Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3146948
Ik heb ook wel eens lichtere lever, maar die is dan niet zo poreus en dat is wat TS zei. Long voelt echt aan als een spons, lever niet. als het niet door en door poreus is, kan het wel lever zijn.

De geur van lever is ook veel sterker, long is veel neutraler van geur.
#3146955
Volgens mij is ook de linker gewoon lever.
Ik heb ook wel vaker die licht gekleurde lever gehad.
Zover ik weet heeft het ook te maken met hoe en wat de dieren gevoerd zijn en ook de mate van stres bij hets lachten inderdaad.
#3146969
Anne in Duitsland schreef: Eigenlijk is het vrij makkelijk te testen: ontdooide lever laat zich probleemloos in dunne plakjes snijden, terwijl ontdooide long één grote gladde glibberige glijbaan is voor je mes.
Deze vlieger gaat niet op hoor, met deze lever. Die is zacht en korrelig en laat zich uberhaupt niet makkelijk snijden. Maar het is wel lever, zo waar ik hier zit.
#3146970
Lizzy schreef: Deze vlieger gaat niet op hoor, met deze lever. Die is zacht en korrelig en laat zich uberhaupt niet makkelijk snijden. Maar het is wel lever, zo waar ik hier zit.
O, met de stukken lever die ik had die er zo uitzagen was dat wel zo. Die waren veel makkelijker te snijden dan long. Maar ik ben het met je eens dat het gewoon lever is.
#3146980
Ha ha fijn hoor...de helft zegt lever en de andere helft gaat voor long. Ik ga t vanavond even laten zwemmen in een glaasje water. Jullie horen t nog. Potverdorie. ..ik wil toch zeker weten of ik ze lever geef iedere week ipv long waar niks waardevols in zit. Maar feit is wel dat ze t niet vreten en wil dus eigenlijk mijn bestelde lever. Maar SW geeft niet thuis... ( tot nog toe)
#3147035
Als je een long in plakken snijd zie je dat er een soort buisjes doorheen lopen, soort van kraakbeen...
Dat zijn de bronchien, zeker in het midden van de long zijn die duidelijk zichtbaar. Als je een stukje vande rand hebt, dan zie je misschien alleen hele smalle....
Zoals op deze foto:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 5232562788

Een lever heeft dat niet als je die in plakken snijdt.
#3147059
miik schreef: Als je een long in plakken snijd zie je dat er een soort buisjes doorheen lopen, soort van kraakbeen...
Dat zijn de bronchien, zeker in het midden van de long zijn die duidelijk zichtbaar. Als je een stukje vande rand hebt, dan zie je misschien alleen hele smalle....
Zoals op deze foto:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 5232562788

Een lever heeft dat niet als je die in plakken snijdt.
de link doet het bij mij niet.
#3147446
Ik heb een stukje in een glas water gedaan en het zinkt. Het blijft welleswaar niet vast op de bodem liggen maar vooruit...ik houd het maar op lever. Alhoewel Miik mij weer aan t twijfelen brengt met de buisjes door de longen. Ik zie toch gaten waar die eventueel hadden kunnen zitten ??? Gatverr. en ik heb voor ruim 4 maanden geportioneerd :-\
Bedankt allemaal voor jullie inbreng ;)
#3147453
winni schreef: Ik heb een stukje in een glas water gedaan en het zinkt. Het blijft welleswaar niet vast op de bodem liggen maar vooruit...ik houd het maar op lever. Alhoewel Miik mij weer aan t twijfelen brengt met de buisjes door de longen. Ik zie toch gaten waar die eventueel hadden kunnen zitten ??? Gatverr. en ik heb voor ruim 4 maanden geportioneerd :-\
Bedankt allemaal voor jullie inbreng ;)
Lever heeft ook hier en daar buisjes lopen, hoor, waar die gaatjes door ontstaan! Long is echt een heel andere substantie dan lever, vind ik, veel wiebeliger.

Dit is qua kleur geen gezonde lever, maar je ziet wel de buisjes goed:
Afbeelding

Komt doordat de lever natuurlijk ook met van alles verzorgd moet worden via aders oid:
Afbeelding

Ik zit me nu af te vragen of die grovere structuur van dat stuk lever links op jouw eerste foto iets van cirrose is:
Afbeelding

Al weet ik niet of dieren aan levercirrose kunnen lijden.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 26 aug 2015, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#3147612
winni schreef: Ha ha fijn hoor...de helft zegt lever en de andere helft gaat voor long. Ik ga t vanavond even laten zwemmen in een glaasje water. Jullie horen t nog. Potverdorie. ..ik wil toch zeker weten of ik ze lever geef iedere week ipv long waar niks waardevols in zit. Maar feit is wel dat ze t niet vreten en wil dus eigenlijk mijn bestelde lever. Maar SW geeft niet thuis... ( tot nog toe)
Ik heb inmiddels weer een zoveelste mail gestuurd  hier over naar SW ( inclusief de originele mail van toen )
Hopelijk komt er nu wel reactie op .
Bij Lizetta is het overigens opgelost inmiddels
#3148016
Andere testmethode zou je weegschaal kunnen zijn. Long weegt niks tov lever, dus zo'n veel groter licht stuk zou in gewicht minder moeten zijn dan die donkere lever.  Ik heb overigens nog nooit zulke lichtgekleurde lever gezien. Altijd donkerrood.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door