Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3137622
OMG :o :o :o :'( :'( :'( :'( :'(
Dit is echt verschrikkelijk :'( :'( :'( :'(
Oh Mijn God, wat een triest hondje :'( :'( :'(

Ik weet niet, als de jeuk aanhoud, denk ik dat je er niet onverstandig aan doet om een nieuw diep huidbiopt te laten nemen op mijten... Ik vertrouw het niet helemaal :-\

En als je haar dan vergelijkt met Duke :-X

Mijn hemel, wat een schitterende Dober! Jij hebt zeker geen spiegel meer in huis en je kamt je haar in zijn vacht?
Door Nugget
#3137627
Lizzy schreef: OMG :o :o :o :'( :'( :'( :'( :'(
Dit is echt verschrikkelijk :'( :'( :'( :'(
Oh Mijn God, wat een triest hondje :'( :'( :'(

Ik weet niet, als de jeuk aanhoud, denk ik dat je er niet onverstandig aan doet om een nieuw diep huidbiopt te laten nemen op mijten... Ik vertrouw het niet helemaal :-\

En als je haar dan vergelijkt met Duke :-X

Mijn hemel, wat een schitterende Dober! Jij hebt zeker geen spiegel meer in huis en je kamt je haar in zijn vacht?
Nee............ik heb geen spiegel meer!!! Hij staat echt in de hoogglanslak he? :D

Ja, Coco haar achtergrond is diep triest.
Maar als ik naar haar koppie kijk zie ik een in-en in goede hond.
De DA was ontzettend onder de indruk van haar vriendelijkheid en haar stabiele aard.

Ze begint plezier te krijgen in het leven.
Hangt op mijn schoot, geeft eens een likje, volgt me gelijk als ik naar de keuken ga want misschien krijgt ze wel ETEN...........want oh, wat geniet dit meisje van haar eendennekjes en haar fazant en de lamslever.
Ze is nog geen dag bij me, maar ze vertrouwt me en volgt me als een schaduw.
Het is een monsterlijk lelijke, maar oh zo dappere Dobermann dame, mijn Coco!
Door Anne in Zweden
#3137686
Nugget schreef: Nou, het is geen beste foto, maar wel de beste die ik in de gauwigheid kon maken.
Duke en Coco.

Afbeelding
Ochgossepos toch. :'( Maar wat fijn dat ze nu eindelijk hond mag zijn en een maatje heeft in Duke! Coco wordt vast ook nog een hele mooie meid!

Zit haar halsband trouwens niet wat strak, of lijkt dat maar zo? Of doe je dat ivm eventueel uitglip- en vluchtgevaar?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3137688
Nugget schreef: Nou, het is geen beste foto, maar wel de beste die ik in de gauwigheid kon maken.
Duke en Coco.

Afbeelding
Wat geweldig dat er mensen zijn zoals jij die zo'n hond een nieuw leven willen geven!.
Ik hoop zo voor je dat het goedkomt.
Door Lizzy
#3137699
Hemeltjelief, wat een verschil :'(. Ze lijkt wel van een ander ras :-X. Wat doen mensen dieren toch aan :'(

Maar ze komt er wel bovenop!

Overigens zou ik de Puur Jeuk druppeltjes niet door haar eten doen. Homeopathische middelen geef je het beste 20 minuten voor of na het eten, op schone slijmvliezen.

Ja, Duke staat inderdaad in de hoogglanslak :biggrin2:
Door Nugget
#3137743
@ Anne, haar halsband zit inderdaad te strak. Maar ik zweer je, toen ik haar ophaalde zat die dus niet te strak! Maar aangezien ze per week zo'n 2 kilo aankomt, gaat dat dus heel snel!
Ze heeft nu een andere, verstelbare om.....op de groei gekocht zeg maar. :)
@Lizzy, dank voor de tip van de Puur Jeuk, dat wist ik niet. Ze heeft net 200 gram eendenvleugels op..........en oh, wat eet ze keurig, ondanks de honger die ze heeft geleden is het geen schrokop, dus dan geef ik haar zo de Puur Jeuk.
En dan krijgt ze 's avonds een mengsel van wat yoghurt, een eitje, Puur Omega, bio kokosolie, mariadistel, kurkuma en peper. Wat ze overigens erg lekker vond!

