Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3085095
Scott is niet zo'n vis eter. Eens per week krijgt ie zalmkarkas, maar sprot, haring, sardien etc wordt rauw niet gegeten.
Nu had ik nog twee sprotjes in de vriezer, deze heb ik gedroogd en meneer vind het lekker!

Ik zou dus zo nu en dan een gedroogd visje kunnen gaan geven als onderdeel van z'n menu. Maar voegt dat nog wat toe?
Gaan er veel voedingsstoffen verloren bij het drogen van vis? En maakt het nog uit op welke temperatuur je droogt?
#3085123
Ja, het maakt wel uit op welke temperatuur je het droogt. Als je dat op 50 graden doet, dan blijft er nog een scala van voedingsstoffen aanwezig hoor! Nu kun je deze kleine visjes ook op hogere temperaturen drogen. Dat gaat wel ten koste van de voedingsstoffen maar het verhoogd ook de houdbaarheid. Je kunt het ook op lage temperaturen drogen en daarna invriezen. Grotere vissen zou ik niet op te warme temperaturen drogen omdat de graten daarmee ook te hard worden.
#3085145
Ah, ik ben met drogen wel van hetgrotestappensnelthuis-principe. Dus droog orgaan en vlees, als beloning of snack, altijd op 70 graden.
Ik ga eens op zoek naar wat kleiner visspul om op een lage temperatuur te drogen.

Bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door