Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mijati
#3137924
Nugget schreef: Aangezien het stervenskoud is hier, ben ik op jacht gegaan naar een jasje.
Van mijn vriend Tom, die ook helemaal verliefd op haar is, heeft ze het allerleukste jasje ooit cadeau gekregen! :-*

Afbeelding
Ik geloof dat Coco er anders over denkt. Maar een jas heeft ze vandaag echt wel nodig.
Gebruikersavatar
Door chery
#3137960
Wauw! Allereerst mijn complimenten dat jullie over dit meisje ontfermt hebben. Wat zullen jullie straks trots zijn als er een mooie bruine dober naast jullie loopt. Tips heb je genoeg gehad en denk dat je met goede voeding al een heel eind komt. Teveel supplementen zal ik niet doen.
Ik hoop dat je de vorderingen blijft plaatsen. Dobers zijn geweldig, heb ik vroeger jaren gehad!
#3137986
Ach gos toch wat een moppie, toch niet te geloven waar die gevallen op 2 benen allemaal toe in staat zijn.... Je schaamt je er toch voor om tot hetzelfde ras te behoren!
Blijf foto's plaatsen hoor want Coco is nu in d'r gouden mandje beland!
Door Nugget
#3137995
Mijati schreef: Ik zag net ook de foto van Coco op de fb-pagina van het asiel staan, ze word nog beroemd met haar jas.
Oh!!! Wat leuk!! Ik had idd die foto naar Wilma, de beheerdster van het asiel doorgestuurd.
Het is dan ook wel een hele mooie jas! :)

Kunnen jullie even meekijken?
Ik heb groente gekocht, maar heb al een poosje geen verse groente meer zelf gemaakt.

Ik heb gekocht:

Pompoen
Bataat (zoete aardappel)
Sperziebonen
Venkel
Rucola
Witlof
Courgette
Broccoli
Wortel
Pastinaak
Rode biet
Knoflook
Gember

Is dit ok?
Dan ga ik me morgen wijden aan groentemix maken voor mijn scharminkeltje. ;)
Door judith1967
#3138221
Nugget schreef: Ja, het is echt vreselijk om te zien.  :'(
Had je haar op de FBpagina van het asiel gezien?


Ja klopt ;)
De jas staat haar goed :biggrin2:


Het goede nieuws is dat ze een krachtig hart heeft, een schitterend gebit, goed werkende organen en een zeer stabiele aard.
De DA was dieper onder de indruk van het verhaal en van de hond.
Slechte nieuws is dat ik mag hopen dat haar vacht uberhaupt aangroeit en als die al aangroeit dan zuller er toch altijd kale plekken blijven.
Ook zal ze nog wel wat de hoogte in groeien, maar een hond die een jaar op broodkorsten heeft geleefd, van pup af aan..........dat komt nooit meer helemaal goed.

Maar goed. Ik heb net een Godsfortuin uitgegeven om alles op alles te zetten om Coco weer een vacht te geven tezijnertijd.

Wat heb ik gekocht?

Biologische geurende extra virgin kokosolie
Biologische kurkuma
Puur Jeuk
Puur Omega
Probiotica voor honden (om vast in huis te hebben)
Mariadistel capsules, ook al biologisch
Een rompertje voor honden tegen zonnenbrand (daar ziet ze er heel schattig in uit, het is net een windhond die aan de rennen meeg wil doen)
Zonnebrandcreme hypoallergeen factor 50 voor onbedekte delen zoals de oortjes enzo

Ik moet nog kopen: Megaderm, Pure Coconut Moisture Creme voor haar huid en Malaseb shampoo omdat ze nog 2 keer in de week in bad moet en een jasje voor als het kouder gaat worden.

Dus ik ga ALLES op ALLES zetten om haar er weer als een herkenbare Dobermann uit te laten zien ipv als een Chinese Naakthond.
  O0
Met jouw goede zorgen kan het niet anders dat ze er weer bovenop gaat komen ;)
Door judith1967
#3138237
Nugget schreef: Nou, het is geen beste foto, maar wel de beste die ik in de gauwigheid kon maken.
Duke en Coco.