Verder ga ik vandaag Teatree shampoo voor honden en Teatree spray voor haar huid/vacht kopen én een jasje.........want het lijkt wel herfst en in heb bos net zat ze te bibberen.
En vlakbij  mijn huis zit een imker, jawel midden in Den Haag! :) en die heeft rauwe honing. Dan kan ik dat op haar wondjes smeren.
Ook ga ik Puur Parasiet Balans kopen. https://www.nmlhealth.com/puur/puur-par ... alans-60-c Ik vind de ingrediënten wel heel interessant voor een hondje als dit.

Het zal wel niet kunnen, maar ik heb het idee dat ze er beter uit ziet vandaag. Haar huid lijkt minder grauw. Het gekke was dat in het bos diverse mensen ook al zeiden dat ze haar huid roziger vonden en haar er beter uitvonden zien............maar anderhalve dag barfen, kan dat dan al verschil uitmaken?
Door Lizzy
#3137745
Ach god, dat arme ding.... Het is ook wel heksenweer hoor. Net wat je zegt, het lijkt wel herfst!

Je geeft al best veel. Dus ja, ik vind de ingredienten zeker ook interessant (fenegriek werkt bijv. ook ontstekingsremmend naast parasiet werend. Maar, denk je niet dat het erg veel wordt bij elkaar, wat je dan geeft? Ik snap heel goed dat je haar aan alle kanten wilt ondersteunen maar ik denk wel dat ze vooral tijd en rust nodig heeft. En goede voeding. En de supplementen die je al geeft. En jou liefde. Ik zou het zelf even laten bij wat je nu geeft. En dat even de tijd geven.

Ja, het zou heel snel zijn, het lijkt me haast niet mogelijk maar ja.... Ogen bedriegen niet! Misschien voelt ze zich ook heel erg thuis. Dus alles bij elkaar genomen, ja, misschien dat de genezing al in heeft gezet!
Door Nugget
#3137747
Lizzy schreef:

Je geeft al best veel. Dus ja, ik vind de ingredienten zeker ook interessant (fenegriek werkt bijv. ook ontstekingsremmend naast parasiet werend. Maar, denk je niet dat het erg veel wordt bij elkaar, wat je dan geeft? Ik snap heel goed dat je haar aan alle kanten wilt ondersteunen maar ik denk wel dat ze vooral tijd en rust nodig heeft.
IK begrijp je. Tja, ik wil haar idd. aan alle kanten ondersteunen, maar dit is misschien wat teveel van het goede.
Ik haal het overigens wel in huis. Want in een later stadium zou ik het alsnog in kunnen zetten. Ik vind het echt heel interessant spul. :)

Ze ligt dicht tegen mee aangekruld op de bank. Duke vindt het maar niks, hoewel er zat ruimte is voor hem om er bij te komen. ligt hij nu op zijn kussen te mokken.....nou ja, dat heeft ook gewoon tijd nodig.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3137862
O o oh wat kunnen mensen toch ziek zijn. Een hond zo verwaarlozen.  :'(

Ja, ik kan me voorstellen dat het snel beter gaat. Rust, vertrouwen, frisse lucht, de juiste zorg... Het is niet alleen voeding wat veranderd is!

Overigens ben ik heel erg tevreden over de allerderm spot-on van virbac. Jeukstillend, hydraterend, beschermend. Nelson reageert er heel goed op.

Wat fijn dat ze nu bij jou is. Beter kon ze niet terecht komen!
Door Nugget
#3137919
Aangezien het stervenskoud is hier, ben ik op jacht gegaan naar een jasje.
Van mijn vriend Tom, die ook helemaal verliefd op haar is, heeft ze het allerleukste jasje ooit cadeau gekregen! :-*

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door