Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karin2
#160
hoi lizzy ,
ja sylvia had mij ook al verteld dat het waarschijnlijk een tortel is .
ik vermoed dat ze ze hebben losgelaten met een bruiloft hier aan de kerk en dat het beestje het noorden kwijt was :-/
vliegen doet hij (zij ? ) nauwelijks alhoewel ze niks gebroken heeft of gewond is .
ze lijkt ook wel wat op zo'n circusduif je kan haar vastnemen en neerzetten waar je maar wil zonder dat ze probeert te ontsnappen. :D
de kids hebben haar al "florreke" gedoopt ;D
ik vind ze wel zielig zo alleen .er zijn hier wel enkele mensen in de buurt met sierduiven misschien dat ze daar bij kan , want ik betrouw mijn katten en honden voor geen meter met een duif :o
thx voor de tips :-*
Door roger
#161
<<Klinkt mij als een tamme Turkse Tortel. Ik heb er zelf 1 gehad (aan komen waaien). Ze heette Lou Lou en was ontzettend tam en lief. Ze kunnen waanzinnig lekker koeren. Ze maken de prachtigste geluidjes, als ze zich bij je thuis gaan voelen. Dus, als je een plekje hebt, dan is het erg leuk om hem/haar te houden en er zelfs eentje bij te nemen!! De honden en katten wennen er wel aan hoor!

Hoe oud Turkse Tortels kunnen worden is onduidelijk. De een zegt 3 en de ander zegt 15. <<


Lizzy, volgens mij zijn Turkse tortels niet wit maar eerder vaal beige met een zwarte kraag.
Eigenlijk is het een duif die is ons biotoop niet echt thuishoort.


>> Ze zit daar inmiddels 2 jaar en heeft vaste verkering met een Diamand duif. >>

Djesus als dat maar goed afloopt, een diamantduif kan wel twee keer in een tortel in denk ik.
Als daar iets van komt, die nakomelingen krijgen vast geen papieren.


Karin, heb je als eens naar Noach gebeld, je weet wel die met zijn woonark , die laat er regelmatig een vliegen !
Je vind hem op de Ararat berg in  Turkije tegen de Persische grens.
:) :) :)

Gr.
Roger;
Laatst gewijzigd door roger op do 16 okt 2003, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#162
<<Klinkt mij als een tamme Turkse Tortel. Ik heb er zelf 1 gehad (aan komen waaien). Ze heette Lou Lou en was ontzettend tam en lief. Ze kunnen waanzinnig lekker koeren. Ze maken de prachtigste geluidjes, als ze zich bij je thuis gaan voelen. Dus, als je een plekje hebt, dan is het erg leuk om hem/haar te houden en er zelfs eentje bij te nemen!! De honden en katten wennen er wel aan hoor!

Hoe oud Turkse Tortels kunnen worden is onduidelijk. De een zegt 3 en de ander zegt 15. <<


Lizzy, volgens mij zijn Turkse tortels niet wit maar eerder vaal beige met een zwarte kraag.
Eigenlijk is het een duif die is ons biotoop niet echt thuishoort.


>> Ze zit daar inmiddels 2 jaar en heeft vaste verkering met een Diamand duif. >>

Djesus als dat maar goed afloopt, een diamantduif kan wel twee keer in een tortel in denk ik.
Als daar iets van komt, die nakomelingen krijgen vast geen papieren.


Karin, heb je als eens naar Noach gebeld, je weet wel die met zijn woonark , die laat er regelmatig een vliegen !
Je vind hem op de Ararat berg in  Turkije tegen de Persische grens.
:) :) :)

Gr.
Roger;


;D ;D ;D ;D ;D
Door Lizzy
#163
Nee, je hebt gelijk Roger, een Turkse Tortel kan het niet zijn. Misschien kun je een plaatje van "jouw duif" op deze site vinden Karin! http://www.sierduif.nl/ of op deze site: http://www.sierduif.be/

Het kan best een duif zijn die men met trouwerijen gebruikt, maar deze zijn meestal zuiver wit.

Maar Roger, een diamant duif is maar klein, toch?! Kijk maar op dit plaatje: http://www.harteman.nl/aviary/images/Ge ... ata-04.jpg

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#164
Een turkse tortel is het inderdaad niet die zijn zoals Roger zegt beige met donkere sjaal om.
Dit zijn meer van die tortel die ze inderdaad bij trouwerijen gebruiken en die in de efteling zitten of zaten (die ze zo leuk gekleurd hadden ;) ) Een voiliere er voor zoeken zal niet meevallen omdat de meeste mensen met een voiliere daar beslist geen gevonden vogels in willen.Te4n eerste doen veel voiliere houders kweken,en je hebt veel kans om een ziekte mee je voiliere in te nemen of parasieten,zeker met een duif.
Door Lizzy
#165
Ik ben het met je eens Sylvia. Ik denk inderdaad dat mensen de duif niet zo gauw zullen nemen en al zeker niet bij de andere sierduiven zullen zetten....

Met andere woorden: Baasje gezocht voor duif? (ik hoef niet meer hoor! Ik heb al een duif gehad:-)).
Door Nelly
#166
Denk dat het een lachduif is, tenminste zo noemen ze die hier in Limland, is ook een soort tortel, maar idd wit met een halsbandje. Die werden hier vroeger vaak in een kooi in huis gehouden (kooi hing dan meestal boven de achterdeur), want dat zou geluk brengen.
Zou 'm best willen hebben, maar met die roofvogels hier zie ik dat ff niet zitten. En stel je voor dat Kuif verliefd wordt op Duif? :o Dan hebben we helemaal een probleem... :-/ ;) ;D
Door karin2
#167
ze mag morgen naar een vriendinnetje van mijn dochter die hebben nog twee duifjes zitten . :)
het schijnt een vrouwtje te zijn (weet ik veel )
een soort sierduifje en ja waarschijnlijk losgelaten dus op een trouw >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door