Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#3142386
HILDE1 schreef: Ik hak ze gewoon door met een bijl
?
Als je iets niet doorgeknipt krijgt met een snoeischaar is het ongeschikt om aan honden te voeren. Dus, als jij er een hakbijl op los moet laten.. dan houdt dat in dat het bot te hard is en dat je het niet moet voeren. DAT is het betoog wat nu gehouden wordt.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3142422
Ik krijg bepaalde dingen niet voor elkaar met de hakbijl, waar ik met de snoeischaar wel doorheen kom. Ik kan vaak niet op de goede manier kracht zetten met mijn handen... Ligt dan dus zeker niet aan de hardheid van het bot.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3142502
Lizetta schreef: Ik krijg bepaalde dingen niet voor elkaar met de hakbijl, waar ik met de snoeischaar wel doorheen kom. Ik kan vaak niet op de goede manier kracht zetten met mijn handen... Ligt dan dus zeker niet aan de hardheid van het bot.
Ik ben het toch echt met Suzanne eens. Ik heb niet veel kracht in mijn handen, maar niet erdoor is niet erdoor. En dus ga ik dan geen risico lopen en wordt het niet gevoerd.
Door Suzanne
#3142525
Lizetta schreef: Ik krijg bepaalde dingen niet voor elkaar met de hakbijl, waar ik met de snoeischaar wel doorheen kom. Ik kan vaak niet op de goede manier kracht zetten met mijn handen... Ligt dan dus zeker niet aan de hardheid van het bot.
Ik snap wel wat je zegt ;-)
Maar al met al blijft voor mij de snoeischaartest de belangrijkste test. Als DIE mislukt (en ik zeker weet dat het niet aan het gebrek aan kracht in mijn handen ligt.. als het mijn man ook niet lukt dus) dan gaat de boel weg. Klaar. Volgend onderwerp ;-)

Dus het idee "ik doe het altijd met een hakbijl" dat vind ik even helemaal eh... "fout" tenzij je hetzelfde spul wel degelijk met een snoeischaar ook door kunt krijgen.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3142617
Misschien is er ook spraakverwarring over een hakbijl. Ik bedoel daarmee een Chinees mes. Dus niet zo'n soort houtbijl.
Maar ik ben het met jullie eens hoor!
Ik krijg alleen een baby-geitje (van dreumelaartje) niet door met een snoeischaar, terwijl iedereen die gewoon voert...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3142799
Lizetta schreef: Misschien is er ook spraakverwarring over een hakbijl. Ik bedoel daarmee een Chinees mes. Dus niet zo'n soort houtbijl.
Maar ik ben het met jullie eens hoor!
Ik krijg alleen een baby-geitje (van dreumelaartje) niet door met een snoeischaar, terwijl iedereen die gewoon voert...
Niet iedereen. Ik heb ze wel gehad en gevoerd, maar ik vond ze vaak aan de harde kant en heb ze daarom nooit meer besteld. Het is altijd goed gegaan, maar het leverde nogal wat gehaffel op bij Oscar en ik zie daar de noodzaak niet van in aangezien er meer dan genoeg goed zacht bot te krijgen is.

Maar ik voer dan ook om diezelfde reden geen ribben meer. De laatste keer dat ik ribben had was ook uit een partij waarvan iedereen riep: wat mooi zacht! En toch vond ik het niets om te voeren. Haas voer ik daarentegen wel, ook al wordt dat hier vaak als erg hard bestempeld. Maar dat gaat hier altijd soepel en makkelijk, dus dat durf ik wel. 
Gebruikersavatar
Door Hope
#3142848
Kaela schreef: Niet iedereen. Ik heb ze wel gehad en gevoerd, maar ik vond ze vaak aan de harde kant en heb ze daarom nooit meer besteld. Het is altijd goed gegaan, maar het leverde nogal wat gehaffel op bij Oscar en ik zie daar de noodzaak niet van in aangezien er meer dan genoeg goed zacht bot te krijgen is.

Maar ik voer dan ook om diezelfde reden geen ribben meer. De laatste keer dat ik ribben had was ook uit een partij waarvan iedereen riep: wat mooi zacht! En toch vond ik het niets om te voeren. Haas voer ik daarentegen wel, ook al wordt dat hier vaak als erg hard bestempeld. Maar dat gaat hier altijd soepel en makkelijk, dus dat durf ik wel.
Ik knip ze ook altijd in, en die ik hier heb knip ik zelf echt met 1 hand door. Zo niet, voerde ik ze niet.

Het rotte is, Kaela, dat ik maar zo weinig vleesbot soorten heb. Als ik de lamsribben laat vallen houdt ik alleen konijn en reeribjes over  :-\
Geitjes kan ik niet zo vaak voeren omdat die enorm veel plek innemen in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3142851
Hier twee kleine hondjes die de geitjes van Dreumelaar helemaal op kunnen peuzelen. Als ze binnenkomen dan knip ik ze helemaal in porties.
Want geen grote vriezer en wel grote ogen voor wat ze hier het allerlekkerst vinden: geitjes!
Misschien een idee Hope om de geitjes te portioneren. Vier geitjes passen hier in 2 lades van een standaard vrieskastje, om je een idee te geven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3142853
Neally schreef: Hier twee kleine hondjes die de geitjes van Dreumelaar helemaal op kunnen peuzelen. Als ze binnenkomen dan knip ik ze helemaal in porties.
Want geen grote vriezer en wel grote ogen voor wat ze hier het allerlekkerst vinden: geitjes!
Misschien een idee Hope om de geitjes te portioneren. Vier geitjes passen hier in 2 lades van een standaard vrieskastje, om je een idee te geven.
Wellicht moet ik ze inderdaad nog kleiner maken ja.
Geef jij het als vleesbot? En dan gewoon spiervlees en orgaan er los bij? Of geef je het als vleesbot + spiervlees en voeg je niets toe als eventueel orgaan en groenten?
Gebruikersavatar
Door Neally
#3142856
Ik geef het met orgaan, vlees + bot. (het is in mijn ogen compleet omdat het van een heel diertje komt)
Ze krijgen elke dag groentes, een prutje inclusief knoflook en olijfolie.
Door Aprilsnow
#3142863
Hope schreef: Wellicht moet ik ze inderdaad nog kleiner maken ja.
Geef jij het als vleesbot? En dan gewoon spiervlees en orgaan er los bij? Of geef je het als vleesbot + spiervlees en voeg je niets toe als eventueel orgaan en groenten?
De geitjes geef ik hier als vleesbot, gaat extra spiervlees en/of orgaan bij omdat het anders krijtjespoep geeft. Is dus beetje per hond verschillend als ik de reactie van Neally lees (of ik moet het verkeerd lezen).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door