Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Too
#3289026
Hier weet ik te weinig van , als dit binnen jouw kennisgebied ligt vind ik het reuze interessant en hoop ik dat je je ervaringen met ons wilt delen
Ik vraag me nl af of je voldoende werkzame stof in een koekje kunt persen om een wezenlijke verandering te bewerkstelligen.
Als ik het goed begrijp gaat het om echt structurele voortdurende angst of vertaal ik het nu verkeerd?

Waar ik aan moest denken is bloesemtherapie , iets als Bach maar er zijner meer, en dan maatwerk door een zeer ervaren therapeut
ik denk dat dat wat krachtiger is en nog meer gericht op de basis en oorsprong van de angst.

Of bv T-touch kan ook veel steun geven.

Afgelopen jaarwisseling hebben een aantal BP honden wietolie ( welke variant moet ik je even schuldig blijven) gekregen tegen vuurwerkangst en dat leek ook goed te werken maar of dat voor een grote, voortdurende paniek ook geschikt is weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Too op zo 12 mar 2017, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3289087
Ik denk dat wanneer je deze voedingsmiddelen zo verwerkt in een koekje de dosering van de eventueel aanwezige werkzame stoffen hoe dan ook veels te laag is om maar enig positief effect te hebben. En behalve dat er dan misschien positieve aspecten aan zitten zitten er ook negatieve aan: Je voert veel koolhydraten (rijst, bataat).

Als je iets werkzaams wil hebben dan zou ik het eerst zoeken in de supplementen. Daarin zitten de werkzame stoffen geconcentreerd. En als die niet voldoen voor je hond kan je ook nog cbd-olie proberen en/of er middels training aan proberen te werken. Met behulp van een gedragstherapeut als je er zelf niet uitkomt.
Door Flappie
#3289098
pike schreef:Ik denk dat wanneer je deze voedingsmiddelen zo verwerkt in een koekje de dosering van de eventueel aanwezige werkzame stoffen hoe dan ook veels te laag is om maar enig positief effect te hebben.
Het wordt op lage temperatuur luchtgedroogd in plaats van verhit op hoge temperatuur.
Dat zal wel een verschil geven, denk ik.
Door Too
#3289109
Kan en wil je uitleggen wat er precies speelt dat maakt gericht meedenken imho een stuk makkelijker.

Bij de ' alternatieve geneeswijzen ' staan verschillende , grote en uitgebreide, topics mbt cbd inclusief sterkte, dosering etc
Door Flappie
#3289111
Too schreef:Kan en wil je uitleggen wat er precies speelt dat maakt gericht meedenken imho een stuk makkelijker.
De bedoeling is om een natuurlijke beloning te maken die stress verlagend en kalmerend werkt.
Dit is niet voor een eigen hond, maar voor 'alle' honden. :)
Door Flappie
#3289112
Too schreef: Bij de ' alternatieve geneeswijzen ' staan verschillende , grote en uitgebreide, topics mbt cbd inclusief sterkte, dosering etc
Maar de varianten die verdund zijn met hennepzaadolie dus beter vermijden en gaan voor deze met olijfolie bijvoorbeeld?
Door Too
#3289113
Flappie schreef:Maar de varianten die verdund zijn met hennepzaadolie dus beter vermijden en gaan voor deze met olijfolie bijvoorbeeld?

Ga je nou eerst 's goed inlezen
Mediwiet en zamnesia hebben veel info , canna for pets ook en dan voornoemde topics hier met allerhande ervaringen
Door MillyMol
#3289137
Flappie schreef:De bedoeling is om een natuurlijke beloning te maken die stress verlagend en kalmerend werkt.
Dit is niet voor een eigen hond, maar voor 'alle' honden. :)
Waarom zou ik in godsnaam een stressverlagende en kalmerende natuurlijke beloning aan mijn hond willen geven? Met welk doel? Als ik met hem train wil ik dat hij alert is, wat overigens iets heel anders is dan gestrest. En hoeveel van die beloningen zou ik mijn hond moeten geven om het gewenste effect te sorteren?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3289144
Zou je je niet beter echt goed inlezen voor je je aansprakelijk gaat stellen voor iemand anders' hond? :o
Er zijn toch zaken bij waar wij gewoon niet verder komen dan een 'denk ik' of 'waarschijnlijk'. Vind jij dat voldoende zekerheid?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door