Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#29040
op de club vinden ze hem nog steeds te mager ::)
laat ze maar, want zelf vind ik hem zo goed (voor een sport hond)
en verder vind ik hun tips om hem zwaarder te krijgen niet echt goed (en hebben ze geen effect op Ace omdat hij dus weinig met granen kan)

de tip die ze nu op de club hebben is hem 15 min voor ik hem voer een bruine boterham te geven zodat de spijsvertering "aan" gezet wordt, dan schijnen ze meer uit de voeding te halen (gedachte daarachter komt van dat wolven eerst de pens eten, granen, vezels ed. en dan pas de rest van het vlees)
hardstikke mooi, hun honden doen het er goed op (maarja, die krijgen ook pedigree :-X), maar Ace kan niets tot weining met granen en verder is hij nu mooi aan het aankomen op de extra vetten en ik hoop dat het nog beter gaat als hij dadelijk die 3 dagen een brok krijgt met veel minder granen dan nu (50% minder koolhydraten) en natuurlijk gewoon zn 4 dagen bibi/barf ;D
#29371
Josje schreef: Nou jouw manier van voeren klinkt een stuk gezonder, dan maar wat magerder hoor..... ;D

Ik vind het in ieder geval een plaatje zoals ie er nu uitziet !!
inderdaad,
en ach, hij is altijd "mager" geweest, kan dus ook niet verwachten dat het er in een paar maanden aan zit, toch ???

verder heb ik het idee (weet niet of het waar is, wie weet dat wel) dat hij doordat hij nu buiten zit ook meer uit zn voeding haalt

Ace is gefokt uit generaties honden die altijd buiten hebben gezeten, hij is ook buiten (ok, nachthok/werpkist) geboren (eind september) en is pas met 7 weken toen hij bij ons kwam naar binnen gegaan (zaten toen nog op een boven woning, helaas, anders was hij na de winter gelijk naar buiten gegaan)
Ace heeft voor zijn lijnen een vrij dunne vacht ontwikkeld (tot dus afgelopen zomer) en heeft ook altijd de drang naar buiten gehad (wilde niet binnen zitten) en is nu dus ook helemaal in zn element

Hij is nu een lekkere compacte vacht aan het ontwikkelen, zn ontlasting is nog minder dan toen hij binnen gehouden werd (met dezelfde voer-methode)
Ook is sinds hij buiten zit (dus al eind van de zomer, want ze zijn begin september definitief naar buiten gegaan) zijn eetlust en kieskeurigheid verandert, hij heeft meer eetlust en is minder kieskeurig (alhoewel een "kaal" kippenekje er nog niet in gaat, maar door de GFT-mix wel ;D) geworden

krijg dus ook wel het idee dat hij nu pas echt helemaal in zn element is. Klinkt misschien stom, vergezocht weet ik veel wat, maar dit is wel iets wat ik me de laatste paar dagen ben gaan bedenken, juist omdat hij zowel qua gedrag als qua eetgewoonten zich de laatste maanden helemaal in zn element lijkt te voelen
#29752
Nou mooi zo laten, zou ik zeggen !! Jij kent je dier het beste. ;)

Tibor's broertje Floyd is ook een heel andere hond. Floyd neigt naar overgewicht terwijl Bor ook eerder te mager is. Maar ik vind het prima zo, ik weet wat ik er in stop en wat ik met de hond doe (qua fietsen en lopen) en hij krijgt gewoon meer dan genoeg.
De dierenarts vond hem er geweldig uitzien, dusse ik maak me niet druk, maar goed Bor is ook niet kieskeurig als ik hem 3 kilo op een dag zou voeren eet ie het ook op volgens mij ;D
#29895
balupa schreef: Van beide rassen die ik in de huiskamer heb rondlopen heb ik exemplaren gezien die buiten leven met vachten............om jaloers op te zijn overgewicht komt bij buiten honden dan ook bijna niet voor.
nee, maar heb het ook niet over overgewicht (denk niet dat dat ooit gaat voorkomen bij Ace ;D)

maar heb dus wel het idee dat hij meer uit zn voeding haalt nu hij buiten zit,
t is nl echt niet alleen een dikke vacht aangezien hij op zn borst nog half kaal is van een echo voor een geblesseerde spier ::)
maar inderdaad, de rest van zn vacht is super mooi, compact, maar zeker niet dik
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door