Afbeelding
Wow wat is Duke een mooie hond en die glans 8)
Ik had vroeger een X doberman ,die had dan wel wat langer haar(was een x met DH)en in het bos kwam ik altijd een mevr.tegen en die noemde Cairo altijd zwartjas,want door barf is het zwart nog dieper zwart geworden  en die glom ook zo mooi      :biggrin2:

Ik denk dat Coco voelt dat ze bij jouw in goede handen is,daarom vertrouwt ze zo op jouw,ze krjgt nu een goede verzorging, goed eten en veel liefde dus kan best dat je nu al wat verandering ziet .
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 26 jul 2015, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3138342
Je groentelijstje is prima, daar kun je een lekkere en gezonde mix van brouwen! :D Niet overdrijven met de knoflook (en de gember, want die kan de boel nogal pittig maken).

In die jas ziet ze eruit alsof ze zo meteen op d'r Harley Davidson gaat stappan! ;D Hij staat 'r prachtig, al is ze zelf nog niet echt overtuigd, of wel? :biggrin2:

Wat fijn dat ze zoveel vertrouwen in je heeft! Je zou denken dat een hond met haar achtergrond behoorlijk sceptisch is tav mensen, maar ze voelt blijkbaar aan dat ze bij jou helemaal goed zit! :-*
Door Lizzy
#3138351
Nugget schreef: Oh!!! Wat leuk!! Ik had idd die foto naar Wilma, de beheerdster van het asiel doorgestuurd.
Het is dan ook wel een hele mooie jas! :)

Kunnen jullie even meekijken?
Ik heb groente gekocht, maar heb al een poosje geen verse groente meer zelf gemaakt.

Ik heb gekocht:

Pompoen
Bataat (zoete aardappel)
Sperziebonen
Venkel
Rucola
Witlof
Courgette
Broccoli
Wortel
Pastinaak
Rode biet
Knoflook
Gember

Is dit ok?
Dan ga ik me morgen wijden aan groentemix maken voor mijn scharminkeltje. ;)
Dit is perfect!

Ben je al klaar met de groentenmix? En nou maar hopen dat ze het eet :biggrin2:
Door Nugget
#3138630
Anne in Duitsland schreef: Je groentelijstje is prima, daar kun je een lekkere en gezonde mix van brouwen! :D Niet overdrijven met de knoflook (en de gember, want die kan de boel nogal pittig maken).

In die jas ziet ze eruit alsof ze zo meteen op d'r Harley Davidson gaat stappan! ;D Hij staat 'r prachtig, al is ze zelf nog niet echt overtuigd, of wel? :biggrin2:

Knoflook doe ik 2 of 3 teentjes, gember vergelijkbaar, gewoon een stukje.

Op die foto was ze eigenlijk doodmoe van alle indrukken. Ze had ook nog eens net haar eerste rinkelende tram gezien, dus ze was wat beduusd. :)
Maar ze vind haar jasje heerlijk!
En het is hard nodig met dit koude weer.
Door Nugget
#3138634
Lizzy schreef: Dit is perfect!

Ben je al klaar met de groentenmix? En nou maar hopen dat ze het eet :biggrin2:
Ik hoopte al dat het een goed lijstje was en ik het nog niet verleerd was, groentemix samenstellen.

Vanavond gaat ze het krijgen.
Nu zit ze, in een geleende bench want ze is dus alleen kennelzindelijk, van een patrijsje te genieten.
Duke heeft net in de keuken een halve gans op.

Op de speelweide in het bos heb ik haar voor het eerst losgelaten.
Ze begint wat meer hond te worden. Groef eens een kuiltje, sjorde wat aan een takje en gaf Duke een snauw toen hij te enthousiast langs haar heen denderde. :)
Voor de rest wil ze eigenlijk alleen maar slapen, slapen en nog eens slapen.
Dus als ze zo haar patrijsje op heeft doe ik de bench weer open en mag ze lekker op de bank gaan dutten.
Door Aprilsnow
#3138647
Man, man, man wat een leed voor alle honden die daar gered zijn. Wat is coco een bofferd dat ze zo snel in een warm nest terecht gekomen is.
Met alle goede zorgen, warmte en liefde moet het toch helemaal goed komen met haar.
Ze heeft ondanks al het leed een prachtig warme blik in haar ogen  :smitten:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door