Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3139514
Het hangt er ook vanaf wat je verder voert qua vleesbot
En hoe de hond(en) het verdragen /verteren , dus even goed kijken naar de ontlasting
Zijn het de wat kleinere koppen dan kan je de koppen best eenmaal per week voeren
En als ze de vacht willen eten dan zou ik de koppen in de vacht geven
Gebruikersavatar
Door Becky
#3139536
Ik voer nu: Jonge geitjes (van dreumelaartje, ook de wat hardere poten), parelhoen, kwartel, eend, kip, reeribben, lamsribben (super zacht) en binnenkort ook ganskarkas.
Ik wissel elke 2 weken van menu, dus 2 weken bijv. geit, parelhoen, kwartel soms reerib (spier : paard/lama/zwaan/hert/gans/rund waarvan ik minimaal 2 soorten per 2 weken neem). De volgende 2 weken eend, kip en lam en soms reerib, met andere spiervleesjes dan de weken ervoor.
Dit gaat allemaal prima, ontlasting is goed.

Ik heb haas, wild konijn, sneeuwhoen, patrijs, fazant en bosduif gevoerd, hiermee ben ik gestopt omdat ze het bijna altijd met lange tanden opaten. Ook heb ik nu voldoende afwisseling in botsoorten denk ik  :)
Laatst gewijzigd door Becky op wo 29 jul 2015, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Becky
#3140195
Oke top, dan zal ik ze 1x in de week/2 weken geven  :biggrin2:.

Is de afwisseling qua diersoorten per 2 weken ook goed, of kan ik beter de 7-8 botsoorten (met minimaal 2 soorten spiervlees) doen ipv 3-4 per 2 weken?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door