Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3462726
Hallo,

Ik kwam onderstaande tegen in een doos kalkoenstaarten van dogmeat:
Dogmeat kipvleugels 1.jpg
Dogmeat kipvleugels 1.jpg (108.57 KiB) 6517 keer bekeken
Dogmeat kipvleugels 2.jpg
Dogmeat kipvleugels 2.jpg (133.65 KiB) 6517 keer bekeken
Ik vond dit erg op plastic lijken, dus heb navraag gedaan. Onderstaande reactie is van dogmeat (ik dacht eerst dat het in de kippenvleugels zat die ik ook had besteld, maar kwam er later achter dat het de kalkoenstaarten waren. Vandaar dat er over kippenvleugels wordt gesproken):

"De stukken die u zit lijkt op plastic, als ze kip geslacht hebben gaat hij door een bad zodat de veren eraf gaan, soms blijft hier ook een soort plastic in achter maar lijkt heel erg op kaarsvet wat nodig is tijdens het proces. Wat u hier ziet zijn de uitstekels van de veren die een kip heeft.

De hond kan dit eventueel als hij dit wil gewoon op eten. Mocht u graag een nieuwe doos willen hebben dan hoor ik het graag, maar dit komt meer voor als u vleugels van het dier besteld."


Mijn vraag, komt dit iemand bekend voor en is dit veilig om te eten voor mijn hond? Zowel de stukjes in de staarten als het verhaal dat dit stukken van de vleugels zijn?
#3462741
Dat zijn de schachten van veren die nog niet volgroeid waren volgens mij.
Als een veer groeit, zit ze eerst in zo'n kokertje. Het lijkt idd plastic. Later valt dat kokertje er dan vanaf en ontvouwt de veer zich.
Die kokertjes zijn wel niet heel hard, maar om te plukken wordt de huid verwarmd en ik weet niet of dat er dan harder van wordt.

Ofwel zijn het afgebroken pennen, dat zou ook kunnen. Staartpennen zijn heel groot en stevig en zitten heel erg vast.
Misschien zijn die niet zo eenvoudig te plukken en breken ze dan af.

Gezien de manier waarop ze in de staart zitten en vastzitten lijkt het mij alleszinds iets natuurlijks en geen echt plastic.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door