Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3278982
Nelson begont zijn interesse te verliezen in mijn beloningen. Dat konijnenhol is écht leuker en als hij een "kom hier" krijgt komt hij vaak niet meer meteen maar snuffelt eerst nog gezellig wat rond, markeert wat en komt dan eens naar de baas.

Ik droog met name long en spiervlees en geef walnoten. Maar het is dus niet concurrerend genoeg met de omgeving.

Zijn er nog creatieve mensen? Hij kan tegen:
Paard, lam, geit, konijn, haas, ree, hert, lama. En appel, dat zou ik ook nog kunnen proberen.

Balletjes, trekspelletjes etc vind hij in het bos niet leuk. Hij snuffelt veel liever aan iedere boom ::)
Door TomsBorders
#3278986
ik weet niet of pens te gevaarlijk is maar als je dat voert zou je het ook in plakjes kunnen drogen.
gedroogd hart van de dieren wordt ook wel gewadeerd. En misschien als je echt een trainingssessie doet waar je even wat minder hygiëne wel aan kan zou je misschien ook wat rauwe stukjes kunnen geven of even koken, is toch weer een andere smaak en vooral de nieuwigheid is ook belangrijk bij beloningen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3278992
eelke schreef:Hier is kaas het je van het. Maar dat zou je dan ook eerst moeten proberen.
Hmmmm..... En dan dus kaas gewoon introduceren als "nieuwe diersoort?" Dat is op zich natuurlijk wel een idee.
Maar hoeveel kan en mag hij daarvan hebben? Want je moet er wel best wat van geven een paar dagen om te kijken of er reactie komt.
TomsBorders schreef:ik weet niet of pens te gevaarlijk is maar als je dat voert zou je het ook in plakjes kunnen drogen.
gedroogd hart van de dieren wordt ook wel gewadeerd. En misschien als je echt een trainingssessie doet waar je even wat minder hygiëne wel aan kan zou je misschien ook wat rauwe stukjes kunnen geven of even koken, is toch weer een andere smaak en vooral de nieuwigheid is ook belangrijk bij beloningen.
Pens drogen wordt moeilijk, al is het wel een goed idee. Ik ga echt letterlijk over mijn nek van pens ;D
Dus om dat te gaan drogen...
Koken in plaats van drogen is een goed idee! Andere structuur, andere smaak ook waarschijnlijk. Dat ga ik eens proberen.
Door eelke
#3278995
Geen idee. Ik zou denk ik net zo veel geven als je zou geven bij een trainingssessie, als dat goed gaat is het prima toch? Heel veel geven zou ik niet doen, want het is natuurlijk wel erg zout. Je zou zelfs naar schapen of geitenkaas kunnen kijken.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3278997
Hier is kaas de grote trigger als ze echt echt moet komen. Verder eet ze alles. Favoriet zijn penstrainers, gedroogde long, gedroogde appeltjes en zo'n tube met wat je er maar in wil stoppen. Kvv, smeerkaas, leverworst ect. Niet gezond, maar ze luistert er wel als een trein door. Liefde van de labrador gaat door de maag. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3279000
Els&Flow schreef:Hier is kaas de grote trigger als ze echt echt moet komen. Verder eet ze alles. Favoriet zijn penstrainers, gedroogde long, gedroogde appeltjes en zo'n tube met wat je er maar in wil stoppen. Kvv, smeerkaas, leverworst ect. Niet gezond, maar ze luistert er wel als een trein door. Liefde van de labrador gaat door de maag. :biggrin2:
Maar Flo heeft geen allergie :-\ (gelukkig voor Flo natuurlijk!)

Vóór hij allergisch werd trainde ik wel eens met Frolic. Mijn hemel, dan hoefde ik hem nooit te roepen want dat ging hij niet meer bij mijn zakken weg! ;D ;D

Geitenkaas is ook een goed idee Eelke!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3279004
Hope schreef:Maar Flo heeft geen allergie :-\ (gelukkig voor Flo natuurlijk!)

