Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3143579
Mijn vorige hond(dober x d.h) zat op brok. Cavom. Hij kreeg op 7 jarige leeftijd last van zijn nieren,moest van de d.a speciale brok gaan geven. Omdat hij het er niet goed op deed(doffe vacht,kotsen) ben ik verder gaan zoeken en kwam ik op BP uit.Ben met hulp van hier overgestapt op vers en na 2 weken was zijn vacht alweer mooi glimmend zwart,niet meer kotsen Na 3 maanden urinecheck laten doen,zijn nierwaarden waren gewoon weer goed De da snapte er zelfs helemaal niks van  :D ;D :D
Vers was voor mijn hond gewoon veel beter.Cairo is bijna 15 jaar geworden.

Met Dorian ben ik gelijk vanaf 9 weken vers gaan geven..Enja ik ben wel duurder uit,maar als ik zie hoe mijn hond geniet van zijn eten,mooie glimmende vacht. Kan mij ook niet meer herinneren wanneer ik ooit bij de d.a bent geweest.
En ik zie dagelijks het verschil met de andere honden in de buurt,qua uiterlijk en ontlasting.

Mijn vriendin haar hond zit al jaren op brok,en die zegt dat ook,hij doet het goed op brok,kijk eens ze heeft een mooie glanzende vacht.Ze is veels te dik,heeft nu een gezwel.Jaa lekker gezond die brok  >:(

En als je weet(heb eens een filmpje gezien op YouTube) wat ze allemaal in brok stoppen. Zelfs honden worden vermaken tot brok  :o :'(
#3143731
De grootste reden voor mij om 7 jaar geleden over te stappen op Barf is dat het goedkoper is dan brok.
Het is nog steeds goedkoper, maar moet nu wel meer mijn best doen om leuke aanbiedingen te vinden en gaat het zeker ieder jaar omhoog.
Ik ben zo'n 70-80 euro kwijt per maand voor 4 honden die 2 kg per dag eten.

Het meest standaard menu bestaat dan uit:
- kipkarkas
- eendkarkas
- konijnkarkas of konijnkop
- lamsribben
- zalmkarkas of zalmkop
- soms geitjes of kalkoennek
- lamsvlees
- runderstrot
- runderkopvlees
- af en toe ander spiervlees hert, kalkoen enz. afhankelijk van aanbiedingen
- runderhart of kippenhart
- konijnenlever
- konijnennier en niertjes uit karkassen lam/geit
- lams- of runderpens
- en dan nog groente die in de aanbieding zijn
#3143921
May Linn schreef: De grootste reden voor mij om 7 jaar geleden over te stappen op Barf is dat het goedkoper is dan brok.
Het is nog steeds goedkoper, maar moet nu wel meer mijn best doen om leuke aanbiedingen te vinden en gaat het zeker ieder jaar omhoog.
Ik ben zo'n 70-80 euro kwijt per maand voor 4 honden die 2 kg per dag eten.

Het meest standaard menu bestaat dan uit:
- kipkarkas
- eendkarkas
- konijnkarkas of konijnkop
- lamsribben
- zalmkarkas of zalmkop
- soms geitjes of kalkoennek
- lamsvlees
- runderstrot
- runderkopvlees
- af en toe ander spiervlees hert, kalkoen enz. afhankelijk van aanbiedingen
- runderhart of kippenhart
- konijnenlever
- konijnennier en niertjes uit karkassen lam/geit
- lams- of runderpens
- en dan nog groente die in de aanbieding zijn
Ik heb ook 4 honden die 2kg per dag eten,maar met 80 euro per maand red ik het echt niet,eerder het dubbele ::) :biggrin2:
#3148306
Voer nu al een paar jaar voornamelijk smuldier omdat dat het enige is wat mijn oudere hond wil eten.
Toen jonge hond erbij kwam, ben ik me weer in barf gaan verdiepen maar ik ben ook geschrokken van de prijzen....ze durven wel  :-\
#3163674
Het lijkt wel of ze een slaatje willen slaan uit het BARFen.....
Hier in Zwedn is het echt verschrikkelijk. ( met alles eigenlijk , en dan zeggen ze dan NLers gierig zijn )
Gisteren bij een viswinkel geweest en heb een kilo zalm afval kunnen scoren, helaas geen koppen.
1 kg vel met beetje vlees eraan, graten. Á 5 euro.
Ze verkopen dat aan mensen om bouillion van te trekken. Ben benieuwd wat de koppen gaan kosten.....ze zullen bellen als ze die hebben.
Bij een slachterij waar ik nog niet gewwest ben omdat ze ff geen vlees vd hond hebben, verkoopt botten voor 2 euro de kilo. Áls het het bot is wat de honden helemaal op kunnen eten.

