Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#3114985
malimaniac schreef: Ik vind een vakantie boeken al lastig met 2 honden. Vaak mag er maar 1 hond mee.
Met twee honden nooit problemen gehad. En ik heb een grote en een reus.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3114994
malimaniac schreef: Ik vind een vakantie boeken al lastig met 2 honden. Vaak mag er maar 1 hond mee.
ligt eraan waar je heen gaat, wij gaan met 3 grote  ;)

Ik zou niet meer weten wat brokken kosten. Maar uit een heel ver verleden waren die toch ook 50 euro voor een zak voor 3 weken geloof ik.
Goed dan is barf de afgelopen 10 jaar veel duurder geworden. Daar waar we eerst zeker geodkoper uitwaren is dat nu zeker niet zo. Maar het dubbele dat denk ik ook niet (nouja stoomkosten zijn niet meegerekent he, maar ja aan de andere kant vaker DA, en veel grotere en meer kakzakjes ook niet  :biggrin2:)
Ik weet even niet meer precies hoeveel we aan barf betalen per maand, maar wel in de trant van tegen de 200 euro...
#3114998
smulpaap schreef:

Mijn smurf eet 1750 gram per week  :biggrin2:
Toch een  grootverbruiker onder de smurfen  :biggrin2:
Nee hoor , ik kan er mee leven  :)
Mijn ene smurf eet rond de 1300 gram en de andere smurf eet, net als die van jullie, ook 1750 gram per week.
En ik denk zo maar dat de kilo prijs gemiddeld 3,5 á 4 euro is.
Laatst gewijzigd door Neally op wo 20 mei 2015, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3115021
Neally schreef: Mijn ene smurf eet rond de 1300 gram en de andere smurf eet, net als die van jullie, ook 1750 gram per week.
En ik denk zo maar dat de kilo prijs gemiddeld 3,5 á 4 euro is.
Dan heb ik een budgetsmurfje: 1015 gram per week aan vlees  :biggrin2:
#3115043
Fjurdy eet carnibest pancreas. 4,75 per rol. Hier doet hij ongeveer 2,5 dag mee. Balou krijgt vanwege zijn problemen op dit moment smuldier met blik. Dat compenseert dan weer met het eten van Fjurdy. Chendo is de enige die nog barft, maar voor zijn vlees ben ik gemiddeld ook 4 euro per kilo kwijt.
ik denk dat ik ongeveer 4,00 per dag kwijt ben voor mijn jongens.
#3130384
malimaniac schreef:Gister avond eens uitgerekend wat het zou kosten als ik brok zou voeren. Ik kom met barf op het dubbele per maand.
Ik ook met KVV: 1 kg Degomeat per dag aan € 2,90 de rol en ik moet om de 20 dagen nog 25 km rijden naar de dichtstbijzijnde winkel die het merk in huis heeft. Gezien ik slechts over 2 laden in een rechtopstaande combi frigo/diepvriezer beschik voor de hond (1 voor ons  :biggrin2:), kan ik niet anders dan kleine hoeveelheden in te slaan.

Igor weegt intussen 54 kg en alles ik alles optel (voeding - supplementen - kluiven - medicatie) kom ik op gemiddeld € 150 per maand.
#3130703
Vergeleken met de KVV ben ik ongeveer 40% minder kwijt per week (Carnivoer) en vergeleken met de "gezondere" brok ben ik ongeveer het dubbele kwijt.
Maarja ik denk dat ik dat wel weer terug verdien met dierenartskosten en andere factoren die brokken weer nadelig maken. Echter leven ze wss wel weer wat langer (gelukkig) dus betaal je ook langer.
Achja, ik eet zelf ook maar 1 keer per maand afhaal eten of kant en klaar eten, waarom zou ik mijn hond dat lot dagelijks voorschotelen voor wat euro's?
Gebruikersavatar
Door Nero
#3130866
Hier ook met barf iets duurder uit.

Ik heb eerst brok gegeven. Pro Plan robuust en kocht dan 2 zakken daar deed ik 10 weken mee. Ik moest daar €100,- per keer voor betalen, dus dat komt uit op €10,- per week. (exclusief extra´s)
Nu ik barf ben ik ongeveer €65,- voor het vlees kwijt per 4 weken, komt uit op €16,25 per week. (exclusief extra´s)

(hij krijgt overigens met barf wel het dubbele)

Nu heb ik een allergie hond en kan geen kip, rund, kalkoen, eend, konijn etc geven waardoor het uiteraard allemaal wat duurder wordt.
Mocht dit wel kunnen zou het verschil misschien wat kleiner zijn

Wel veeeeel minder dierenartskosten!
#3131507
Nero schreef:Nu heb ik een allergie hond en kan geen kip, rund, kalkoen, eend, konijn etc geven waardoor het uiteraard allemaal wat duurder wordt. Mocht dit wel kunnen zou het verschil misschien wat kleiner zijn

Wel veeeeel minder dierenartskosten!
Ja, in die zin is het z'n prijs waard: natuurlijke voeding en de hond doet het er goed op.

Onze atopische hond is gelukkig niet zo allergisch voor zoveel vleessoorten. Het zijn vooral een combinatie van omgevingsfactoren die een rol spelen. In de periode juni - september moet z'n medicatie verhoogd worden. Enkel in de winter kan ik het op een absoluut minimum houden.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3131535
pearlsofpassion schreef: En Pro Plan is (naar mijn mening) maar een middenmoot-brok.
Deze mening deel ik inmiddels volledig hoor!

Helaas had ik 7 jaar geleden nog niet genoeg ingelezen.
(om eerlijk te zijn weet ik niet of ik er ooit achter had gekomen als mijn hond niet bijna overal allergisch voor blijkt te zijn. Ik ging steeds meer overhoop liggen met de dierenarts en steeds meer lezen en lezen en lezen  Daardoor in 1x van de brok afgestapt)
#3131543
Nero schreef: Deze mening deel ik inmiddels volledig hoor!

Helaas had ik 7 jaar geleden nog niet genoeg ingelezen.
(om eerlijk te zijn weet ik niet of ik er ooit achter had gekomen als mijn hond niet bijna overal allergisch voor blijkt te zijn. Ik ging steeds meer overhoop liggen met de dierenarts en steeds meer lezen en lezen en lezen  Daardoor in 1x van de brok afgestapt)
Ik herhaalde het gewoon nog eens omdat het dan heel normaal is dat er een serieus prijsverschil op zit. Ik denk niet dat jouw barfmenu middenmoot-voedsel zal zijn. ;)
Maar goed, dat is ondertussen wel tot in den treure herhaald...  ::)  ;)

Ik blijf erbij dat als ik ietswat gelijkaardige kwaliteit (als dat al mogelijk is) voedsel wil vergelijken tussen rauw vlees en brok, ik zeker niet duurder uit ben op vers. Al moet ik toegeven dat ik nu een menu voer dat kwalitatief duidelijk hoger ligt dan gelijk welke brok, dus echt vergelijken zit er niet in.  :biggrin2:  Maar als ik zou willen stel ik zo een menu samen op rauw dat kwa kostprijs lager ligt dan wat ik ooit op brok heb uitgegeven.  Ik heb daar alleen geen zin in (en Cuzco reageert blijkbaar  toch op de kippennekken die ik op de markt haalde en dat was nu net het goedkoopste onderdeel van mn menu  8)). 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door