Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MillyMol
#3293999
pike schreef:Waarom denk je eigenlijk dat ze misschien zouden gaan braken of diarree krijgen? We geven onze honden toch allerlei mogelijke groenten. Waarom zouden asperges dan een probleem zijn? Ze bevatten veel vocht maar dat doen toch de meeste groentes?
Niet zozeer de asperges, maar de schil had voor problemen kunnen zorgen, vandaar dat ik die verwijderd heb.
Gebruikersavatar
Door pike
#3294011
MillyMol schreef:Niet zozeer de asperges, maar de schil had voor problemen kunnen zorgen, vandaar dat ik die verwijderd heb.
Dat begreep ik hiervoor van Lizzy ook al, dat de schil een probleem kon zijn, maar vraag ik mij nog steeds af waarom. Hij verteert niet, luidt het. Maar, ongekookte, ongemalen groente verteerd bij honden nooit. Als ik een heel worteltje geef of een stukje bataat wordt dat ook uitgepoept precies zoals het erin ging. Met of zonder schil, dat maakt niks uit. Een aspergeschil is natuurlijk wat steviger. Maar wat te denken van een rietstengel? Is ook echt wel stevig. Wordt gewoon gegeten en vervolgens "gewoon" weer uitgepoept. Pike vrat zich vol met die stengels als hij de gelegenheid kreeg. En poepte dan daags erna rietdrollen. Het is dus gewoon dat ik niet begrijp waarom asperges dan wel een probleem zouden vormen.
Door Lizzy
#3294049
pike schreef:Dat begreep ik hiervoor van Lizzy ook al, dat de schil een probleem kon zijn, maar vraag ik mij nog steeds af waarom. Hij verteert niet, luidt het. Maar, ongekookte, ongemalen groente verteerd bij honden nooit. Als ik een heel worteltje geef of een stukje bataat wordt dat ook uitgepoept precies zoals het erin ging. Met of zonder schil, dat maakt niks uit. Een aspergeschil is natuurlijk wat steviger. Maar wat te denken van een rietstengel? Is ook echt wel stevig. Wordt gewoon gegeten en vervolgens "gewoon" weer uitgepoept. Pike vrat zich vol met die stengels als hij de gelegenheid kreeg. En poepte dan daags erna rietdrollen. Het is dus gewoon dat ik niet begrijp waarom asperges dan wel een probleem zouden vormen.
Niemand maakt er hier een probleem van, ook ik niet. De schil van asperges zijn onverteerbaar en dat komt er (net als ongekookte wortel of riet) of langs voor of langs achter weer onverteerd uit. Is dat een probleem? Nee. Maar het is maar dat je het weet. Ik heb nergens geschreven dat ze TS ze daarom moest schillen of uit moest lepelen, slechts geschreven dat de schillen er onverteerd langs de een of andere kant weer uit komen. Ik heb ook wel eens ongeschilde gekookte asperges aan de honden gegeven en die het gegeten hebben, kotste een half uurtje later weer onverteerde asperges uit. Probleem? Nee. Zal ik ze nog een keer ongeschild gekookt voeren? Nee. Waarom zou ik. En vinden honden ongeschilde asperges lekker? Nou, meestal niet. En dan heb je altijd uitzonderingen die dat wel lekker vinden en zelfs de schillen lusten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door pike
#3294094
Oke dan had ik het gewoon niet goed geïnterpreteerd. Ik vond het ook al zo vreemd. Duc en Jakkie lusten ze niet, maar Pike vond een stukje altijd wel lekker. Maar ja, die kon je overal een plezier mee doen, behalve met brokken ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door