Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door startouw
#3224002
Sinds een paar maanden ben ik terug gegaan naar gedeeltelijk KVV voeren. Ze krijgen nu 5 dg kvv en 2 dg barf.
Nu krijg ik een nieuwe lading vleesjes binnen en moet ik dus opnieuw portioneren, maar ik was aan het denken hoe dat nu het beste te verdelen. aangezien ze 5 dg KVV krijgen hoeven ze niet nog eens orgaan erbij op de barf dagen. Dus enkel vleesbot en spiervlees. maar in welke verhouding ? want als ik de gewone barf verhouding aan houd dan is de portie te klein. dus portie spiervlees vergroten ?? of toch ook iets meer vlees bot en iets meer spiervlees ???
tips iemand ????!!
Laatst gewijzigd door startouw op ma 06 jun 2016, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#3224029
Ligt een beetje aan hond en kvv. Stel dat de kvv genoeg bot bevat zou ik op barfdag geen extra bot geven...andersom dan dus wel. Dan rijst de vraag of wat meer bot bij woef geen te harde ontlasting gaat geven. Zo niet, dan kan er wel wat vleesbot bij. Zowel, dan zou ik het gewicht gewoon aanvullen met spiervlees. Zeker als je in ogenschouw neemt dat in de meeste kvv's het spiervlees wellicht wat zozo zijn zowel in kwaliteit als kwantiteit.
#3224054
Ik zou ik dat geval het orgaandeel vervangen door spiervlees,maar ik heb katten... ::) Die hebben sneller last van wat harde ontlasting bij meer bot ...
Ik zou inderdaad ook vooral kijken wat er in de kvv zit en daarop een beetje aanvullen en vooral kijken waar de hond het beste op reageert. Het ene bot is ook het andere niet. Bij konijn en kip hoeft wat minder spier bij dan bij fazant vb.
En verder wat leuke complete dingen voeren op de barfdagen. Visjes, eitjes enz....
Gebruikersavatar
Door startouw
#3224063
bedankt voor het advies alvast :)
En ze krijgen inderdaad op de barfdagen die soorten die niet in KVV zitten ( en ze krijgen 6 verschillende merken KVV ) Barf: haas, kwartel, konijn, paard, gans, hert bijv.
Qua harde ontlasting moet ik inderdaad een beetjes opletten, 2 van de 3 honden neigen wel eens naar wat hardere poep, dus meer spiervlees is dan denk ik de beste optie.
#3224076
Let even op welk percentage bot het beste gaat. Kvv durft soms ook nogal veel bot te bevatten, en bij barf kan je dan toch wat meer voeren dan je verwacht. Ook al omdat mooi vleesbot toch vaak beter bevleesd is dan 50%.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door