Vóór hij allergisch werd trainde ik wel eens met Frolic. Mijn hemel, dan hoefde ik hem nooit te roepen want dat ging hij niet meer bij mijn zakken weg! ;D ;D

Geitenkaas is ook een goed idee Eelke!
Klopt, maar dan nog gaat de liefde van de hond door de maag. Dus afwisseling en zoveel mogelijk biologisch. Een vriendin heeft 2 labs met allergie en die geeft ook rustig snoeptomaatjes, stukjes komkommer, stukjes appel en niet alleen gedroogd en als het echt moeilijk is (bijv training oid) dan komt er een zak met extra lekkers tevoorschijn. In haar geval kippenmaagjes maar dat zou dan bij jou bijvoorbeeld een tube met geitenkaas kunnen zijn, of blokjes ervan oid.
#3279010
Als je vorige keer de reactie op een stukje brood zag zou ik zeker niet met veel beginnen. Beetje rustig doen.
Ik weet niet of hij altijd zo hevig reageert maar ik zou toch even opletten met een enorme hoeveelheid van iets nieuws te geven.
Als je vb een dag brood zou geven zou het mij niet verbazen dat hij erin blijft zoals hij reageert. En je weet toch nooit op voorhand wat hij gaat doen he.

Verder ga ik met Eelke mee als je het6 weken als beloning gebruikt en je niets opmerkt zal hij wel geen last krijgen later. Als hij licht allergisch is kan het wel opbouwen maar ik vind 6 weken al lang. Als je op zeker wil spelen houdt je het gewoon wat langer vol.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3279011
pearlsofpassion schreef:Als je vorige keer de reactie op een stukje brood zag zou ik zeker niet met veel beginnen. Beetje rustig doen.
Ik weet niet of hij altijd zo hevig reageert maar ik zou toch even opletten met een enorme hoeveelheid van iets nieuws te geven.
Als je vb een dag brood zou geven zou het mij niet verbazen dat hij erin blijft zoals hij reageert. En je weet toch nooit op voorhand wat hij gaat doen he.

Verder ga ik met Eelke mee als je het6 weken als beloning gebruikt en je niets opmerkt zal hij wel geen last krijgen later. Als hij licht allergisch is kan het wel opbouwen maar ik vind 6 weken al lang. Als je op zeker wil spelen houdt je het gewoon wat langer vol.
Nee, ik ga hem zeker geen kilo kaas geven. En absoluut niets met graan, dat durf ik echt niet (en hoeft ook niet).
Kaas is wel een optie om te proberen. En dan zes weken, dan moet ik inderdaad wel reactie zien als het niet werkt.
Appel kan hij zeker tegen. Eens kijken hoe lang dat in de droger moet om het niet zo te laten plakken en toch lekker te laten zijn voor hem. Vers kan ook, doe ik er gewoon een zakje om.
Els&Flow schreef:
Klopt, maar dan nog gaat de liefde van de hond door de maag. Dus afwisseling en zoveel mogelijk biologisch. Een vriendin heeft 2 labs met allergie en die geeft ook rustig snoeptomaatjes, stukjes komkommer, stukjes appel en niet alleen gedroogd en als het echt moeilijk is (bijv training oid) dan komt er een zak met extra lekkers tevoorschijn. In haar geval kippenmaagjes maar dat zou dan bij jou bijvoorbeeld een tube met geitenkaas kunnen zijn, of blokjes ervan oid.
Dat snap ik, en daarom zoek ik ook naar variatie. En wellicht zie ik iets over het hoofd.
Maar Nelson is niet een hond die ik zomaar wat kan geven helaas. Dus nu eerst maar eens met kaas proberen, en daarna weer kijken of er nog ruimte is voor iets anders. Maar weet je, als hij allergisch reageert dan doet hij dat zó heftig dat ik echt niet iedere keer de gok durf te nemen om hem wat nieuws te geven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3279542
Nelson eet in zijn groentenmix bloemkool en ik kom er achter dat hij een moord doet voor rauwe bloemkool, dat witte achter de roosjes.
Dat kan voor af en toe geen kwaad toch? Niet iedere week een halve bloemkool, dat snap ik. Maar rauwe bloemkool is niet giftig of zo voor honden, toch?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3279547
Hope schreef:Nelson eet in zijn groentenmix bloemkool en ik kom er achter dat hij een moord doet voor rauwe bloemkool, dat witte achter de roosjes.
Dat kan voor af en toe geen kwaad toch? Niet iedere week een halve bloemkool, dat snap ik. Maar rauwe bloemkool is niet giftig of zo voor honden, toch?


Nee hoor, gaat ook rauw in de groentemix!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door