Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#3264438
pluk schreef:
Zou top zijn als je 'm vertaald!
Komt goed, maar niet vanavond :biggrin2:
Ben halfverwege en ga morgen verder :)
Door Lizzy
#3264442
Martine-Tom schreef:Komt goed, maar niet vanavond :biggrin2:
Ben halfverwege en ga morgen verder :)
Wat onwijs lief en gaaf Martine, dat je 'm vertaald! Dank je wel alvast. En hard nodig want die clubjes die dit soort onzin beweren: die moeten echt gestopt worden!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3264461
pluk schreef:weet je, ik lees al die berichten op Fb ook. En ik vraag me echt af hoe mensen erbij komen om gewoon blind zo'n advies op te volgen omdat een of andere vent dat roept. Maar goed, ook over andere onderwerpen roept hij de idiootste dingen die anderen dan weer overnemen.
Ik ben dus niet de enige die zich eraan stoort. Ikben ondertussen geen lid meer, er wordt zo belachelijk veel onzin verkocht :-X
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3264475
Nu worden alle berichten wat over vit d gaat verwijderd. Terwijl het voor iedereen leerzaam is, en belangrijk dat ze dus niet bij gaan geven als dit niet door een da is vastgesteld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door topaaz
#3264627
Ik heb het vertaald voor wie geinteresseerd is :) Het staat in de originele post
Door Lizzy
#3264685
topaaz schreef:Ik heb het vertaald voor wie geinteresseerd is :) Het staat in de originele post
Zo dan, wow!!!!!!!!! Super bedankt :-* ! Ik hoop dat ondertussen Martine-Tom bijna klaar is met vertalen! Ik stuur haar even een waarschuwing.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3264699
Weet iemand of het ook voor mensen gevaarlijk is om vit D te supplementeren?
Ze raden het nl aan bij de baby' s...
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3264700
pearlsofpassion schreef:Weet iemand of het ook voor mensen gevaarlijk is om vit D te supplementeren?
Ze raden het nl aan bij de baby' s...


Kinderen tot 4 jaar sws, en voor volwassenen alleen als je te kort hebt. Ik heb ook te kort, dus ik slik ook bij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3264716
pearlsofpassion schreef:Weet iemand of het ook voor mensen gevaarlijk is om vit D te supplementeren?
Ze raden het nl aan bij de baby' s...
Gek, hé... Net als vitamine K, en die laatste is helemaal vreemd eigenlijk.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3264726
Vit D is voor de botaanmaak he. Bij chronisch tekort krijg je osteoporose dacht ik he?
Dat het niet werkt tegen ziektes vind ik niet vreemd.

Vit K is iets met bloedstolling.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3264741
pearlsofpassion schreef:Vit D is voor de botaanmaak he. Bij chronisch tekort krijg je osteoporose dacht ik he?
Dat het niet werkt tegen ziektes vind ik niet vreemd.

Vit K is iets met bloedstolling.
Vitamine D is nodig voor een goede opname van calcium. In kunstvoeding zit het al toegevoegd en bij een goed dieët van de moeder zit het ook in. De vraag is dus of je met extra toedienen het lichaam niet overbelast.
Vitamine K is inderdaad voor bloedstolling maar is héél raar dat die gegeven wordt aan elke baby. Toedienen van vitamine K kan namelijk ook wel echt vervelende gevolgen hebben.

Maar goed, straks hebben we nog een baby-topic ;D
Dan is Barfplaats straks Babyplaats ::)
Door frodo quin
#3264752
pearlsofpassion schreef:Weet iemand of het ook voor mensen gevaarlijk is om vit D te supplementeren?
Ze raden het nl aan bij de baby' s...
Net als bij honden kan het gevaarlijk zijn voor mensen. In onze landen hebben de meeste mensen een tekort in de winter en zeker bij baby's kan dat permanente schade veroorzaken, maar een overschot ook. Je geraakt er niet op één twee drie over hoor, maar ik zou dus enkel supplementeren na bloedonderzoek.
Door ikke
#3266735
woow extra d jsa had ik als advies gekregen voor me hondje maar nu ik dit lees???? hy inderdaad af en toe braken wel aleen schuim en veel plassen doet hy ook dus zal ik stoppen met vit d ???hy krygt ook vlees voer en veeel buiten vind dit echt erug dat de ene Zegt wel en nu blykt beter van niet ik had het van diamond fauna
Gebruikersavatar
Door pluk
#3266743
ikke schreef:woow extra d jsa had ik als advies gekregen voor me hondje maar nu ik dit lees???? hy inderdaad af en toe braken wel aleen schuim en veel plassen doet hy ook dus zal ik stoppen met vit d ???hy krygt ook vlees voer en veeel buiten vind dit echt erug dat de ene Zegt wel en nu blykt beter van niet ik had het van diamond fauna
Inderdaad direct stoppen met vitamine d!
Voor dat braken en plassen: wanneer doet hij dat? Hoe vaak? Wanneer krijgt hij eten, wat eet hij?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door