 20gram groenten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464174
Ah ja, wij niet.
Wij geven 40% mooi bevleesd vleesbot, 20% orgaan waarvan de helft pens, 20% spier en 10% groenten.
Gemiddeld genomen dan. Het wordt idd op de hond zelf afgestemd.
Dat zijn zowat de gemiddeld waarden did hier op barfplaats gehanteerd worden.

Maar daar kan ik niet goed mee vergelijken want de ervaring leert dat in een gemiddeld vleesbot meer vlees dan bot zit ipv 50-50 waar vaak vanuit gegaan wordt. Hoe dan ook zit er een stuk meer bot in het menu dan de 9% waar ik bij jou op uitkom. Maar goed, met maar 20% vleesbot kan je daar misschien wel aan komen.

Daarom vroeg ik ook wat er precies in je bottenbrij zit. Niet hoeveel calcium.
Maar hoeveel bot en hoeveel vlees en evt nog wat anders.
Of zit er beendermeel of extra calcium bij? Of wat dan?
Dan kan iedereen het naar zijn eigen menu uitrekenen.
Maar ik vermoed dat we daar geen antwoord op gaan krijgen.
Door Barfkopen
#3464238
pearlsofpassion schreef: di 17 okt 2023, 10:30 Ah ja, wij niet.
Wij geven 40% mooi bevleesd vleesbot, 20% orgaan waarvan de helft pens, 20% spier en 10% groenten.
Gemiddeld genomen dan. Het wordt idd op de hond zelf afgestemd.
Dat zijn zowat de gemiddeld waarden did hier op barfplaats gehanteerd worden.

Maar daar kan ik niet goed mee vergelijken want de ervaring leert dat in een gemiddeld vleesbot meer vlees dan bot zit ipv 50-50 waar vaak vanuit gegaan wordt. Hoe dan ook zit er een stuk meer bot in het menu dan de 9% waar ik bij jou op uitkom. Maar goed, met maar 20% vleesbot kan je daar misschien wel aan komen.

Daarom vroeg ik ook wat er precies in je bottenbrij zit. Niet hoeveel calcium.
Maar hoeveel bot en hoeveel vlees en evt nog wat anders.
Of zit er beendermeel of extra calcium bij? Of wat dan?
Dan kan iedereen het naar zijn eigen menu uitrekenen.
Maar ik vermoed dat we daar geen antwoord op gaan krijgen.
Barfgold gebruikt uitsluitend puur botten bij de bottenbrij ofwel gaan bevleesd botten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door