Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3198035
Hoi all, mijn Hond Laska, hollandse herder van 1 jaar oud, is nu anderhalve dag aan de dunne en spuugt, nu wil ze dus niet eten. Wat kan ik haar aanbieden? En hoe begin ik straks weer als het over is? Is hoor graag jullie suggesties, groet Henriëtte
Door Lizzy
#3198040
Renate Laska schreef:Hoi all, mijn Hond Laska, hollandse herder van 1 jaar oud, is nu anderhalve dag aan de dunne en spuugt, nu wil ze dus niet eten. Wat kan ik haar aanbieden? En hoe begin ik straks weer als het over is? Is hoor graag jullie suggesties, groet Henriëtte
Ze is dus kennelijk echt niet lekker... Ahhh, arme Laska! Het beste voer je niks, zolang je hond niet wil eten. Ze voelen het zelf prima aan. Geef haar wel te drinken en als ze zich niet lekker voelen, vinden ze bouillon van botten gemaakt vaak heerlijk. Daar mag je best een snufje zout in doen. Zout houdt vocht vast. Niet teveel natuurlijk, dat is ook weer niet goed. In plaats van zout mat je er ook zeewier in doen.

Zodra ze weer eetlust krijgt, zou ik haar spiervlees geven. En dat desnoods even overgieten met gekookt water om de aantrekkelijkheid te verhogen. Pas als ze weer in orde is, kun je vleesbot gaan geven, maar wel gemalen of heel goed geplet.

Ik vind VSM tabletjes Okugest altijd super goed werken! Gewoon de koop bij de drogist.
Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3198049
Oke dank je lizzy, blij met je antwoord. Ik ga sowieso de vsm tabletten even halen! En ik ga lekker een bouillon voor haar maken.
Als het te lang duurt ga ik maar een naar de dierenarts!
Dank!
Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3198055
Oh nog een vraagje....welke dosering moet ik aanhouden...ze is dus een jaar en weegt 21/22 kilo ongeveer.
Haar ontlasting ruikt trouwens heel erg...terwijl ze normaal gesproken helemaal geen geur heeft eigenlijk. Zegt dit iets over haar?
Hihi dat waren dus twee vragen...
Door Lizzy
#3198060
Renate Laska schreef:Oh nog een vraagje....welke dosering moet ik aanhouden...ze is dus een jaar en weegt 21/22 kilo ongeveer.
Haar ontlasting ruikt trouwens heel erg...terwijl ze normaal gesproken helemaal geen geur heeft eigenlijk. Zegt dit iets over haar?
Hihi dat waren dus twee vragen...
Je kunt de helft van de volwassen mensendosering aanhouden. Het zijn dus tabletten voor mensen, maar ze zijn zeer geschikt voor honden! (en dat maakt in de homeopathie niet uit).

Hoe is ze verder? Heeft ze koorts? Braakt ze ook? Is ze verder ook echt ziek en lamlendig?

Ik weet natuurlijk niet hoe de ontlasting ruikt maar ontlasting kan gewoon echt heel erg vies ruiken hoor, als het spijsverteringssysteem overstuur is door een virusinfectie of bacteriele infectie. Het gaat ook erg stinken van Parvo maar ik neem aan dat zij gevaccineerd is. Toevallig recent gevaccineerd? Want als ze bijv. pas gevaccineerd is, kan dit zelfs een reactie zijn op de Parvo enting.

Giardia stinkt ook maarrrr, daar is een hond in de regel nooit ziek van.
Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3198079
Nee geen koorts...overdag binnen wel erg rustig...maar in het bos is ze gewoon. Ik Loop wel veel minder dan normaal maar ze gaat achter de vogels konijnen en muizen aan zoals altijd. Daar merk ik geen verschil in. Ze heeft gisteren een keer gespuugd en vanmorgen een keer. Gisteren geel en vanmorgen licht bruin van kleur.
Net een pilletje gegeven....bij acute diarree bij mensen adviseren ze elk uur twee tabletten, bij kids een per uur. Met een Max van zes tabletten per dag bij kinderen. Bij volwassen twaalf per dag.
Zal ik drie keer per dag een tablet geven of ook even elk uur?
Bouillon sttaat aan :)
Haar inentingen heeft ze gehad maar niet recent...de jaarlijkse inenting komt eraan maar daarvoor wordt ze eerst getiteerd....
Door Lizzy
#3198179
Renate Laska schreef:Nee geen koorts...overdag binnen wel erg rustig...maar in het bos is ze gewoon. Ik Loop wel veel minder dan normaal maar ze gaat achter de vogels konijnen en muizen aan zoals altijd. Daar merk ik geen verschil in. Ze heeft gisteren een keer gespuugd en vanmorgen een keer. Gisteren geel en vanmorgen licht bruin van kleur.
Net een pilletje gegeven....bij acute diarree bij mensen adviseren ze elk uur twee tabletten, bij kids een per uur. Met een Max van zes tabletten per dag bij kinderen. Bij volwassen twaalf per dag.
Zal ik drie keer per dag een tablet geven of ook even elk uur?
Bouillon sttaat aan :)
Haar inentingen heeft ze gehad maar niet recent...de jaarlijkse inenting komt eraan maar daarvoor wordt ze eerst getiteerd....
Ja, ik zag in het onderwerp dat ze ook had gespuugd. Had ik niet eerder gezien :-[ . Nou ja, twee keer spugen waarvan 1 keer 'gal' vind ik nog niet zorgwekkend. Je mag ook even ieder uur een tablet geven en daarna over gaan op de dosering per dag. Moet ze echt vaak aan de diarree, kan ze het nog ophouden? Ik hoop dat ze gauw opknapt.
Door renate1985
#3198518
Er heerst ook een virus onder de honden van spugen diarree.

Zeno heeft het ook gehad en is pas sinds een paar dagen opgeknapt. Hij is 1.5 week goed ziek geweest.

Wij hebben hem okugest gegeven tegen de misselijkheid en dat hielp super. Hij hoefde niet meer over te geven maar was nog niet lekker. Diarree kwam er als water uit.

We hebben hem goed laten drinken en laten vasten wanneer hij geen trek had. Hij heeft in die 1.5week 4 dagen niet gegeten ( dan weer een dag wel en dan weer 1 of 2 dagen niks ).

We zijn hem rauwe geitenmelk erbij gaan geven om zijn weerstand wat omhoog te brengen. Geen idee of dat daar mee lukte maar hij knapte wel op.

Verder hebben we hem alleen spiervlees en gemalen gegeven. En vooral heel veel water.

Beterschap voor je hondje! Hopelijk is die er sneller vanaf als die van ons.
Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3198608
Hi, gaat nu iets beter met Laska. Ze gedraagt zich nu niet meer ziek.
Ik geef haar een bouillon van getrokken kipvleugels en heb daar op het einde wat hart en konijnen vlees aan toegevoegd en de kip vlees van het bot gehaald zodat ze toch wat vulling krijgt want ik merkte nu duidelijk aan haar dat ze trek had. Ik geef haar nog wel okugest..drie tabl.per dag.
Vandaag krijgt ze nog alleen gevulde bouillon en morgen wil ik voorzichtig proberen weer wat rauw te gaan toevoegen. Gisteren morgen heeft ze nl. Voor het laatst gespuugd en dat was gal.
Overigens heerst het inderdaad bij ons ook op de club.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door