Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3158011
Hallo Allemaal,

Onze hond eet al haar hele leven BARF. Ze was wel altijd wat kieskeurig wat betref bot maar at het meeste wel.
Afgelopen maanden hebben we alleen maar KVV gegeven, en af en toe een kippenbout.

Uiteindelijk hebben we weer een compleet BARF menu aangeschaft.
Nu is het zo.. dat ze haar bot gewoon niet meer wil eten.. met pijn en moeite een eendennekje of een kipkarkasje maar that's it. (terwijl eendennek voorheen haar FAVORITE was)
Voorheen toen ze wel nog bot at, maar niet alles kreeg ik wel eens het advies gewoon niets anders te voeren, uiteindelijk zou ze wel gaan uiten (om haar op deze manier aan b.v. konijn te krijgen)
Maar natuurlijk ben ik een softy en geef ik haar na 2/3 dagen niet eten wat anders.. Bang dat ik haar tekort doe..

Mijn mening is dat ze gewoon een luie eter is geworden.. Dat gemalen schoof ze natuurlijk altijd lekker makkelijk naar binnen...
Wat denken jullie? Wat zouden jullie doen? Zijn er nog andere manieren? Tips Tricks?


Bedankt voor jullie reacites alvast
#3158028
Je schrijft : De hond eet haar hele leven al BARF . Ik ga er dus even vanuit dat het geen heel jonge hond meer is ?
Is er misschien iets mis in haar bekje ? Een hond kan bv ook gaan weigeren als er gebitsproblemen zijn
Of oorpijn , dat kan ook .

Hoe ging /gaat het met de vertering op BARF ?
Ontlasting
Is ze bv weleens misselijk (geweest )
#3158042
Als er geen medische problemen (mond/tand) problemen aan ten grondslag liggen, zou ik dus 1 maal per dag gaan voeren (als de hond volwassen is) en eerst haar vleesbot geven. De rest in de bak op het aanrecht laten staan. En dan wachten tot ze eerst haar vleesbot op eet. En niet binnen een paar seconden beginnen met eten? Wegnemen, vleesbot inclusief de rest van het voer wegzetten en pas de volgende maaltijd-tijd weer aanbieden en dan weer eerst het vleesbot. Als ze dat op eet, krijgt ze de rest. De meeste honden kiezen dan toch wel eieren voor hun geld.
#3158049
smulpaap schreef: Je schrijft : De hond eet haar hele leven al BARF . Ik ga er dus even vanuit dat het geen heel jonge hond meer is ?
Is er misschien iets mis in haar bekje ? Een hond kan bv ook gaan weigeren als er gebitsproblemen zijn
Of oorpijn , dat kan ook .

Hoe ging /gaat het met de vertering op BARF ?
Ontlasting
Is ze bv weleens misselijk (geweest )
Nou haha  haaar hele leven ouder klinkt dan mijn bedoeling was. ze is pas vier en een half jaar oud:)
Ik zie niks geks in haar mond? Een beetje tandplak hier en daar maarja..dat lijkt me niet meer dan normaal Of kun je gebitsproblemen niet met het blote oog zien?
Wel zijn haar hoektanden wat afgesleten?

Tja misselijk.. ze eet erg graag gras. maar ook dat doet ze al van jongs of aan.
Ze had altijd mooie keuteltjes:) Nu is het allemaal meer wat luchtiger en meer.. maar naar mijn mening is dat omdat ze KVV krijgt.

Ze kreeg en krijgt nog steeds 1 malig per dag eten.
Precies wat jij zegt Lizzy heb ik gedaan.. maar na 3 dagen proberen ga ik overstag (Te soft..:P).. hoe lang kan een hond zonder eten?
#3158255
Lizzy schreef: Nou, heel lang maar dat wil je ook niet. Maar, heb je (als ze het bot niet at) alle eten weggehaald en pas de volgende dag weer aangeboden?

