Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3230572
oh ja het gekke is dat ik ooit een paar kg van iets had dat niet gegeten werd.. Ik het vet wegsneed en dan de rest in de droger gooide.. Ze het dan wel opaten.. blijkbaar verdwijnt er iets door het drogen. Of het vlees van dit soort wild is te vers voor ze.. misschien moet het eigenlijk adelijker zijn of zo.. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Maxioscar
#3230578
duif nog nooit geprobeerd , fazant toen ze hier net waren en nog niet echt gewent waren aan barfen , wilde eend nog niet geprobeerd.
Jonge wilde konijntjes[door de katten gevangen] laten ze volledig links liggen , maar een verse wilde haas....ruzie!!!! Heerlijk om te zien dat ze dan zelfs nog de vacht er helemaal bij opeten!! Is het beest niet voor niks gesneuveld....
Ik heb wel het idee dat hoe meer honden [waarvan er maar 1 het echt lekker vind] hoe makkelijker de honden worden met eten ;)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3230581
Maxioscar schreef:duif nog nooit geprobeerd , fazant toen ze hier net waren en nog niet echt gewent waren aan barfen , wilde eend nog niet geprobeerd.
Jonge wilde konijntjes[door de katten gevangen] laten ze volledig links liggen , maar een verse wilde haas....ruzie!!!! Heerlijk om te zien dat ze dan zelfs nog de vacht er helemaal bij opeten!! Is het beest niet voor niks gesneuveld....
Ik heb wel het idee dat hoe meer honden [waarvan er maar 1 het echt lekker vind] hoe makkelijker de honden worden met eten ;)
Niet per definitie.. Ik merk dat honden samen ook een totaal andere smaak kunnen hebben. Wat de een niet blieft eet de ander met veel smaak en graagte op ;)
Gebruikersavatar
Door Meneer M Hond
#3230686
Wilde eend heb ik nog niet geprobeerd, maar volgens mij lust mijn hond echt alles. Duif, fazant, haas, kwartel, wild konijn, allemaal gaat het met smaak naar binnen! :biggrin2:
Wat 'n luxe als ik dat zo lees..
Heb sinds gister n pleeghondje, hopen dat dat ook 'n alles-etertje is.. ::)
Gebruikersavatar
Door startouw
#3231279
Hier van de 3 honden 1 die wilde eend ook echt vergif vind. Hij ruikt er amper aan en loopt dan al weg. Il heb het laatst 3 dagen achter elkaar asngeboden en ook echt niets anders gegeven....hij heeft 3 niks gegeten
. Duif zelfde verhaal.maakt niet uit wat ik erbij geef.
Verder eten ze gewoon alle wild.
Door BlissSpirit
#3231281
Het rare is, ze eten het spiervlees van wilde eend, gans en zwaan wel, maar de karkassen dus echt niet. Bliss wilde fazant nog wel proberen, maar kotst het vervolgens na een paar minuten weer uit.
Al het andere wild, op 4 pootjes, is jummie

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door smulpaap
#3231317
BlissSpirit schreef:Het rare is, ze eten het spiervlees van wilde eend, gans en zwaan wel, maar de karkassen dus echt niet. Bliss wilde fazant nog wel proberen, maar kotst het vervolgens na een paar minuten weer uit.
Al het andere wild, op 4 pootjes, is jummie

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk


Toen ik pas begon met barf voerde ik ze , toen ze er aan toe waren ook fazant . Dat ging gretig naar binnen , maar twee van de (toen nog) vier honden kotsten ook na fazant
Ik heb toen eens geprobeerd of het beter ging als ik het orgaan eruit haalde . En het ging beter
De andere twee weigerden fazant al vanaf het begin , als het orgaan er nog in zat . dat mag ik er dus vooraf uithalen :biggrin2:
Voordat ze begonnen te eten keken ze zelf ook nog even , of die gore organen er wel uit waren gehaald door het personeel

Met gans hetzelfde verhaal . Lever en hart willen ze wel , maar vooral geen maag
Kip een eendmaag eten ze wel en wordt wel goed verdragen
Spoelen van de ganzenmaag heb ik ook gedaan ... maar nee hoor
Door BlissSpirit
#3231324
smulpaap schreef:

Toen ik pas begon met barf voerde ik ze , toen ze er aan toe waren ook fazant . Dat ging gretig naar binnen , maar twee van de (toen nog) vier honden kotsten ook na fazant
Ik heb toen eens geprobeerd of het beter ging als ik het orgaan eruit haalde . En het ging beter
De andere twee weigerden fazant al vanaf het begin , als het orgaan er nog in zat . dat mag ik er dus vooraf uithalen :biggrin2:
Voordat ze begonnen te eten keken ze zelf ook nog even , of die gore organen er wel uit waren gehaald door het personeel

Met gans hetzelfde verhaal . Lever en hart willen ze wel , maar vooral geen maag
Kip een eendmaag eten ze wel en wordt wel goed verdragen
Spoelen van de ganzenmaag heb ik ook gedaan ... maar nee hoor
Hier waren het fazanten boutjes, dus geen orgaan in de buurt geweest, maar helaas.
De andere wilde vogel karkassen waren altijd al zonder inhoud, maar dat mocht niet baten. Afbeelding
Stelletje verwende mutsen zijn het Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door jasmijn
#3232002
Maf genoeg is wilden eend dus een van de dingen die mijn mieperd dus wel eet ::) ;D
Wel met lange tanden maar he hij eet het :biggrin2:

Had het een keer voor de "grap" gekocht om dat ik zeker wist dat hij het zou weigeren net zo als duif, fazant, patrijs, wilde gans en kwartel, mijn kaak lag in de kelder want hij ad het op :o

Moet het niet te vaak voeren, maar 1 keer per 2 weken en hij eet het keurig op ( na ik het in mini stukjes heb geknipt wat iets wat je niet super lekker vind doe je geen moeiten voor hoor ::) :biggrin2: )
Door smulpaap
#3232148
jasmijn schreef:Maf genoeg is wilden eend dus een van de dingen die mijn mieperd dus wel eet ::) ;D
Wel met lange tanden maar he hij eet het :biggrin2:

Had het een keer voor de "grap" gekocht om dat ik zeker wist dat hij het zou weigeren net zo als duif, fazant, patrijs, wilde gans en kwartel, mijn kaak lag in de kelder want hij ad het op :o

Moet het niet te vaak voeren, maar 1 keer per 2 weken en hij eet het keurig op ( na ik het in mini stukjes heb geknipt wat iets wat je niet super lekker vind doe je geen moeiten voor hoor ::) :biggrin2: )
Hoe bestaat het , een mieper en wel wilde eend :biggrin2: ::)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3232150
jasmijn schreef:Maf genoeg is wilden eend dus een van de dingen die mijn mieperd dus wel eet ::) ;D
Wel met lange tanden maar he hij eet het :biggrin2:

Had het een keer voor de "grap" gekocht om dat ik zeker wist dat hij het zou weigeren net zo als duif, fazant, patrijs, wilde gans en kwartel, mijn kaak lag in de kelder want hij ad het op :o

Moet het niet te vaak voeren, maar 1 keer per 2 weken en hij eet het keurig op ( na ik het in mini stukjes heb geknipt wat iets wat je niet super lekker vind doe je geen moeiten voor hoor ::) :biggrin2: )
Hier een mieperd die alles eet. De truc is inderdaad alles in kleine stukjes, en over de laatste 2 stukjes een scheut zalmolie als beloning; )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door