Bot 2,00 kg
Pens, organen 1,50 kg
Mengsel pens, vlees, organen 2,50 kg
kippenvleugels 2,75 kg
Kippenlevertjes 2,25 kg

En dan reken ik de groente nog niet eens


Wij hebben 3 honden van +/-  35 kg en 1 van 15 dus elke dag 120 kg hond
#3163730
Pien123 schreef: Voer nu al een paar jaar voornamelijk smuldier omdat dat het enige is wat mijn oudere hond wil eten.
Toen jonge hond erbij kwam, ben ik me weer in barf gaan verdiepen maar ik ben ook geschrokken van de prijzen....ze durven wel  :-\
Je kunt de prijzen van smuldier niet vergelijken met fatsoenlijke barf. Mijn barf kost 2,16 per kilo. Smuldier kost 1,88 per kilo. Dan geef ik liever barf eerlijk gezegd.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Irta
#3163780
hannabelgje schreef: Je kunt de prijzen van smuldier niet vergelijken met fatsoenlijke barf. Mijn barf kost 2,16 per kilo. Smuldier kost 1,88 per kilo. Dan geef ik liever barf eerlijk gezegd.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Dat hangt natuurlijk heel erg af van het aanbod in je omgeving. Indien je alles bij commerciele aanbieders als dogmeat moet bestellen kom je er lang niet met 2,16 per kg ;)
Gebruikersavatar
Door TTtje
#3163917
Ik werd eigenlijk wel nieuwsgierig wat ik kwijt ben in vergelijking met brok (heb het nog nooit berekend)en ben net even gaan rekenen.
Ze kreeg eerst orijen brok (in mijn ogen toch een van de betere brok)en dat kostte ongeveer €73 per 13kg. Ze kreeg 120gr per dag dus ik was €0,67 per dag kwijt.
Nu krijgt ze kvv tussen de 175 en 200 gr per dag en dan kom ik tussen de €0,67 en €0,76 per dag uit dus voor mij maakt het niet veel uit in prijs. Qua kvv krijgt ze voor +/- 60% dogmeat en voor de rest carnivoer en Barfmenu. Dan zit ik tussen de €2,10 en €6,19 per kg. Het zou nog goedkoper kunnen want ik haal het nu nog bij een particulier verkooppunt.
Snacks heb ik hierin niet meegerekend trouwens.
#3164633
Irta schreef: Dat hangt natuurlijk heel erg af van het aanbod in je omgeving. Indien je alles bij commerciele aanbieders als dogmeat moet bestellen kom je er lang niet met 2,16 per kg ;)
SW komt toch in alle regio's wel voorbij dacht ik. De prijzen waar ik met mijn berekening vanuit ben gegaan is een combinatie van SW en lupa samen.
Verder heb ik momenteel ook niks anders in de vriezer liggen. 
#3164718
hannabelgje schreef: Je kunt de prijzen van smuldier niet vergelijken met fatsoenlijke barf. Mijn barf kost 2,16 per kilo. Smuldier kost 1,88 per kilo. Dan geef ik liever barf eerlijk gezegd.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk



Ik red het niet voor 2,16 per kg. Ik zit rond de 3,50 per kg.  ???
Ik geef geit, eend, lam, vis, kangoeroe, hert, paard en rund.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door