Als het echt niet lukt, ging ik malen.
Jazeker ze kreeg dan alleen maar bot voorgezet. de rest hield ik achter:)
#3158489
Ik denk ook dat ze liever lui dan moe is wat het eten betreft. Pike heeft dat ook. Na een vakantie met enkel kippenvleugels (dus niet eens gemalen bot maar wel kleine hapslipwegbotjes), wou hij bij thuiskomst ook geen groter bot meer. Heeft niet lang geduurd want hij wou toch wel graag wat eten  :biggrin2:
Misschien dat je kan beginnnen met kleine hapslikwegbotjes zoals kippennekjes of - vleugeltjes en dan langzaam aan wat groter. Desnoods doe je eerst nog een deel gemalen bot en een deel nekjes, geplet. Dan alles nekjes geplet en dan hele nekjes en langzaam aan naar wat groters. Zoiets.
#3158493
Lizzy schreef: OK, daar trapt ze dus duidelijk niet in :biggrin2:

En gemalen eet ze het wel?
Wijs hondje hebben we.. die hou je niet zomaar voor de gek..hahaha ::) Gemalen gaat dr in alsof t niks is:)
pike schreef: Ik denk ook dat ze liever lui dan moe is wat het eten betreft. Pike heeft dat ook. Na een vakantie met enkel kippenvleugels (dus niet eens gemalen bot maar wel kleine hapslipwegbotjes), wou hij bij thuiskomst ook geen groter bot meer. Heeft niet lang geduurd want hij wou toch wel graag wat eten  :biggrin2:
Misschien dat je kan beginnnen met kleine hapslikwegbotjes zoals kippennekjes of - vleugeltjes en dan langzaam aan wat groter. Desnoods doe je eerst nog een deel gemalen bot en een deel nekjes, geplet. Dan alles nekjes geplet en dan hele nekjes en langzaam aan naar wat groters. Zoiets.

Ja we proberen t met kleine nekjes.. maar na 3 dagen niet eten.. weet zij denk ik dat we om zijn en wat anders geven.. en wij durven niet nog een 4e dag geen eten te geven.. Lijkt me ook niet gezond trouwens.. Na 3 dagen lijkt me ze al heel magertjes :-[
Door Martine-Tom
#3158618
Welk bot heb je allemaal geprobeerd?
Heb je nog enig idee wat haar lievelingsbot was, zo ja zou ik daar eens mee beginnen :)
Kippenek vind Tom bijv echt niet te eten, kippevleugel is dan weer heel erg jummie.

Ik zou het nog eenmaal proberen met die 3 dagen, maar dan elke dag een ander soort bot, in de hoop dat er iets tussen zit wat ze lekker genoeg vind, dus verder hetzelfde, spier en orgaan achter houden tot het bot op is, maar ipv 3 dagen hetzelfde, 3 dagen iets anders qua bot geven.
Desnoods mss platslaan om dr weer ff te laten wennen...
#3158781
winni schreef: Als ze hier iets niet willen eten doe ik t vleesbot héél even (5 sec) in de koekepan met een beetje bakboter...na 2 x vinden ze het ook  'ongebakken' weer lekker.. Misschien helpt dit bij jullie ook ;)
Goeie tip! Al zou ik olijf of kokosolie gebruiken.
Even in de droogoven werkt hier ook goed
#3159102
Lizzy schreef: Nee, ik zou daar dan ook mee stoppen. Ze moet niet te mager worden en er zijn grenzen in hoe lang je zoiets probeert. Jammer. Wat een eigenwijs!
Haha ja Eigenwijs inderdaad..

Ik wil het niet te enthousiast zijn maarr... ze heeft al 3 dagen oprij gegeten. Ik had het een beetje 'au bain marie' opgewarmt..
winni schreef: Als ze hier iets niet willen eten doe ik t vleesbot héél even (5 sec) in de koekepan met een beetje bakboter...na 2 x vinden ze het ook  'ongebakken' weer lekker.. Misschien helpt dit bij jullie ook ;)
Kan dit geen kwaad dan? Dat de structuur veranderd zoals bij koken? Of bak je t daar Te kort voor? Gaat het alleen om de botersmaak?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door