Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#367859
202Spots schreef: Geen Lizzy...
Maar als het vlees geen bot heeft dan kan je er 1 theelepeltje gemalen eierenschaal (per pond vlees) als calciumbron erbij doen.
Met een oude koffiemolen is dit makkelijk te malen ;).
Door Elfy
#370773
sylvia schreef: Mijn honden wegen 10 kg (ongeveer) en krijgen 200 gr Donna 50 gram meer omdat die meer verbruikt.
Dus je zal dan aan de 150 gr per dag komen om af te laten vallen.
Zoveel nog? Ik kwam op 175 gram voor Bonny en een 225 gram voor Casper... En daar keken ze al bedenkelijk bij hier ;) Ik zal eerst eens kijken hoe ze op dit gewicht af gaan vallen. Ze kregen zo'n 250/300 gram per dag; dus het is behoorlijk omschakelen voor ze. Maar ik merk aan ze dat ze over dit eten veel langer doen om te verteren. En dus een voldaner gevoel hebben!
Door Elfy
#370776
Truus schreef: Met een oude koffiemolen is dit makkelijk te malen ;).
Oh, dat is een goede tip! Ik had het nu gewoon "fijnvergruizeld" tussen m'n vingers en door het gehakt gemengd. was erg smakelijk ;D
Door 202spots
#370790
Elfy schreef: Oh, dat is een goede tip! Ik had het nu gewoon "fijnvergruizeld" tussen m'n vingers en door het gehakt gemengd. was erg smakelijk ;D
t moet echt wel tot poeder gemalen hoor, wanneer de stukjes schaal te groot zijn dan word 't niet zo makkelijk opgenomen vind ik.
Wanneer ze hier de schaal opeten met de rauw ei,dan zie ik meestal de volgende dag ook nog stukjes in de poep.
(btw electric molentje is makkelijkst)
Door Elfy
#370816
Ik heb nog zo'n molentje staan! Dat komt even goed uit. Ik zag inderdaad wat stukjes schaal in de ontlasting terug. Was ook een profosorische oplossing, want van vijzels krijg ik bij de gedachte eraan al het kippenvel op m'n rug :o
Trouwens, ik ben erg enthousiast over het eten van de honden momenteel!! De honden eigenlijk ook wel, haha. Zelfs Bonny staat niet meer zo lang boven haar bak te annaliseren. Ze begint er nu vrij vlot al aan! :D Kwartel vinden ze heerlijk en zelfs voor een gfmixje met orgaanvlees draaien ze hun poot niet meer om. Gisteren hebben ze een soort ruggegraat achtig bot gekregen. Ze hebben er van gesmuld en we hebben geen kind meer aan ze gehad. Handig met een huis vol visite ;D
Lichamelijk gezien is er bij Casper al een groot verschil. Normaal (wat je normaal noemt) poepte hij wel 4/5 keer op een dag en echt veel ook! Maar nu nog maar 2/3 keer en heel weinig!!! Alleen hiervoor doe ik het al!!
Ik ben dus lyrisch ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door